איך תתפקד נבחרת שיודעת כי היא עתידה להחליף מאמן בסוף הטורניר ושלמעשה תם עידן? הכוונה היא כמובן לנבחרת גרמניה ביורו הקרוב, שתיפרד מיואכים לב שעיצב את דמותו של הכדורגל הגרמני המודרני ב-15 השנים האחרונות. בעצם, הוא התחיל בכך עוד קודם לכן כעוזרו של קודמו, יורגן קלינסמן. בשיא תקופתו זכו הגרמנים מונדיאל 2014, כשניצחו 0:1 את ארגנטינה במשחק הגמר. משחק זה לא היה אופייני לנבחרת, שכן לאב קידש את המשחק ההתקפי וגרמניה אכן הבקיעה 18 שערים בכל משחקי הטורניר, שיא כל הזמנים שלה במונדיאל. גם ביתר הטורנירים בהם הדריך את שחקניו, הם הרשימו וסיימו ברביעייה הראשונה. הם הפכו לכ"כ מלהיבים, שאפילו ישראלים התחילו לעודד אותם בהמוניהם, למרות משקעי העבר ההיסטוריים.
בשנים האחרונות המצב שונה בתכלית. נכון, גרמניה זכתה בגביע הקונפדרציות ב-2017 למרות שהופיעה בסגל משני ביותר. עם זאת, די ברור שמדובר בגביע שכמעט איש לא מייחס לו חשיבות. במונדיאל שנערך ברוסיה ב-2018, הגרמנים ממש איכזבו, ולראשונה משנת 1938 כלל לא עברו את שלב הבתים. גם במוקדמות המונדיאל הם מתקשים. כרגע הם במקום השלישי בלבד לאחר הפסד 2:1 בבית לצפון מקדוניה.

1 צפייה בגלריה
שחקני גרמניה לא מאמינים
שחקני גרמניה לא מאמינים
שחקני גרמניה
(צילום: רויטרס)

רוב הסיכויים שגרמניה תסיים את הטורניר בשלב מוקדם יחסית. אין לה כיום סופרסטארים משני משחק כמו קלוזה, פודולסקי, שוויינשטייגר ואחרים. יש עדיין כמה ותיקים כמו השוער מנואל נוייר, החלוץ תומאס מולר שחזר לעצמו ולכן זומן וכן הקשר טוני קרוס. אבל די מובן שלאחר הטורניר הנבחרת תעבור חילופי משמרות. מי שאמורים להוביל אותה הלאה הם לאון גורצקה מבאיירן מינכן, קאי האברץ מצ'לסי וחברו לקבוצה טימו ורנר. בעוד ששני הראשונים נתנו עונה סבירה בקבוצותיהם, אצל ורנר נרשמה ירידה חדה מספרים. יש לקוות שמדובר בעונת הסתגלות בלבד - אחרת ימצא את עצמו חזרה בגרמניה די מהר.
ריאלית, נראה שהגרמנים יסיימו את הבית המוקדם במקום השלישי אחרי הצרפתים והפורטוגלים, ויגיעו במקסימום לשמינית או לרבע הגמר. לאב יוחלף ע"י האנזי פליק שהיה בעבר עוזרו, ורק הזמן יגיד אם זו החלטה טוב ואם משם הנבחרת תצא לדרך חדשה ונכונה יותר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.