מי שעוקב אחרי מייק ג'יימס ברשתות החברתיות יודע שמדובר בשחקן שמצייץ הכי הרבה, בטח מבין אלה שמשחקים ביורוליג. אחד שיש לו דעה על כל דבר. לכן היה מוזר לראות שמאז ה-9 באוקטובר כוכב צסק"א מוסקבה לא היה פעיל בטוויטר.
העלילה מסתבכת, שכן במהלך התקופה האחרונה הוא היה מעורב בסערה גדולה מאוד בקבוצתו, אך קולו, זה שהיה מקניט את מכבי תל אביב ואוהדיה, או תוקף את ראשי היורוליג על החלטותיהם במהלך כאוס הקורונה, לא נשמע.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס
ג'יימס
ג'יימס. פעיל מאוד בטוויטר
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
דימיטריוס איטודיס
דימיטריוס איטודיס
איטודיס. לא פראייר
(צילום: EPA)
באחד האימונים של צסק"א בתחילת חודש נובמבר ג'יימס נקלע לעימות עם מאמן הקבוצה, דימיטריוס איטודיס, דמות חזקה בפני עצמה, שינק מז'ליקו אוברדוביץ' בתקופה ששימש כעוזרו בפנאתינייקוס את כל מה שהוא יודע לטוב ולרע.
הרקע לעימות היה שיחה קשה של איטודיס בחדר ההלבשה לאחר הפסד 86:76 לחימקי מוסקבה ב-VTB, במהלכה צעק היווני על השחקנים שהם אינם מחויבים. ג'יימס, שקלע באותו משחק 20 נקודות לצד 7 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, לקח את הדברים ללב. עוד לפני המפגש מול חימקי, לג'יימס היה גם משחק רע במונחים שלו ביורוליג עם 10 נקודות (3 מ-10 מהשדה) ומדד 7 ב-22 דקות נגד פנאתינייקוס.
בעקבות הבלגן החליט איטודיס להשעות את ג'יימס, למי ששכח הכוכב הכי גדול של צסק"א ואחד משני השחקנים הטובים באירופה לצד שיין לארקין, והוא לא שיחק מול באסקוניה. אלא שצסק"א הצליחה לנצח בלעדיו 86:89 בזכות הצגה של דארון הילארד שלהט עם 31 נקודות.
3 צפייה בגלריה
האקט חודר
האקט חודר
האקט. הרכז הפותח
(צילום: EPA)
וכאן ככל הנראה טמונה הבעיה של ג'יימס העונה. את הדקות שלו הוא אמנם מקבל, וגם המספרים שלו טובים, כרגיל, אך משהו ביחס של איטודיס כלפיו השתנה. משחקן חמישייה מובהק ב-2019/20, הפך ג'יימס לאחד שעולה מהספסל (פתח פעמיים בלבד העונה ביורוליג), כשהצירוף של ניקולה מיליוטינוב וטורניקה שנגליה לקו הקדמי, לצד חזרתו של וויל קלייבורן מפציעה, מאפשרת למאמן היווני לשחק בהרכבים אחרים.
איטודיס עוד עלה איתו בחמישייה במחזור הראשון מול ברצלונה, אך צסק"א הפסידה 76:77 והרכז לא היה בשיאו עם 13 נקודות (1 מ-5 לשלוש), 6 איבודים ומדד 7 ב-28 דקות. במשחק הבא הוא כבר ירד לספסל.
החמישייה הדי קבועה של צסק"א העונה כוללת את דניאל האקט (1.96 מ') בעמדת הרכז, הילארד (1.98 מ') כגארד, ניקיטה קורבאנוב (2.02 מ') ושנגליה (2.06 מ') כפורוורדים ומיליוטינוב (2.13 מ') בסנטר. חמישייה גבוהה מאוד, שגם שומרת חזק, מה שג'יימס (1.85 מ' על עקבים) לא ממש אוהב לעשות.
בעקבות השעייתו כבר החלה חרושת שמועות בנוגע לעתידו במעצמה הרוסית, זאת למרות שחתם רק בקיץ על הארכת חוזה לשלוש שנים נוספות. נכתב שג'יימס אולי יחליף את פקונדו קמפאסו בריאל מדריד אחרי שהארגנטינאי עזב ל-NBA, או שהוא רוצה בעצמו לשוב לליגה הטובה בעולם רגע לפני שהעונה החדשה יוצאת לדרך.
בצסק"א לא התרגשו, הוציאו הודעה לקונית שג'יימס הושעה והעניינים ייסגרו בתוך המועדון. למרות הסגל הרחב ומגוון האופציות של איטודיס, גם היווני יודע שעל שחקן כמו ג'יימס, למרות הבעיות שהוא יכול ליצור לפעמים, לא מוותרים, שכן במהלך אחד הוא יכול לנצח משחקים או לשנות מומנטום.
ואכן, הרכז האמריקאי בן ה-30 חזר לפעילות לאחר הניצחון על באסקוניה, ונראה כי העונש שקיבל איפס אותו. במשחק הראשון שלו הוא התפוצץ עם 27 נקודות (5 מ-6 לשלוש, 6 מ-6 מהקו), 5 אסיסטים ומדד 32 בניצחון 78:87 על ז'לגיריס קובנה, ונבחר ל-MVP השבועי ביורוליג (פעם שביעית בקריירה). במשחק הבא הוא המשיך באותו הקו עם 25 נקודות (5 מ-8 ל-2 נקודות, 9 מ-11 מהקו) ב-28 דקות בניצחון 81:89 על באיירן מינכן.
נבחר ל-MVP השבועי. ג'יימס
צסק"א ואיטודיס מקבלים את ג'יימס בשיא הכושר בדיוק ברגע המתאים, שכן הערב (חמישי, 19:00) הם מארחים את ריאל מדריד לקרב בין שתי הקבוצות הלוהטות ביורוליג, שכל אחת מהן עומדת על רצף של חמישה ניצחונות במפעל. צסק"א מדורגת במקום השלישי (מאזן 3:7) בטבלה וריאל חמישית (4:6). ניצחון ספרדי ישווה את המאזן בין הקבוצות, במה שעשוי להיות קריטי מאוד במאבק על יתרון הביתיות (בתקווה שהקהל ישוב למגרשים בחצי השני של העונה).
ומה בנוגע לחשבון הטוויטר של ג'יימס? באורח פלא הוא חזר לצייץ אתמול לראשונה, וטען שמישהו פרץ לו לחשבון ולכן הוא לא היה פעיל. אתם תחליטו אם להאמין או לא.