לידה בזמן הסגר

כאן גרים בכיף: יעקב טומרקין (28), שחיין, נשוי למור, אב להילי (2) ודני (שלושה חודשים). הישגים בולטים: מקום 7 באולימפיאדת לונדון 2012 ב־200 מטר גב, מדליית כסף באליפות אירופה 2016.
שגרת קורונה: "נולדה לנו בת בזמן הקורונה, ממש איך שיצאו התקנות של הסגר, וזה אומר חודש בבית בלי עזרה מסבא וסבתא, ככה שהיינו מאוד עסוקים. מאז שחזרנו, אנחנו מתאמנים כרגיל".
כלכלת בית: "נותני החסות המרכזיים שלי - יעקב שחר, בנק הפועלים, הפיניקס ועיריית אשדוד - המשיכו לתמוך לעוד שנה עד האולימפיאדה".
מה הלאה? "לא חושב שהקריירה תיפגע. למרות שאין תחרויות אנחנו מתאמנים ועובדים על דברים אחרים שבזמן לחץ לא מגיעים אליהם".
6 צפייה בגלריה
יעקב טומרקין ומשפחתו
יעקב טומרקין ומשפחתו
יעקב טומרקין ומשפחתו
(צילום: עוז מועלם)

הקורונה עשתה טוב

כאן גרים בכיף: יהונתן קופלב (28), שחיין, נשוי למונדה, אב לקאי (תשעה חודשים). הישגים בולטים: אלוף אירופה ב־2012 ב־50 מטר גב.
שגרת קורונה: "החודש הראשון בסגר היה ממש טוב וכיפי. עשיתי אימוני כושר בזמן שאשתי מאכילה את קאי ואחרי זה בילינו כל היום ביחד, מה שלפני הקורונה לא התאפשר. עכשיו הספורט התחרותי חזר, אבל אנחנו משתדלים שיהיה לפחות יום אחד שנבלה ביחד".
כלכלת בית: "יש לנו חסכונות, למרות שלא כל כך השתמשנו בהם. היתרון היה שהספונסרים המשיכו לשלם, אבל בחודש השני של הסגר היה יותר קשה".
מה הלאה? "הקורונה והסגר פעלו לטובתי. הבנתי שהחלום הכי גדול שלי הוא טוקיו, אחרי שפיספסתי את ריו. קיבלתי במתנה עוד שנה להתאמן".
6 צפייה בגלריה
יונתן קופלב
יונתן קופלב
יונתן וקאי קופלב. "הקורונה והסגר פעלו לטובתי"
(צילום: עוז מועלם)

זמן איכות

כאן גרים בכיף: אילנה קרטיש (30), מתאבקת, נשואה לדימה, אמא לגאיה (שנה ושלושה חודשים). הישגים בולטים: 4 מדליות כסף באליפות אירופה (2016־2013).
שגרת קורונה: "זה יותר איחד את המשפחה והיה לנו יותר זמן איכות ביחד. לי אישית תקופת הסגר עשתה ממש טוב. יצא לי להיות הרבה עם גאיה, בדיוק בשלבים שהיא מתחילה להבין את הדברים. זו הייתה הפעם ראשונה בחיים שהבנתי איך אפשר לשלב אימונים יחד עם תינוקת בבית. לא צריך חדר כושר, הכל אפשרי".
כלכלת בית: "נותני החסות - ברידג'סטון והרבלייף - מחזקים אותי ומאפשרים לי להתקיים ולהתרכז בספורט. דחיית האולימפיאדה יצרה קושי, אבל צריך להסתכל על החיובי".
מה הלאה: "אני ממשיכה להתאמן ולהיות אילנה הכי טובה בעולם. הסיפור רק נדחה בשנה ונותן לי עוד זמן להשתפר".
6 צפייה בגלריה
אילנה קרטיש עם בתה
אילנה קרטיש עם בתה
אילנה קרטיש וגאיה. "איחד את המשפחה"
(צילום: עוז מועלם)

