כאשר אייל סגל החליט שהוא זז הציגה ממכבי נתניה, מי שהפך להיות האיש החזק בקבוצה הוא המנכ"ל ניב גולדשטיין. למרות תקציב מזערי, גולדשטיין רצה להביא למועדון מאמן זר ברמה גבוהה. ריימונד אטוולד נפל לידיו כפרי בשל, לאחר שגולדשטיין התרשם ממה שההולנדי עשה בבית"ר ת"א/בת ים.
בית"ר ת"א/בת ים הפכה לסוג של קבוצת בת של מכבי תל אביב, עם סגל שמורכב מהרבה שחקנים צעירים ששייכים לאלופה. אטוולד הוביל אותה למקום השביעי כשהיא כובשת לא מעט שערים (51). לפני התפקיד הזה שימש כעוזרו של פטריק ואן לוון, מנהל מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. אטוולד הגיע לישראל עם רזומה מרשים ובין היתר עבד כמנהל טכני ברודה, דן האג בהולנד ואא"ל לימסול הקפריסאית, אבל לא ממש רשם הצלחה גדולה כמאמן. על כן, בשנים האחרונות עבד בעיקר עם נוער. עכשיו הוא חזר לנסות את מזלו כמאמן ראשי.
3 צפייה בגלריה
ריימונד אטוולד
ריימונד אטוולד
בינתיים השידוך נראה כמו בינגו. ריימונד אטוולד
(צילום: אורן אהרוני)

כשחקן הוא נחשב לכוכב בחדר ההלבשה, כזה שעושה מתיחות על חבריו וצוחק הרבה. הוא שיחק שלוש שנים באברטון (1992-1989) וזכור בעיקר כ"הולנדי שהתפשט". שוער הקבוצה נוויל סאות'הול עבד עליו שיש לו הצעה מברצלונה ולכן צריך להיפרד יפה מהקהל. שניהם זרקו את החולצות ליציעים, אבל האוהדים לא הסתפקו בזה ולקחו מההולנדי גם את המכנסיים והנעליים, על התחתונים הוא הצליח לשמור. הצעה מברצלונה, כאמור, לא הייתה. כששיחק בליגה ההולנדית ושמע שנציגי אברטון באו לראות אותו, הוא חטף כרטיס אדום מרוב התרגשות. למזלו, הם החתימו אותו בכל מקרה. כמאמן, הוא מצטייר כטיפוס שונה לגמרי. קשוח, דורש הרבה מהשחקנים ובקושי מוציא חיוך.
"להוציא ממנו חיוך מצריך איזה רגע מיוחד", אמר שחקן במכבי נתניה. הוא מעיד כי מדובר במאמן קשוח במיוחד, קפדן ויסודי. השחקנים התרגלו לצמד החביב סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, וקיבלו את ההפך הגמור. "אם שחקן הבקיע שער אחד, הוא יצפה ממנו להבקיע שניים במשחק הבא, הוא רוצה שכל שחקן יוציא מעצמו את הטוב ביותר".
דוגמה נוספת ניתן למצוא במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול הפועל חיפה, בה המאמן אמר כי לא היה מרוצה מיכולת הקבוצה במחצית השנייה בניצחון 0:3 על הפועל כפר סבא: "כשמובילים 0:3 במחצית, באופן טבעי לוקחים את הדברים יותר באיזי. הצוות המקצועי והשחקנים לא מרוצים מכך, נלמד מזה להבא".
3 צפייה בגלריה
מלדה חוגג
מלדה חוגג
אטוולד היה מאוכזב שהשחקנים שלו הורידו הילוך בחצי השני
(צילום: ראובן שוורץ)

"הוא המאמן שחלמנו עליו"

את הפילוסופיה ההתקפית שהנחילו ברדה ודראפיץ' במכבי נתניה הוא לא שינה. "אני אוהב משחק לחץ ולהחזיק הרבה בכדור", אמר במסיבת עיתונאים. הוא בהחלט מקיים זאת, כאשר קבוצתו כבשה 12 פעמים בשלושה מחזורים בלבד, כולל שביעייה בלתי נשכחת לרשת של סכנין - הכי הרבה שקבוצה כובשת בפתיחת עונה מאז מכבי חיפה של עונת 1999/00. כמו בבית"ר תל אביב/בת ים, גם פה יש לאטוולד סגל מאוד צעיר. ממוצע הגיל בניצחון על הפועל כפר סבא היה 24.4, ושניים מהכובשים הם בוגרים טריים של מחלקת הנוער, עמרי גנדלמן ויונס מלדה. נתניה הצהירה שאחת המטרות שלה היא סגל שיתבסס על שחקני בית, ואטוולד מתאים מאוד לחזון זה.
"הוא המאמן שחלמנו עליו", אמר גורם בנתניה, "זה מאמן מסרט דוקו על ספורט, מקצוען ברמות הכי גבוהות. אין אצלו ימי מנוחה, הוא רוצה לקדם את כל השחקנים. הוא מתאים לנו כמו כפפה ליד. בהתחלה קטלו אותנו בגלל שהחתמנו אותו, אבל אנחנו מקבלים ממנו את מה שציפינו. עוד מוקדם לסכם את העונה, ריימונד עוד יוכיח שהוא אחד המאמנים הכי טובים בליגת העל".
המטרה שהוצבה לאטוולד בנתניה הייתה לשמור על המקום בליגת העל, אבל הוא רוצה יותר מזה. "המטרה הראשונה שלנו הייתה להישאר בליגה, אך ריימונד יודע מה יש לו בידיים ואיזה סגל איכותי יש לו והוא מכוון לפלייאוף העליון".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים
סגל צעיר ומוכשר
(צילום: ראובן שוורץ)
ליאור שחטר, מבעלי בית"ר ת"א/בת ים, מכיר היטב את מאמנה של נתניה וסיפר עליו: "אדם קשוח שיודע מה הוא רוצה. הוא דורש מהשחקנים לתת 110 אחוז באימון, הם לא אוהבים את זה בהתחלה, אבל בסוף הם חולים עליו. מאוד קשה לאהוב אותו, אבל מצד שני יש הרבה הערכה מקצועית כלפיו. אני רואה בו חבר אמיתי. מקצועית, אני לא חושב שבמדינת ישראל היו לנו מאמנים ברמה שלו, הוא מיוחד במינו".
שחקן בנתניה סיכם: "ריימונד הוא מסוג המאמנים שלא פוגשים כל יום, הוא מקצוען ברמות הכי גבוהות שיש. הדרישות שלו בלתי נגמרות והוא מצפה ממך ליותר מ-100 אחוז בכל אימון ומשחק. אם אתה ממלא אחר ההוראות שלו, השמיים הם הגבול. אם לא, אז אתה לא יכול להיות שחקן שלו. נכון שלא מדובר בטיפוס שמצחקק יותר מדי, אבל הוא מקצוען".
היום (15:00) נתניה שלו תארח את הפועל חיפה, שטרם ניצחה העונה, ואין ספק שאטוולד היה רוצה לראות את השחקנים שלו ממשיכים בדיוק מאיפה שהם הפסיקו, אבל הפעם לוחצים על הדוושה לאורך כל 90 הדקות. אם ההולנדי בן ה-54 יצליח לגרום לסגל להמשיך להיות מחויב, נתניה בהחלט יכולה לחלום בגדול.