עונת היורוליג הגיעה לסיומה מוקדם מהצפוי מבחינת מכבי ת"א, בטונים צורמים, עם כישלונות ואכזבות צורבים, במיוחד עבורנו, קהל האוהדים. אנחנו שראינו את הבעיות והכשלים, ציפינו וייחלנו לתיקונים ושינויים תוך כדי העונה, אך הם לא באו.
הנהלת הקבוצה, שראתה בדיוק את אותם הכשלים והבעיות, השתמשה בשלל תירוצים. עונה פיננסית, קורונה, אין קהל במגרשים ועוד כהנה וכהנה, והתבזתה ביורוליג פעם אחר פעם. מכבי ת"א זילזלה השנה באוהדים שלה וגם בעצמה, כאשר הגיעה לעונה הזו עם הרכב שחקנים לא מתאים ולא מספיק טוב, החסר שחקני מפתח בעמדות הקריטיות, ועוד יותר בכך שלא ביצעה שינויים תוך כדי תנועה.
2 צפייה בגלריה
כספי בפעולה
כספי בפעולה
כספי בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
רכז טופ יורוליג, סנטר ברמות הגבוהות שגם יודע לשמור ולא רק להתקיף, עמדה 5. עמדה 4, שחקן אתלט וחוסם שיסייע להגנה בתחום הריבאונד, החיפוי על שחקני יריב חודרים ושיתן לקבוצה אתלטיות גם בהתקפה (בעיקר בריבאונד ההתקפה) – את כל אלה מכבי לא הביאה השנה.
הגיע הזמן להתפכחות, להבנה ולנקיטת צעדים. הגיע הזמן של מכבי לביעור חמץ. הגיע הזמן לעבור כמו בחלומות יוסף ל־7 השנים הטובות, אחרי 7 השנים הרעות (החל מעונת 2015). זה לא יהיה קל ויידרשו אומץ ניהולי וחזון, אבל אין מנוס מלא פחות מרעידת אדמה במכבי, שתחל בהחלפתו של ניקולה וויצ'יץ', עבור בהחלפת מרבית שחקני הסגל וכלה בהחלפת/שינוי הסקאוטינג של הקבוצה.
יאניס ספרופולוס, החתום לעוד עונה, חייב לדרוש ממכבי התחייבות ליד חופשית בבנית הסגל לעונה הבאה, ללא התערבות של מר וויצ'יץ', אם ימשיך, או גורמים אחרים בקבוצה. כמו כן, לא יכול להיות שהמאמן יבנה את התקפת הקבוצה על שחקן אחד בלבד, יהיה כישרוני ככל שיהיה, וכשזה לא הולך (כי כל אירופה למדה איך לנטרל את ווילבקין), לעבור לכדררת בלתי נגמרת ולמשחק תקוע וסתמי של קאץ' אנד שוט של הקלעים או לשמירת לחץ על כל המגרש, כשהמשחק גמור.
הגיע הזמן לתרגילים, לחשיבה יצירתית, הגיע הזמן לכדורסל אמיתי עם חשיבה וניצול היתרונות (משחק מעבר מהיר עם הנעת כדור מהירה ונסיון להגיע למתפרצות, תוך שליטה בריבאונד).
לגבי ההנהלה, הגיע הזמן שיבינו שניתן לרמות קצת חלק מהזמן, אבל לא ניתן לרמות כל הזמן את כל האוהדים. מה זה עונה פיננסית? מספיק היה להחליף שחקן אחד במקום בנדר ולהביא שחקן אתלט וחוסם וכבר העונה הזו הייתה נראית אחרת. הסיסמה "עונה פיננסית" לא תופסת כבר, ראינו איך קבוצות רבות ביורוליג שנקלעו לבעיות, עשו שינויים והביאו שחקנים.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול רביב לימונד
סקוטי ווילבקין מול רביב לימונד
סקוטי ווילבקין מול רביב לימונד
(צילום: עוז מועלם)
די לקיבעון המחשבתי, לוויתור מראש על העונה, להרמת הידיים. זו לא מכבי הווינריית עליה גדלנו כל השנים. איזה מסר זה מעביר לשחקנים? איזה מסר זה מעביר לאוהדים? הגיע הזמן לשנות חשיבה ולצאת מהקופסה. עכשיו, כשיש אפשרות להביא קהל בממדים סמליים, למה לגבות 110 שקל למשחק ליגה? הקהל רוצה ומשתוקק לבוא, אבל לא במחירים שלא היו פה מעולם בזירה המקומית, בטח לא במצבה של מכבי ובטח לא במצבה של הליגה. ההנהלה נדרשת למעט התחשבות והיגיון. תידרשו 30־40 שקל לכרטיס ותוך דקות האולם יהיה מלא במכסה שנקבעה. מכבי צריכה עכשיו להתרכז בליגה, בלחם והחמאה (גביע ואליפות). אין ספק שהליגה העונה נחלשה, ולמעשה אין היום כמעט קבוצה רצינית, אולי להוציא את חולון שיכולה לאיים על מכבי, אבל את הצהובים זה לא צריך לעניין, הם צריכים להגיע בפול פאוור לכל משחק ולנצח.
צריך להיזהר משאננות ולהגיע מוכנים כי יש קבוצות שיכולות להפתיע (אילת, גליל וחולון כמובן). זה התפקיד המרכזי עכשיו של יאניס. לגבי העונה הבאה יידרשו שינויים מרחיקי לכת, כמו הבאת סנטר אתלט סטייל טריק בלאק, כאשר אותלו האנטר עוגן שיש להשאירו כמחליף (האיש בגילו לא יוכל להמשיך בקצב הזה). לגבי אנטה ז'יז'יץ, הוכח שביורוליג הוא לא מסוגל לעמוד מול שחקני היריבה והופך לנקודת תורפה בהגנה, ומצד שני, בהתקפה, מתקשה לא מעט מול סנטרים חזקים ביורוליג. האיש צריך ללכת עם כל הצער והמאבק שניהלו להשיגו. הוא שחקן טוב בהתקפה ונטל בהגנה ולא יכול לשנות זאת.
כמו כן, יש צורך בהבאת רכז טופ יורוליג, רצוי עם ניסיון מוכח באירופה עם אופציה להשאיר את כריס ג'ונס מחליף. בעמדה 4, בנדר הביתה ויפה שעה אחת קודם. חייבים מישהו אתלט וחוסם. הוא ממש טעות טראגית בליהוק של מכבי. גם אנג'לו קלויארו סיים את דרכו ויש להביא שחקן שגם שומר וגם מאיים על הסל וקולע. ווילבקין ודורסי, שניהם קלעים מחוננים (לא רכזים) שיש להשאיר. ליד רכז טוב הם יפרחו.
אלייז'ה בראיינט הוא שחקן שנתן עונת יורוליג טובה, אך נראה כי הוא עצמו כבר החליט לעזוב ולנסות את מזלו ב־NBA.
לגבי הישראלים, הייתי משאיר את כולם ודורש מעומרי כספי לקצץ 50 אחוז משכרו. אפשר לחשוב על הבאת ישראלי גבוה, שחסר היום במכבי. אנחנו כרגיל נמתין ונייחל לשינויים הרבים הללו, ואינשאללה שנתחיל את שבע השנים הטובות כבר בעונה הבאה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.