קרב חצי גמר גביע המדינה בין הפועל ת"א למכבי פ"ת תופס את שתי הקבוצות בתקופה נהדרת. הן חזרו כמו שצריך ממשבר הקורונה - כשאחת עושה בלגן בפלייאוף העליון של ליגת העל והשנייה נמצאת בדרך הבטוחה לחזרה אליה - ושתיהן מתבססות יותר ויותר על תוצרת מקומית, צעירים נפלאים שמראים יכולת גבוהה. אז מי פייבוריטית?
מן העבר הראשון, האדומים הציגו לאחרונה יכולת מופלאה מול קבוצות כמו מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, שהסגל שברשותן טוב פי כמה וכמה מזה של הפועל ת"א. צעירים כמו דורון ליידנר, עילאי תמם, עמית מאיר ואושר דוידה, שלפני כמה חודשים היו אלמונים בקבוצת הנוער – נהיו לתקווה הבאה של נבחרת ישראל בשנים הבאות. 7 נקודות מתוך 9 אפשריות הצליחו האדומים להשיג בפלייאוף העליון, וכל זה קרה אחרי יותר מחודשיים בלי כדורגל. איך ניתן להסביר את השינוי שקרה במועדון? אולי זה בזכות הניצחון על הפועל חדרה בתוספת הזמן, מחזור אחד לפני הפלייאוף, שהשכין כל כך הרבה שקט ושלווה אצל האוהדים וההנהלה? אולי זה בזכות הצעירים? אולי זה בזכות העובדה שהעונה התחילה באופן כל כך מאכזב, ועכשיו האדומים נמצאים במקום שלא חלמו עליו בספטמבר 2019?

2 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

ואולי זה הכל ביחד, עם ניר קלינגר ה"מכביסט" שבא פתאום להפועל ומראה לכולם שהוא יכול לעשות את זה בכל מקום. והאוהדים, שאחרי שנים אפורות ומרות צמאים לתואר כמו שלא היו אף פעם. הפועל תל אביב רוצה להוכיח לכולם שהיא בטופ של הכדורגל הישראלי, אך קודם יש לה את המלאבסים הכחולים לעבור, ומיד עכשיו נדבר עליהם.
הדרך לחצי הגמר: 0:2 בהארכה מול הפועל קטמון, עם 0:3 מול בני סכנין, 0:2 בהארכה מול הפועל רעננה.
מכבי פ"ת, שירדה ליגה בשנה שעברה ונמצאת כיום בראש טבלת הליגה הלאומית, רוצה להראות לכל מי שזילזל בה, ובעיקר לעצמה – שיש לה מה להציע. הדרך הכי טובה היא זכייה מדהימה בתואר. כמו אצל הפועל תל אביב, גם מכבי פתח תקווה מציגה צעירים נהדרים שיכולים לסייע לה להעפיל לגמר הגביע וליצור עתיד טוב, כמו תאי בריבו, ליאל עבדה ועידו דוידוב.
כנראה שכבר בתחילת העונה מכבי פתח תקווה עשתה סוויץ' בראש, והבינה שהיא צריכה לעשות שינוי של 180 מעלות בשביל לחזור לטופ הכדורגל הישראלי. דוגמה טובה לקבוצה שלא עשתה זאת היא בני סכנין. פ"ת החלה לשלב יותר צעירים מהקבוצה שזכתה באליפות המדינה לנוער, ומאז מכירת מנור סולומון גדלה הקבוצה בתקציבה. גם העובדה שהליגה הלאומית חלשה במיוחד השנה,הוסיפה לקבוצה מפתח תקווה רצון להראות שהיא לא שייכת לשם, והיה ניכר בהחלט שהרמה שלה גבוהה יותר מכל השאר . אז האם האנדרדוג ינצח?

2 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה
(צילום: ראובן שוורץ)

הדרך לחצי הגמר: 0:2 מול הפועל ר"ג, 2:3 בהארכה מול קריית שמונה, 0:1 מול נוף הגליל, 2:3 בהארכה מול בית"ר ירושלים.
ההימור שלי למשחק: 0:1 להפועל ת"א משער של עומרי אלטמן בדקה ה-18. ומה אתם חושבים? טקבקו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.