זה היה אמור להיות מובן מאליו. ספורט ומוסר צועדים יחד. אבל בקרב אוהדים מסוימים, הדבר אינו מובן. עומר אצילי שחקן מצוין. אז מה? כל כך ברור צעדה של מכבי ת"א שמצאה לנכון כי לא ימשיך בשורותיה. בית"ר ירושלים לא הייתה צריכה להתלבט גם היא כלל. זה היה מובן וברור - אצילי לא יהיה בשורותינו.
חבל שיש קבוצת אוהדים שהדבר לא מקובל עליהם. חבל שיש קבוצת אוהדים הסבורה, "אנחנו נקבע". חוגג, בניון ואגודת בית"ר פעלו נכון, וגם אצילי פעל נכון כאשר החליט לשחק מחוץ לישראל. אצילי צריך פסק זמן, ולטובתו שיתרחק מהמגרשים בארץ לתקופה מסוימת.

1 צפייה בגלריה
משה חוגג ויוסי בניון
משה חוגג ויוסי בניון
הבוסים של בית"ר
(צילום: ראובן שוורץ)

ולצד הצעד הזה, עדיין לא ברור מהי האסטרטגיה המקצועית של בית"ר ירושלים. שני מנהלים מקצועיים ישנם בבית"ר, מהשחקנים הבכירים בארץ בעבר, אוחנה ובניון. מה התוכנית שלהם לטווח הארוך ולטווח הקצר?
האם המשך שיתופו של טל בן חיים המתבגר (אין ספק שטל היה מבכירי הבלמים בישראל) עדיף על המשך שהייתו של אור זהבי בסגל הקבוצה? לא ברור. האם ההתנהלות מול דן איינבינדר מובנת? מוזר. מעניין שזה מתרחש מול שחקנים שגדלו באגודה. גם אבישי כהן ודוד קלטינס עזבו. מה המסר לבני הנוער בבירה?
או לדוגמה, הצוות המקצועי סבור שדרוש קשר הגנתי. איני חולק על קביעה זו, זו החלטה מקצועית הנתונה לשיקוליהם. אז איפה הייתם עד כה? אנו שבוע לפני פתיחת הליגה. מדוע לא נחת בארץ שחקן כזה חודש, חודש וחצי לפני תחילת הליגה? מדוע עכשיו, יומיים-שלושה לפני הפתיחה, יגיע כדורגלן שעונה על הדרישות המקצועיות? עד שייקלט, יכיר את חבריו החדשים, ייקח זמן. אין סוכנים בעולם שיוכלו למצוא כדורגלן שיתאים. כל מערך הסקאוטינג לוקה בחסר, וחבל.
מכל מקום, אני מקווה שבית"ר תעמיד קבוצה טובה ומאוזנת, שנראה מעט ברק ויצירתיות מכיוונו של מיכאל אוחנה, שבעוד תקופה קצרה יחזרו האוהדים בריאים למגרשים, ושנצליח ליהנות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים