בחודשי הקיץ, כשעומר אצילי היה פנוי, מכבי חיפה לא רצתה לגעת בו. משה חוגג כבר סיכם איתו, אך יוסי בניון התעקש וסיכל את הגעתו לבית"ר ירושלים. אצילי הפך לסחורה חמה ומבוקשת לקראת חלון ההעברות של ינואר ונראה שהקרב בין חוגג ליעקב שחר יהיה צמוד. אז עומר אצילי לאן?
אצילי הוא שחקן שובר שוויון במונחים של הכדורגל הישראלי, ואם לא הפרשייה העגומה שהיה מעורב בה הוא היה נשאר להוביל את מכבי תל אביב עוד שנים רבות, אך מצא את עצמו בניגוד גמור לרצונו באפואל ניקוסיה, ולאחר כמה חודשים החליט שזה מספיק לו והוא רוצה לחזור הביתה.
1 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה, שמנצלת עד תום את חולשת הליגה ומובילה את הטבלה, מעוניינת להתחזק לקראת ינואר, ואצילי הוא השם הבולט ברשימה של הירוקים, זאת לאחר שלפני כמה חודשים לא היו מוכנים לשמוע את השם הזה מחשש לפגיעה בתדמיתם. כעת המנגינה השתנתה לגמרי, ולאחר כמה חודשי גלות בקפריסין, מכבי חיפה פותחת את זרועותיה ומעוניינת לקלוט את הקשר.
בית"ר, לעומת זאת, כבר סיכמה עם השחקן לפני כמה חודשים ואחרי לחץ שהפעיל המנהל המקצועי לשעבר חזר בו חוגג מהסיכום עם אצילי ובטוח שהוא מתחרט על כך היום, כי איתו הקבוצה הייתה יכולה להיות במקום אחר לחלוטין.
לאחר שנסגר התיק מחוסר אשמה על ידי הפרקליטות, ואצילי נזרק ממכבי תל אביב, הוא שילם מחיר מקצועי וכלכלי כבד מאוד, והגיע זמנו לחזור ארצה. השאלה המרכזית היא במי יבחר, בית"ר ירושלים או מכבי חיפה?
על פניו נראה מהצד שבחירה במכבי חיפה היא הטבעית משום שהקבוצה נמצאת במקום הראשון ובמצב טוב בהרבה מבית"ר. הוא ודאי יקבל גם הצעה כלכלית משתלמת משחר. אך יש לזכור שאת הפריצה שלו בליגת העל עשה אצילי במדי בית"ר, ובעונתו האחרונה, שהייתה גם הטובה ביותר שלו תחת סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, נקלע הקשר לסכסוך עם הבעלים דאז אלי טביב, שהגיע לבוררות והוביל לעזיבתו לגראנדה הספרדית.
לאורך כל הדרך קיבל אצילי את תמיכת הקהל למרות הסכסוך מול ההנהלה, וגם במשחקים במדי מכבי תל אביב מול בית"ר ירושלים כיבד אצילי את המועדון שבו פרץ לראשונה, ושמר על יחסים טובים עם האוהדים המקומיים, מה שלא מובן מאליו עם שחקנים שעוזבים ושוכחים מאיפה הם באו.
הבחירה של אצילי תהיה בין ללכת אל המובן מאליו ולבחור במכבי חיפה מפניי שהיא פייבוריטית במרוץ לאליפות, לבין אתגר מקצועי אמיתי ולבחור בבית"ר ירושלים בידיעה שהוא יהיה השחקן המרכזי שיוביל את המועדון בשנים הבאות, וכך יסגור מעגל במקום שבו שימש כקפטן.
מי שתצליח להחתים את אצילי תזכה בשחקן שמסוגל להכריע משחקים, רעב לכדורגל ומעל הכל רוצה לחזור לחייך. מכבי חיפה או בית"ר ירושלים? המרוץ החל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.