בשבוע הבא תפתח נבחרת ישראל את טורניר מוקדמות מונדיאל 2022, כשתארח כאן בארץ צמד משחקים מול דנמרק וסקוטלנד. על הנייר, שתי הפייבוריטיות להיאבק על ראשות הבית הן דנמרק ואוסטריה, כשמתחתן סקוטלנד, ישראל, מולדובה ואיי פארו. למרות שווילי רוטנשטיינר קיבל כמטרה לסיים במקום השלישי, המטרה בטורניר כזה היא אחת - להעפיל למונדיאל!
לאוהדי הנבחרת, אשר רגילים לאורך שנים רבות להתאכזב כל פעם מחדש מהתוצאה הסופית אך בעיקר גם מהדרך, מגיע לראות נבחרת אחרת. לרוטנשטיינר ולעוזרו מרקו בלבול יש הזדמנות לייצר נבחרת תחרותית שתיאבק על העלייה, וחשוב מכך, שתספק כדורגל שהאוהדים כל כך רוצים לראות. אז מהם השיטה וסגנון המשחק הנכונים ביותר לנבחרת שלנו?

2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ביציע
וילי רוטנשטיינר ביציע
וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)

לאורך כל תקופתו של רוטנשטיינר כמאמן ראשי וכמנהל מקצועי כשאנדי הרצוג על הקווים, הנבחרת הקפידה לשמור על מערך 2-3-5. אך למרות טורניר עם מספרים היסטוריים של ערן זהבי, התוצאה הסופית הייתה בינוניות. הצטרפותו של בלבול לצוות הנבחרת מייצרת אצלי אופטימיות לשינוי במספר אלמנטים מקצועיים חשובים: הראשון הוא שינוי המערך ל-3-3-4 אשר מתאים יותר לחומר השחקנים, והאלמנט השני הוא שינוי החשיבה במשחק ההגנה שלנו - להפוך לנבחרת מעזה, לוחצת, שבסיס משחק ההגנה שלה הוא לחץ קולקטיבי ומתואם.
שלישיית ההתקפה: אין עוררין בנוגע לעמדת החלוץ שאמור להיות האיש שמוביל את חוליית ההתקפה, בזכות היכולת שלו מול השער. העמדה שייכת לערן זהבי, וכל מילה מיותרת. בעמדת הכנף הטבעית לו, מנור סולומון (אשר מתקדם בצורה נפלאה בשחטאר) ירגיש הרבה יותר בנוח להביא את הכישרון המיוחד שלו מאשר במערך הקודם בו שיחקה הנבחרת. בחירת הצלע השלישית בהתקפת הנבחרת, אשר תשלים בצורה המיטבית את זהבי וסולומון, היא בחירה מקצועית חשובה ביותר שיש לצוות האימון. השחקן שישלים את השניים האלה חייב להיות חרוץ, אתלטי ובעל יכולת טובה בתנועה ללא הכדור. שני המועמדים העיקריים לטעמי הם ליאל עבדה ושון וייסמן. מונס דאבור יהיה המחליף של זהבי, ליאור רפאלוב או יונתן כהן של סולומון.
שלישיית הקישור: חייבת להיות דינמית, אגרסיבית ולוחצת. בעמדות האלו יש לנו תחרות לא קלה בין מספר שחקנים איכותיים, אך לפני שנעבור עליהם הייתי רוצה להוקיר תודה ולהיפרד מקפטן הנבחרת ביברא נאתכו - מודל לחיקוי! למרות הערכתי הגדולה אליו, נאתכו אינו מתאים לסגנון בו הקישור של הנבחרת צריך לשחק.
2 צפייה בגלריה
פרץ מול זרגרי
פרץ מול זרגרי
פרץ מול זרגרי
(צילום: עוז מועלם)
דור פרץ, נטע לביא, אייל גולסה, דן גלזר, מוחמד אבו פאני - במי אתם בוחרים? כאן יש גמישות גדולה לצוות המקצועי לבחור את השלישייה שנמצאת בכושר הטוב ביותר ובהתאם למץ'-אפ נקודתי. הייתי הולך עם לביא (6), גולסה (8) ופרץ (10). גם בירם כיאל יכול להיאבק על מקום בהרכב, והוספתם של שני שחקנים בעלי פוטנציאל לסגל (הרחב תחילה) יכולה להיות מועילה ומבורכת: גבי קניקובסקי ואביאל זרגרי.
רביעיית ההגנה: בקמפיינים האחרונים ספגה הנבחרת מספר שערים קריטיים דרך מרכז ההגנה. שיטת שלושת הבלמים הוכיחה את עצמה כלא יעילה. כדי להציג משחק הגנה ברמה גבוהה בשיטה זאת נדרש תיאום רב ותרגול יום יומי באימונים, פריבלגיה שאין לשחקנים ולצוות המאמנים. לכן, קו של 4 בהגנה, אליו השחקנים רגילים, יהיה טבעי ונוח יותר לביצוע בזמן הכנה כל כך קצר.
חוליית ההגנה שלי: שני הבלמים הם איתן טיבי ועופרי ארד (מחליפים: שחר פיבן, אור בלוריאן ואוראל דגני). שני המגינים: אלי דסה וחאתם אל-חמיד (מחליפים: סאן מנחם, מאור קנדיל וינון אליהו).
שוער: בעבר היו שוערים דומיננטיים מאוד בעמדה הזאת, אך בשנים האחרונות לא היה לנו שוער בסדר גודל של ניר דוידוביץ' או דודו אוואט. יחד עם זאת, איתמר ניצן ודניאל טננבאום בהחלט נראים כמו שני שוערים שלדעתי כל אוהדי הנבחרת יכולים לסמוך עליהם בקמפיין הקרוב. כל אחד מהם ראוי לקבל את ההזדמנות להיות השוער הראשון, בחירה לא קלה לצוות. יואב ג'רפי, שהיה השוער השלישי בקמפיינים הקודמים, עושה עונה נפלאה באשדוד וראוי להמשיך בסגל ולהיאבק.
ומה דעתכם? הכי חשוב, שיהיה בהצלחה לנבחרת!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.