הבחירה הראשונה. אין משהו יותר מרגש מלשמוע את השם שלך לפני כל השחקנים האחרים בערב הדראפט, ולדעת שאתה הטוב יותר. עם זאת, המיקום בדראפט לאו דווקא מספר על כישרון השחקן, ולראיה בדראפט 2013 בו אנטוני בנט נבחר במקום הראשון, יאניס נבחר במקום ה־15. היום אציג מי הם השחקנים הכי מוכשרים מחוץ לטופ 10 בדראפט האחרון.
טייריס האליברטון (בן 21, בחירה 12, סקרמנטו): "האלי" נחשב לבחירת טופ 10 מובטחת והידרדר בדראפט עד למקום ה־12, והגיע דווקא לסקרמנטו מאחורי דיארון פוקס ובאדי הילד. עם זאת, ב־30 דקות למשחק, האלי הוא אחד השחקנים הכי אפקטיבים בליגה. 5.1 אסיסטים על 1.5 איבודים, 13 נקודות ב־48 אחוז מהשדה, 41 מהשלוש, ו־86 מהקו, עם הגנה לא רעה בכלל. מסוג השחקנים שמוכנים ל־NBA מהיום הראשון, אך לא מספיק אקספלוסיבי ויצירתי על מנת להיות פוטנציאל מיוחד. מכניקת הקליעה שהפחידה סקאוטים ערב הדראפט מתבררת כאיכותית, וההשוואה כאן פשוט מתבקשת. מזכיר את: מלקולם ברוגדון.
1 צפייה בגלריה
אבדיה שומר על סטיוארט
אבדיה שומר על סטיוארט
סטיוארט מול אבדיה
(צילום: EPA)
אייזאה סטיוארט (בן 19, בחירה 16, דטרויט) וסאדיק ביי (בן 22, בחירה 19, דטרויט): לפיסטונס יש שלושה רוקיז בסגל מהסיבוב הראשון, ומי היה מאמין שדווקא קיליאן הייז שנבחר 7 יחווה את עונת הרוקי הקשה מכולן. נתחיל בסאדיק ביי. הרוקי כבר בן 22, וזה ניכר על הגוף שלו. 2.01 על 97 קילו, גוף של אדם בוגר שמסוגל להתמודד עם כל שחקן חוץ, ואף לשמור שחקני פנים. בהתקפה לעומת זאת, ביי מרבה לזרוק מבחוץ, ואף מוביל את הרוקיז בקליעות לשלוש (2.3 ב־38 אחוז). ביי הוא מסוג השחקנים שפחות מתאימים לקבוצות כמו דטרויט, מכיוון שהוא בעיקר ניזון משחקני ההתקפה שלידו, ושומר חזק בהגנה. דווקא ביי, שעבר מברוקלין בתמורה ללאנדרי שמט, היה יכול מאוד להתאים אל קבוצת הכוכבים. מזכיר את: ג'יי קראודר.
אייזאה סטיוארט הוא המעניין מבין השניים. לאחר עונה מצוינת בוושינגטון נרשם אל הדראפט כאשר הספקות אליו היו בעיקר לגבי הגודל. 2.03 בלבד, קליעה חשודה, וקושי לשמור על גארדים הורידו אותו עד למקום ה־16. סטיוארט הוא אחת ההפתעות הנעימות של הדראפט, כאשר משחק ללא רגשי נחיתות וקולע ב־57 אחוז מהשדה. בנוסף, מוביל את הרוקיז בריבאונד עם 6 למשחק ב־19 דקות בלבד. בנתיים במספר ניסיונות מאוד מועט סטיוארט קולע ב־41 אחוז לשלוש, ואם יפתח את החלק הזה במשחק, השמיים הם הגבול מבחינתו. תצפו לעלייה חדה בדקות המשחק, כאשר דטרויט ימשיכו עם הטנקינג. מזכיר את: מונטרז הארל עם מעט קליעה.
אלקסיי פוקושבסקי (בן 19, בחירה 17, אוקלהומה): השחקן המסתורי ביותר לפני הדראפט כמעט מצא את עצמו בלוטרי. ערב הדראפט הזכיר מעט את תון מייקר, גבוה עם קליעה מבחוץ שלא ראה דקת משחק בכדורסל מקצועי. ההתחלה הייתה צפויה, פוקושבסקי התקשה והיה מהשחקנים הגרועים ב־NBA, עם אחוזים נמוכים מאוד מהשדה, והמון איבודים, ופוקושבסקי נשלח לג'י ליג. את מה שקרה מאז אף אחד לא ראה מגיע. משחקן שקלע 25 אחוז מהשדה, 17 אחוז לשלוש, ולא הגיע לקו העונשין במשך 300 דקות, פוקושבסקי הפך לפרוספקט הכי מסקרן בדראפט הנוכחי. בשבועיים האחרונים "פוקו" מעמיד 16 נקודות למשחק עם 3 שלשות, 2.13 מטרים להזכירכם! במידה שימשיך בקצב ההשתפרות הנוכחי, אוקלהומה מצאו יהלום אמיתי. מזכיר את: קווין דוראנט, גרסת Wish.
עמנואל קוויקלי (בן 21, בחירה 25, ניו יורק): סביר להניח שהיחיד מחמשת השחקנים עם סיכוי למצוא את עצמו בפלייאוף בסיום העונה, ועושה זאת בסטייל. קוויקלי, כשמו כן הוא, רכז תזזיתי עם יכולת לקלוע מבחוץ ולסיים בפלואטר אלגנטי מעל המגן. הוא הסיקס מן האולטימטיבי. ברשותו כבר 10 משחקים עם 20 נקודות, למרות שפתח רק ב־3 משחקים העונה, ומשחק פחות מ־20 דקות למשחק. למעשה, פר 36 דקות, הוא מוביל את כל הרוקיז בנקודות, אפילו יותר מאנטוני אדוארדס. במידה שיצליח לסיים עם מגע ולהגיע עד הטבעת, יוכל להיות שחקן לגיטימי בכל קבוצה בליגה. חוסר יכולת מסירה ימנע ממנו להצליח כרכז בחמישייה, אבל שחקנים שיכולים לעלות מהספסל ולקלוע 20 נקודות הם מצרך מבוקש כיום. מזכיר את: לו וויליאמס
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.