לאחר שראינו את הכדורגל חוזר, הגיע הערב (שלישי) תורה של מלכת הספורט - האתלטיקה - עם תחרות פתיחת העונה שנערכה באצטדיון האתלטיקה במרכז הספורט הלאומי בהדר יוסף, אליפות הפועל על שם יריב אורן ז"ל.
כיאה לספורט בצל הקורונה, נערכה בדיקות חום בכניסה, השופטים היו מצוידים עם מסיכות והכרוז הקפיד מספר פעמים להזכיר לספורטאים לשמור מרחק. את לחיצות הידיים בהענקת המדליות החליפו המרפקים.
4 צפייה בגלריה
המשפחות ביציע
המשפחות ביציע
לא נשמעו להנחיות. המשפחות ביציע
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
נאמן הקורונה
נאמן הקורונה
נאמן הקורונה זעם על הקהל
(צילום: אורן אהרוני)
עשרות הצופים שהגיעו, בעיקר בני משפחה, לא ממש היו ממושמעים, מה שגרם לנאמן הקורונה עופר ישראלי לקחת את המיקרופון, להפסיק למספר דקות את התחרות ולהפציר בקהל לעטות על עצמם את המסכה. הוא אף איים שבמידה ולא יעשו זאת, התחרות תופסק מיידית.
כמה מבכירי האתלטיות והאתלטים בישראל התגעגעו למסלול ולדשא ופתחו את העונה שלהם. ביניהם לונה צ'מטאי-סלפטר, אלופת אירופה בריצת 10,000 מטר ושיאנית ישראל בכל המרחקים הארוכים, שרצה הפעם 3,000 מטר ולא התקשתה לנצח עם 9:15.75 דקות.
גם ריצת הגברים ב-3,000 מטר הבטיחה מאוד עם שלושה רצים, אשר כמו צ'מטאי-סלפטר, קבעו מינימום לטוקיו במרתון: השיאן מארו טפרי, גירמה אמרה, איימרו עלמיה וכן רצים איכותיים נוספים שקבעו אשתקד תוצאות מצוינות כמו למשל, אלוף ישראל ב-10,000 ו-5000 מטר, טדסה גטהון.
4 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי
לונה צ'מטאי
לונה צ'מטאי
(צילום: אורן אהרוני)
אבל מי שגנב את ההצגה, מבחינה מקצועית, היה נצו דוד טאייצ'או שסיים ראשון עם 8:02.43 דקות וקבע את הזמן המהיר ביותר שנקבע אי פעם בישראל בריצה זו, כשגם השלישיה שהגיעה אחריו, ירדו מהשיא הקודם.
שיאנית ישראל בקפיצה לגובה דניאל פרנקל, פגשה את האלופה המכהנת חנין נסאר, שניצחה עם 1.70 מטר ואילו פרנקל הסתפקה ב-1.65. אצל הגברים ניצח יונתן קפיטולניק עם 2.17 מטר, המהווה שיא אישי חדש ומקום 10 בכל הזמנים.
4 צפייה בגלריה
חנין נסאר
חנין נסאר
חנין נסאר
(צילום: אורן אהרוני)
בקפיצה לרוחק, השיאנית הלאומית באולם עדן פינקלשטיין, הצעירה והמבטיחה, סיימה שנייה עם 5.77 מטר, כשאת הניצחון לקחה עם 5.80 מטר מרינה רייבר.