אלו הזוכים בפרס "נער הזהב" של הכדורגל האירופי בעשור האחרון, שמחלק העיתון האיטלקי "טוטוספורט" לצעיר המצטיין ביבשת (מתחת לגיל 21): מריו באלוטלי, מריו גצה, איסקו, פול פוגבה, ראחים סטרלינג, אנתוני מרסיאל, רנאטו סאנצ'ס, קיליאן אמבאפה, מתיאס דה ליכט, ז'ואו פליקס - וארלינג הולאנד שזכה לאחרונה בתואר לשנת 2020. זו רשימה מעניינת, מאחר שבמרוצת השנים התברר שחלק ניכר מהשחקנים שזכו אינו טוב או אפקטיבי מספיק ברמה המועדונים והנבחרות.
מריו באלוטלי - כבר בן 30, אבל נראה מבוגר יותר. עבר לא מעט קבוצות (8 בעשור האחרון) בגלל התפוקה הנמוכה והאופי הבעייתי, ובגילו, כאשר שחקנים רבים עדיין לוהטים, הוא כבר מעבר לשיא. כרגע אין לו בכלל קבוצה.

1 צפייה בגלריה
מריו באלוטלי
מריו באלוטלי
מריו באלוטלי
(צילום: EPA)

מריו גצה - בן 28, השחקן שכבש את שער הניצחון של גרמניה בגמר מונדיאל 2014 נגד ארגנטינה של לאו מסי, ואז עשה "לבנדובסקי" (עבר מדורטמונד לבאיירן מינכן). מאותו רגע, הגרמני המוכשר חווה לא מעט פציעות, לצד חוסר יציבות שגרם לכך שלא יממש את הפוטנציאל הטמון בו. עכשיו הוא נמצא באיינדהובן לצד ערן זהבי, מאכזב עבור השחקן שציפו ממנו לדברים גדולים אחרי אותו גמר מונדיאל
רנאטו סאנצ'ס - ב-30 ביוני 2016, ברבע גמר היורו 2016, שבר הקשר הפורטוגלי את שיאו של כריסטאנו רונאלדו והפך לכובש הצעיר ביותר בשלבי ההכרעה באליפות אירופה, כשהיה בן 18 ו-316 ימים בלבד. הוא חתם בבאיירן מינכן, ונחשב לפוטנציאל ענק. אבל סאנצ'ס, היום בן 23, הידרדר מאז. הוא לא ראה דקות, נכשל בהשאלה בסוונזי, ובשנה שעברה הפך לרכש היקר בתולדות ליל (25 מיליון אירו) - ועדיין לא סיפק את הסחורה.
איסקו - שחקן הווה בריאל מדריד, אך פחות שחקן עתיד, משום שהוא ביקש לעזוב בינואר הקרוב. אבל בואו נחזור אחורה בזמן: ב-2012 הוא זכה בתואר הגולדן בוי בגלל הכישרון שיש לו ברגליים. הוא כיכב במלאגה, ואפילו לקח אותה בעונת 2012/2013 לרבע גמר ליגת האלופות. ריאל שילמה עבורו 30 מיליון אירו, ובבכורה בקבוצה בישל לבנזמה והבקיע את שער הניצחון מול בטיס. בעונתו הראשונה בברנבאו זכה בליגת האלופות ובגביע, ובהמשך היה שחקן משמעותי בשרשרת ההצלחות באירופה. אבל מעונת 2016/2017, הטובה ביותר שלו בריאל (11 שערים ו-7 בישולים), לא זכור משחק או רגע מיוחד שלו. הוא לא מועיל לריאל, מקבל דקות מעטות, והוא חייב לעזוב כדי לנסות להשתלב בסגל ספרד ליורו.
פול פוגבה - ב-2015 הוא עוד נבחר לקבוצת השנה של אופ"א, דבר שביסס את מעמדו כאחד הקשרים הבולטים בכדורגל האירופי, אבל שנה לאחר מכן עשה את הטעות הגדולה בקריירה שלו כאשר חזר מיובנטוס למנצ'סטר יונייטד, ששילמה עבורו 105 מיליון אירו, סכום ההעברה הגבוה ביותר ששולם עד אז. הוא זכה בליגה האירופית בעונתו הראשונה בקבוצה, ואף כבש את השער הראשון בגמר, והיה אדיר בזכייה של צרפת במונדיאל 2018 - אבל יונייטד לא מקבלת ממנו כלום.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.