נכון, זאת לא הייתה הפתעה גדולה שמכבי ת"א הביסה את הפועל ת"א בדרבי. היא המשיכה מסורת בת 6 שנים של דרבים ללא הפסד, בחלקם גם הנחילה מפלות קשות ליריבתה העירונית. עם זאת, הייתה עבור מכבי חשיבות גדולה יותר למשחק, כי היא מסיימת את הסיבוב בתחושה של הקלה.
הצהובים פתחו את העונה בהפסד למכבי פ"ת. וגם בהמשך ממש לא נראו טוב. עזיבתו של ולדימיר איביץ' והחלפתו ביורגוס דוניס ניכרו על קבוצה, רוב שחקני הרכש לא הספיקו להתאקלם במחזורים הראשונים, ונראה היה שהעסק לא עובד. לראשונה מאז מיץ' גולדהאר הלך על קו של צוותים מקצועיים זרים, מכבי נראתה אבודה ומבולגנת. אם לקחת דימוי אפידמיולוגי, היא נראתה כמו מוטציה של קבוצת הצמרת משבע השנים האחרונות.

1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
ואן לוון והשחקנים
(צילום: עוז מועלם)

אבל כעת התמונה שונה. פטריק ואן לוון ההולנדי שהחליף את דוניס עשה נסים, החזיר את הקבוצה למסלול והכיוון חיובי. יונתן כהן ואלכסנדר פשיץ' (שבהחלט מסתמן כאחד הזרים הטובים ביותר שראינו בישראל) הפסיקו לריב וחזרו לעשות את מה שהם יודעים, ההגנה התייצבה בראשות השוער הברזילאי דניאל טננבאום (מתי כבר מאזרחים אותו כדי שיעמוד בשער הנבחרת?), דור פרץ חזר לעצמו והקבוצה עברה לשיטת משחק יצירתית אך תכליתית. אם ישולבו במערך עוד שחקנים שקיבלו מעט הזדמנויות, כמו אילון אלמוג ומתן חוזז, הצהובים ייתנו פייט למכבי חיפה. הכל עניין של החלטה.
אז, כאוהד מן השורה, נותר לי לאחל לכולם שנת 2021 שמחה, שהקורונה תדעך ומהר – ושהליגה תהיה צבועה בצהוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.