מאז ומעולם, לקבוצת הכדורסל של מכבי ת"א היה קהל שדוחף את הקבוצה, גם בימים הטובים וגם בימים הקשים. האוהדים של מכבי ת"א תמיד ידעו לתת לשחקנים את ההרגשה שיעודדו אותם כמו שאף קהל באירופה לא יודע לעודד, וייכנסו לטירוף אמיתי במשחקים צמודים ובהופעות גדולות, ויישארו איתם עד הסוף, בטוב וברע, אפילו אם ערב מסוים בהיכל ילך הפוך והצהובים ירדו מפסידים.
נכון, כמעט כל קבוצות היורוליג סובלות מאותה הבעיה של יציעים ריקים (למרות שחלק מורשות להכניס אוהדים לאולמות שלהן), אבל אי אפשר להשוות בין הפגיעה שלהן לפגיעה של מכבי ת"א, שממש מקבלת אנרגיות אחרות כשהאוהדים שלה איתה. היא משחקת בלי הקהל, הנשמה שלה.

1 צפייה בגלריה
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים בלי קהל
(צילום: עוז מועלם)

אומרים על קהל טוב שהוא שווה בין 10 ל-15 נקודות במשחק ביתי (ואוהדי מכבי מגיעים בכמויות יפות גם למשחקי חוץ), ורק תחשבו עד כמה הנתון הזה משמעותי בעונה אירופית בה מכבי ת"א הפסידה תשעה משחקים צמודים. אלו בדיוק המשחקים בהם גל האהבה מהיציעים משנה את התמונה ברגעי ההכרעה, והדברים היו נראים אחרת אם הקהל היה מאחורי מכבי.
אני לא מתחמק מהמציאות, וחייב לציין שמכבי ת"א משחקת העונה פשוט רע ביורוליג. היעדרות הקהל לא יכולה להוות תירוץ לכדורסל הלא שוטף והתקוע שהתרגלנו לראות ממנה, ההפך המוחלט מהשנה שעברה. אבל, ויש אבל גדול - למעט ברצלונה וצסק"א מוסקבה, כמעט כל הקבוצות ביורוליג משחקות העונה כדורסל ברמה נמוכה מאוד.
אפשר להבין את השחקנים שלא מתפקדים. רוב שחקני מכבי כבר יודעים ומכירים איך זה לעלות לפרקט כשההיכל המפוצץ תומך בך, וקשה מאוד לשחק כשאין מי שיעודד אותך. כולנו תקווה ותפילה שבשנה הבאה שהקהל כולו יחזור למגרשים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.