עולם הספורט האמריקאי ממשיך להשתנות בעקבות עידן הסובלנות החדש בארה"ב: אחרי שקבוצת הפוטבול של וושינגטון כבר זנחה את הכינוי "רדסקינס", אדומי העור, יחד עם הלוגו של הצ'יף האינדיאני (עדיין לא בחרה שם חלופי), עוד כינוי היסטורי של מועדון גדול סיים את תפקידו.
מקורות בקבוצת הבייסבול קליבלנד אינדיאנס אישרו את הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו "האינדיאנים" יוחלפו בשם חדש. ההודעה הרשמית תצא בימים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
הלוגו של קליבלנד אינדיאנס
הלוגו של קליבלנד אינדיאנס
לא עוד "צ'יף וואהו". הלוגו ההיסטורי של קליבלנד אינדיאנס
(צילום: AP)
בקליבלנד כבר החלו להיערך לשינוי במהלך העונה האחרונה, בה נעשה שימוש הולך ופוחת בלוגו "צ'יף וואהו". מדובר בפיסת היסטוריה אמיתית, מאחר שהשם הולך עם הקבוצה כבר 105 שנים, מאז 1915, והיה בשימוש ביותר מ-17 אלף משחקים שלה.
כמו במקרה של הרדסקינס, קליבלנד ספגה במשך שנים רבות ביקורות על השימוש בשם הקבוצה שנחשב מעליב כלפי אמריקאים ילידים. עם זאת, הדברים החלו לזוז רק במהלך המחאה החברתית של השנה האחרונה בארה"ב, כאשר לצד דרישות אפרו-אמריקאים לשינוי היחס כלפיהם, קבוצות נוספות בחברה החלו ללחוץ חזק יותר – והפעם מצאו עצמם במציאות מקבלת יותר – כך שהאינדיאנים עמדו בפני דרישות גוברות להתאים את עצמם לתקופה.
2 צפייה בגלריה
וושינגטון רדסקינס
וושינגטון רדסקינס
גם השם הזה נזנח. הלוגו הקודם של וושינגטון
(צילום: רויטרס)
בדיווח בטיימס צוין שמן של שלוש קבוצות מקצועניות נוספות שמשתמשות בכינויים ולוגואים שאמריקאים ילידים מחשיבים לפוגעניים, בשל השימוש בדמויות של "אינדיאנים" ושמות הלקוחים משבטים: אלופת ה-NFL קנזס סיטי צ'יפס, קבוצת ההוקי קרח שיקגו בלקהוקס וקבוצת הבייסבול אטלנטה ברייבס, אך על פי הנטען, למועדונים אלה אין כוונה לשנות את שמם.