רז הרשקו ממשיכה להראות יכולת נהדרת חודשים ספורים לפני אולימפיאדת טוקיו 2020. הג'ודוקא הישראלית (מעל 78 ק"ג) זכתה הערב (שבת) לראשונה בקריירה הבוגרת שלה במדליית הזהב בגראנד סלאם, אחרי שניצחה בגמר את הסינית שיאן שו.
זה היה קרב בשליטה של הישראלית, שהובילה עד שניות הסיום, אך שו הצליחה להשיג ווזארי ולשלוח את הקרב לניקוד זהב. שם הרשקו השיג ניקוד נוסף, שזיכה אותה כאמור בזהב ומקום על ראש הפודיום. הנקודות שהשיגה מקרבות אותה מאוד להשתתפות באולימפיאדה.
3 צפייה בגלריה
רז הרשקו לצד שני הרשקו
רז הרשקו לצד שני הרשקו
יש מדליה. רז הרשקו לצד שני הרשקו
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
עוד קודם לכן, בחצי הגמר גברה על הורטנס ואנה אמבלה אטנגאנה הקמרונית בווזארי. בסיבוב השני ניצחה הרשקו את גבריאלה ווד מטרינידד, ברבע הגמר את הג'ודוקא הוותיקה יוליאנה בוליבאר הפרואנית, ואחר הצהריים היא תנסה לזכות בפעם הראשונה במדליית זהב בתחרות גראנד סלאם. בשבוע שעבר סיימה הרשקו במקום החמישי בטביליסי אחרי שהפסידה בקרב על הארד, והיא ממשיכה בכושר הטוב שלה.
רז הרשקו: "אני הכי מאושרת בעולם, כל כך שמחה שהצלחתי להשיג את מדלית הזהב ואת הקריטריון האולימפי. אני מחויבת ומתחייבת לעבוד הכי קשה שניתן כדי להגיע בכושר הטוב ביותר לטוקיו. רוצה להודות לכל הצוות המקצועי בראשותו של שני הרשקו ולכל ספורטאיות הנבחרת. גאה להשמיע את התקווה בטורקיה וגאה לייצג את ישראל".
מאמנה שני הרשקו הוסיף: "הישג חסר תקדים של רז, מדלית זהב בגראנד סלאם לאחר יום קרבות מדהים. אני כל כך שמח שרז הצליחה להציג את היכולת שלה בבמה כה יוקרתית. רז למעשה הבטיחה סופית את השתתפותה במשחקים האולימפיים. אני גאה מאוד בצוות שלי ובכל ספורטאיות הנבחרת שבלעדיהם שום דבר לא היה קורה. נכון להיום נבחרת הנשים עומדת על סף הישג היסטורי של השתתפות במשחקים האולימפיים עם שש ספורטאיות".
גם לי קוכמן (עד 90 ק"ג) סיים עם מדליה אחרי ניצחון על אלוף אירופה מ-2019, הסלובני שמייצג את טורקיה מיכאל זגאנק. קוכמן עשה זאת עם ווזארי "ונקם" ביריבו על ההפסד באותו גמר אליפות אירופה לפני שנתיים.
אבל היכולת המקצועית זזה הצידה בעקבות ההחלטה של הג'ודוקא האלג'יראי עבדרחמן בנמאדי בן ה-35, סגן אלוף העולם לשעבר, שלא לעלות לקרב מולו בבית הניחומים. בעקבות כך הבטיח הישראלי את מקומו בקרב על הארד. הישראלי ניצח את שני הקרבות הראשונים שלו מול יריבים מקנדה וקזחסטן, אך הפסיד ברבע הגמר לקומורנשוך אוסטופיריון מטג'יקיסטן ועבר כאמור לבית הניחומים.
3 צפייה בגלריה
לי קוכמן
לי קוכמן
גם הוא על הפודיום. לי קוכמן
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
3 צפייה בגלריה
לי קוכמן
לי קוכמן
קוכמן. שוב תקרית עם מדינה מוסלמית
(צילום: אורן אהרוני)
ענבר לניר (עד 78 ק"ג), שזכתה בארד בטביליסי, הפסידה בבית הניחומים וסיימה במקום השביעי את גראנד סלאם אנטליה.
עד לקביעת הקריטריון נותרו עוד שלוש תחרויות בלבד בהן הג'ודוקות יכולים לצבור ניקוד אולימפי ועולמי. בעוד שבועיים תתקיים אליפות אירופה בליסבון, לאחר מכן גראנד סלאם קאזאן ולקינוח אליפות העולם בבודפשט.
פורסם לראשונה: 14:41, 03.04.21