להחזיק עוד שנה

כאן גרים בכיף: שחר צוברי (33), שייט, נשוי לליאת אלבץ (31), אב לניב (שנה וחודש). הישגים בולטים: מדליית ארד באולימפיאדת בייג'ינג 2008, ארד באליפות העולם ב־2008, אלוף אירופה (2009 ו־2010).
שגרת קורונה: "אשתי עובדת כרגיל, וגם אנחנו חזרנו להתאמן. מה שמבאס זה שבחודש הבא יש טיסה לחו"ל וצריך לראות אם נצטרך בידוד. בסגר הילדה הייתה כמעט בת שנה ובילינו הרבה זמן איכות. לפני כן הייתי במשך חודש וחצי באליפות העולם ופתאום זה להיות בבית 24/7. זה היה מדהים".
כלכלת בית: "שנינו עובדים, המלגות ממשיכות אז שום דבר לא השתנה. אני שורד כמו כשהייתי ספורטאי לפני הקורונה".
מה הלאה: "אני במומנטום טוב. השגתי את הקריטריון לאולימפיאדה, ופתאום צריך להחזיק את זה עוד שנה".
6 צפייה בגלריה
שחר צוברי ומשפחתו
שחר צוברי ומשפחתו
שחר צוברי ומשפחתו. "שורד כמו כשהייתי ספורטאי לפני הקורונה"
(צילום: עוז מועלם)

מבחינתי, הרווחתי

כאן גרים בכיף: אלכס שטילוב (33), מתעמל מכשירים, נשוי לאלה (31), אב לרום (שנתיים ועשרה חודשים) וגיא (שבעה חודשים). הישגים בולטים: מדליית ארד באליפות העולם (2009, 2011), אלוף אירופה ב־2013.
שגרת קורונה: "החיים השתנו מאז הסגר, כי אתה לומד דברים. אפילו לילדים לא צריך להגיד והם ישר נכנסים ושוטפים ידיים, פיתחו הרגלי היגיינה. הסגר עשה רק דברים טובים, כי היה זמן, לא צריך למהר לשום מקום, לשים את הילד בגן או להתעורר מוקדם בבוקר. הכל היה רגוע והאווירה הייתה טובה. שמנו דברים בצד והתייחסנו לזמן הפנוי שקיבלנו".
כלכלת בית: "למזלי לא נפגעתי באופן ישיר, אבל המשפחה כן. אשתי מדריכה חוגי התעמלות והם חזרו, אבל לא בכמויות שהיו לפני הסגר. אני נשארתי עם נותני החסות, חברת מאיר, ועם התמיכה של מכבי ת"א, הוועד האולימפי ובנק הפועלים".
מה הלאה? "לא חושב שיש פגיעה בקריירה. זה לא שהייתי בשיא הכושר וקיבלתי הודעה שדוחים את האולימפיאדה. אני בשלבי סיום הקריירה ונתנו לי עוד שנה לעשות את מה שאני אוהב. מבחינתי, הרווחתי".
6 צפייה בגלריה
אלכס שטילוב ומשפחתו
אלכס שטילוב ומשפחתו
"החיים השתנו מאז הסגר". אלכס גיא ורום שטילוב
(צילום: עוז מועלם)

נפגעתי

כאן גרים בכיף: אולגה לנסקי (27), אצנית, אמא לארטיום (שנתיים ושמונה חודשים). הישגים בולטים: אלופת ישראל בריצות 100 ו־200 מטר (2013, 2015, 2016).
שגרת קורונה: "יצא לי קצת יותר לבלות עם הילד וזה היה כיף. בתקופת הסגר יצאתי לעבודה שלי בפנימיית אורט בנתניה, ואמא עזרה לי כי אנחנו גרות ביחד".
6 צפייה בגלריה
אולגה  ואירנה לנסקי
אולגה  ואירנה לנסקי
אולגה ואירנה לנסקי. גרות יחד
(צילום: עוז מועלם)
כלכלת בית: "המשכתי לקבל משכורת, אבל חוץ מהעבודה אף אחד לא תומך בי. אם היו לי ספונסרים היה יותר קל וראש שקט כשאני מדריכה בפנימייה. יכולתי לעבוד פחות ולהשקיע באימונים".
מה הלאה? "הקריירה שלי נפגעה, גם כי נפצעתי. יש בפנימייה אצטדיון קטן, ובתנאים כאלה קשה לחזור לכושר. ניסיתי לעשות תרגילים, אבל אם את לא רצה באמת את לא יכולה להיות בכושר. עדיין יש את החלום להגיע לטוקיו".