סביר להניח שמכבי חיפה תזכה באליפות, ולא, זו לא תהיה אליפות עם כוכבית: מכבי חיפה הייתה טובה יותר ממכבי ת"א ברוב שלבי העונה, בעיקר בזכות העומד על הקווים - ברק בכר. בכר היה זה שקטע רצף אליפויות של מכבי ת"א זמן שאימן את הפועל באר שבע, ואותו בכר יכול לקטוע שוב רצף צהוב. יותר מכך, העונה החלומית של מכבי חיפה עוד יכולה להסתיים בדאבל.
כשבכר הגיע לבאר שבע, מכבי ת"א הייתה בשיאה יחד עם ערן זהבי, ולא היה ברור איך לעצור אותה אחרי שלוש אליפויות רצופות. אמנם אלישע לוי החזיר את באר שבע לצמרת והגיע איתה לגמר גביע המדינה, אך בכר היה האיש שהפך אותה לקבוצה הטובה בישראל, עם רצף מפואר של שלוש אליפויות. בכר ידע להביא לבאר שבע ולמכבי חיפה את מה שלא היה למאמנים שהחליף - ווינריות.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)

נכון, מכבי חיפה עדיין לא מצליחה לנצח את מכבי ת"א בליגה, אבל בשנה שעברה מרקו בלבול הפסיד ארבע פעמים במפגש הזה. בנוסף, הוא לא ידע בלבול לקחת נקודות כשמכבי ת"א מעדה. העונה, מכבי חיפה היוותה יריב שווה למכבי ת"א ואפילו התעלתה עליה בחלק מהמשחקים. וכאשר הצהובים איבדו נקודות, חיפה ידעה לנצל זאת. בכר גם החזיר את הקבוצה למאבק אחרי שאיבדה פער של 8 נקודות ואת המקום הראשון. זה מלמד על אופי.
גם הסגל השתפר: ההגנה קיבלה חיזוק בדמותו של בוגדן פלאניץ', שהשתלב בצורה נהדרת ומנהיג את החלק האחורי יחד עם עופרי ארד, ג'וש כהן הנפלא וצמד המגינים רז מאיר וסאן מנחם. חוסה רודריגס שידרג את הקישור לצד מוחמד אבו פאני ונטע לביא, ומרכז השדה הירורק נראה חזק ועוצמתי בניגוד לשנים קודמות.
בהתקפה, ניקיטה רוקאביצה לא בעניינים אחרי שכבש 17 שערים בחלק הראשון של העונה. הפציעה, ואחריה הקורונה, פגעו מאוד בכושרו. אבל גודסוויי דוניו נכנס לעניינים ותרם שבעה שערים בכל המסגרות, מה שחיפה על הפגיעה המקצועית הזו. דולב חזיזה וצ'ארון שרי תורמים מספרים יפים, והיו שני המוציאים לפועל העיקריים של הירוקים - ואיתם עומר אצילי. הגעתו של אצילי בינואר השתלמה למכבי חיפה למרות הביקורת על המהלך. מאזנו של אצילי עומד על 5 שערים ו-9 בישולים ב-20 הופעות בכל המסגרות.
המהלכים הללו מזכירים את מה שבכר עשה בעונה הראשונה בב"ש, כשהחתים את שיר צדק ומיגל ויטור שהחזיקו את ההגנה ואת טוני ווקאמה שפירק את הליגה, ולדעת לא לפגוע במרקם הקיים עם שחקנים כמו אליניב ברדה, מאוד בוזגלו ומאור מליקסון. ועם הקבוצה הזו הוא לא רק שלט בליגה, אלא סיפק תצוגות כדורגל בלתי נשכחות באירופה נגד סלטיק ואינטר. עכשיו הוא עושה את זה עם הקבוצה שאהד כילד.
בכר הוא מהמאמנים הבודדים בליגה שיודעים לשנות מערך תוך כדי המשחק ובאמת לגרום לכך להשפיע. להגיע לקבוצה שרצה כבר, ועם התאמות קטנות להביא להצלחה גדולה. הוא יודע לשחק התקפי, וכשצריך גם טקטי בכדי להוציא את התוצאה הרצויה. אני שוב אומר - זו לא אליפות עם כוכבית, מפני שמכבי חיפה טובה יותר ממכבי ת"א, הציגה כדורגל אטרקטיבי ומלהיב, ומחזיקה גם בהפרש שערים טוב בצורה משמעותית. בכר הוא המאמן הטוב בישראל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.