השניות האחרונות ברבע האחרון וההארכה במשחק אמש (שישי) מול חימקי מוסקבה היו כמו סרט אימה עבור מכבי תל אביב, שכבר הפסידה בשלושה משחקים ברציפות כמעט באותו התסריט, אבל בסיום 45 הדקות הצהובים נשמו לרווחה עם ניצחון חוץ דרמטי 87:89, שהעלה אותם למאזן 3:2 ביורוליג.

המשימה הכפולה

כשמסתכלים על הסטטיסטיקה של אלכסיי, שבד שרק אתמול חזר מפציעה עם 32 נקודות (6 שלשות) ו-11 אסיסטים, מבינים שעם כמה שהצוות המקצועי במכבי ניסה להזהיר מפניו, אי אפשר באמת לעצור אותו לחלוטין, אבל בדיוק ברגע הנכון הצהובים דווקא כן עשו זאת.
5 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
דורסי מול שבד
(צילום: חימקי מוסקבה)
לקראת סוף הרבע האחרון אפשר היה לראות את יאניס ספרופולוס צועק מהספסל לעבר החמישייה שלו מלווה בתנועות ידיים ששבד שוב הולך לצלוף שלשה, וביקש במהירות לבצע עליו שמירה כפולה, מה שכמובן לא עזר והשלשה נכנסה. ב-10 השניות האחרונות כשהתוצאה הייתה שוויון 81:81 הכדור הלך אל הגארד שניסה לזרוק שלשה, אבל הפעם במזל החטיא והמשחק הלך להארכה. הכדור האחרון בהארכה שוב הלך אליו, אבל הפעם השמירה הכפולה כן עבדה, הוא היה חייב למסור לג'ורדן מיקי, שהחטיא את השלשה.

דורסי והשיא

בסיום המשחק למרות המאמץ הקבוצתי רוב המחמאות הלכו לכיוונו של טיילר דורסי, שקבע שיא מועדון חדש של שמונה שלשות במשחק יורוליג (השיא הקודם עמד על שבע, ובו החזיקו שרונאס יאסיקביצ'יוס, דווין סמית' וסקוטי ווילבקין) וסיים את הערב עם 26 נקודות. שינוי גדול לעומת ארבעת המשחקים הראשונים ביורוליג בהם קלע בממוצע 9.3 נקודות ותרם רק 5 שלשות מתוך 18 ניסיונות.
5 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
טיילר דורסי
(צילום: חימקי מוסקבה)
הצהובים היו צריכים אותו במיוחד אחרי שכריס ג'ונס נעלם עם אפס נקודות ב-13 דקות, וסקוטי ווילבקין, שאמנם סיים עם 12 נקודות, אבל היה רחוק משיאו (2 מ-9 לשלוש)
"היינו זקוקים לניצחון הזה כל כך", הודה דורסי בסיום. "בשלושת המשחקים האחרונים הפסדנו בשניות האחרונות וסוף סוף הצלחנו להשיג ניצחון אחד כזה. זה היה מורט עצבים. עכשיו אנחנו רק צריכים להמשיך את זה גם בשבוע הבא. הייתי חם, החברים לקבוצה מצאו אותי במקומות הנכונים והייתי בטוח בעצמי. אנחנו צריכים להמשיך בביטחון הזה כקבוצה, יש לנו עוד עונה ארוכה. יהיו לנו עוד הרבה עליות וירידות".
5 צפייה בגלריה
מונרו רודף אחרי ווילבקין
מונרו רודף אחרי ווילבקין
מונרו רודף אחרי ווילבקין
(צילום: gettyimages)

גם לספרופולוס נמאס

בזמן שחברו הקרואטי, אנטה ז'יז'יץ', כבר הראה מספר פעמים מה הוא יודע לתת התקפית לקבוצה, דראגן בנדר לא מצליח להרשים במדים הצהובים. אם בהתחלה דובר בעיקר על היכולת ההגנתית הרכה שלו הפעם זה כבר עבר גם ליכולת ההתקפית, כששוב הוא היה נראה מאוד מפוזר ומבולבל, סיים עם נקודה (0 מ-4 מהשדה) ב-14 דקות.
באמצע הרבע האחרון ספרופולוס ויתר על הצמד הקרואטי שלו וחיפש פתרונות בהגנה. אז הוא ציוות בעמדות הגבוהים את אותלו האנטר ואנג'לו קלויארו שסיים עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים, והשניים האלה, שמכירים כל כך טוב מהעונה הקודמת, עשו את העבודה. אבל הפתרון הזה לא יוכל להחזיק לאורך זמן, בטח לא עם עומס המשחקים כשליגת העל תחל, ובטח לא כשהאנטר בן ה-34 נאלץ לשחק מעל ל-28 דקות.
5 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' ובנדר
ז'יז'יץ' ובנדר
ז'יז'יץ' ובנדר
(צילום: עוז מועלם)
אופציה אחת להחתמה של גבוה חדש/ישן כבר ירדה מהפרק כשאתמול דווח במהלך המשחק על כך שאמארה סטודמאייר ישמש כעוזרו של סטיב נאש בברוקלין נטס, כך שמה שנשאר לבינתיים על השולחן, במידה שבמכבי ת"א יחליטו להיפרד מבנדר בדצמבר עם תום חוזהו הזמני זה קווינסי אייסי עליו דווח השבוע שהוא נמצא בשלבי החלמה מתקדמים מהפציעה אותה הוא סוחב מהעונה הקודמת.
"פשוט המשכנו להילחם", סיכם קלויארו. "היינו בפיגור של חמש נקודות כשנשארו שלוש דקות לשחק, אבל עשינו כמה סלים גדולים בעזרת טיילר דורסי ואלייז'ה בראיינט. עשינו את העצירות מתי שהיינו צריכים, זה היה מאמץ קבוצתי נהדר. הפסדנו שלושה משחקים כאלה בשניות האחרונות אבל לא נתנו לזה להשפיע עלינו הפעם. ידענו שאנחנו יכולים לנצח במשחק צמוד ופשוט עשינו את זה".