ב-17/12/1998 נולד מרטין אודגור בעיירה קטנה בשם דראמן באזור הפיורדים שבנורווגיה. אביו היה שחקן כדורגל ואף אימן אותו בקבוצתו הראשונה. בשנת 2005, כשהיה רק בן 6, החליטו הוריו לתרום אישית לפיתוחו ככדורגלן. הם השקיעו 50,000 קרונות (קרוב ל-20,000 שקל) כדי להקים עבורו מגרש סינתטי שהתברר כהכרחי להתפתחות שלו. אביו יצר עבורו תוכנית אימונים שכללה כ-20 שעות שבועיות של אימוני כושר, טכניקה, לימודי טקטיקה ועוד.
בגיל 13 ערך את הבכורה הלא רשמית שלו בקבוצתו הבוגרת סטרומגודסט במשחק ידידות נגד מיונדאלן. שנתיים לאחר מכן הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של הליגה הנורווגית כשעלה לשחק נגד אלסונדס בגיל 15 ו-118 ימים, ורק 11 יום לאחר מכן ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת של נורווגיה במשחק נגד איחוד האמירויות.

1 צפייה בגלריה
מרטין אודגור
מרטין אודגור
מרטין אודגור
(צילום: AP)

משם, השמיים היו הגבול עבור אודגור. לא הייתה קבוצה באירופה שלא רצתה לקנות אותו. ליברפול, באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד וברצלונה התחרו על החתמת הילד הכישרוני, אך בסופו של דבר הייתה זו ריאל מדריד שהצליחה להחתים אותו עבור 4 מיליון אירו בלבד, וכבר בגיל 15 הוא תויג כדבר הגדול הבא בכדורגל העולמי.
אודגור הגיע ישירות לקבוצת המילואים של הבלאנקוס, אותה אימן זינדין זידאן. לנורווגי היה קשה להתרגל לקצב ולפיזיות של הכדורגל בספרד, ולכן לא קיבל הרבה הזדמנויות בהרכב הראשון. שם הוחלט כי עדיף שייצא להשאלה וישתפשף קצת בכדורגל בוגרים בליגות גבוהות. הוא הושאל להרנביין ההולנדית ל-18 חודשים, ואז התחילו התהיות: האם הילד לא עומד בלחץ שנבנה עליו מגיל כל כך צעיר?
אבל אז הכל התחיל להשתנות. לאחר שנה וחצי לא זוהרות במיוחד הושאל אודגור לקבוצה נוספת בהולנד, ויטסה . שם הוא התחיל להראות את הכישרון האדיר שלו. אודגור הפך יציב יותר, והוביל את הליגה ביצירת מצבים בתקופתו בקבוצה. לאחר העונה הנפלאה הזו, הגיע המבחן האמיתי. עונת השאלה בריאל סוסיאדד בליגה הספרדית. בעונה האחרונה הראה אודגור בדיוק את מה שציפו ממנו. יציבות, כוח, חוכמה וניסיון שלא רואים משחקן בן 20. כל שעות האימונים עם אביו כילד עזרו לו להגיע לבגרות מוקדמת, גם בסגנון המשחק שלו וגם בגישה שלו למשחק.
העונה, אודגור חוזר סוף כל לריאל לאחר 3 וחצי שנות השאלה. השחקן שמתאפיין ברגל שמאל אכזרית וחוכמת משחק אדירה מגיע להראות בדיוק ממה הוא עשוי, ולהשתחל כמה שיותר מהר להרכב הראשון של הבלאנקוס. עוזרת לו העובדה שהוא יכול לשחק באמצע ובאגף ימין, ולכן לזידאן יהיו הרבה אפשרויות תמרון איתו.
הפרויקט שנקרא מרטין אודגור מגיע לאחר שנים של הבשלה בדיוק למאמן שיכול לעשות איתו קסמים. הנורווגי מזכיר בהרבה מובנים את זידאן עצמו. מהירות מוגבלת שהוא מפצה עליה בעזרת טכניקה אדירה עם הכדור וחוכמת משחק מעבר לגילו. בעזרת זידאן הוא יוכל לשפר את טכניקת הבעיטה שלו. מה דעתכם? האם אודגור ישתלב בריאל מדריד, או שיהיה לו קשה למצוא את הדרך להרכב?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.