עשור עבר מאז האליפות האחרונה של ריינג'רס בסקוטלנד, במהלכו הקבוצה הורדה לליגה הרביעית עקב חובות כספיים אדירים וצפתה ביריבה המושבעת סלטיק זוכה ב-9 אליפויות רצופות. והנה נסגר המעגל: ריינג'רס היא שוב האלופה, וסטיבן ג'רארד הצליח לעשות כמנג'ר מה שלא הלך לו כשחקן ליברפול. בקרוב נראה אותו באנפילד?
השליטה של שתי האויבות מגלזגו בכדורגל הסקוטי מוחלטת. מתוך 125 אליפויות שתיהן זכו יחד ב-106, כך שאין פלא שסלטיק הייתה השליטה הבלעדית בליגה בזמן שריינג'רס השתקמה. אם נכנסים לעומק היריבות, מגלים שזה לא רק ספורט - סלטיק מזוהה עם הזרם הקתולי בנצרות וריינג'רס עם בזרם הפרוטסטנטי, מה שהעמיק את שורשי השנאה בין הצדדים והפך את הקרבות למרים במיוחד.

1 צפייה בגלריה
הכבוד חזר. אוהדי ריינג'רס
הכבוד חזר. אוהדי ריינג'רס
הכבוד חזר. אוהדי ריינג'רס
(צילום: רויטרס)

המסע של ריינג'רס חזרה לטופ הסקוטי היה יוצא דופן ומעורר השראה. הפירוק בגלל החובות וההורדה הגיעו ב-2012, והקבוצה התחילה לנדוד במחוזות נידחים ברחבי סקוטלנד כדי להרוויח מחדש את המקום שלה בליגה הבכירה, כאשר האוהדים הנאמנים ממשיכים ללוות אותה באלפיהם גם במשחקים הזניחים ביותר. זה לקח לה ארבע שנים, אבל הדרבי הענק ניצת שוב עם העלייה שלה.
הצעד החשוב ביותר בזינוק המחודש היה מינויו של סטיבי ג'י למנג'ר הקבוצה ב-2018. לא רק שהוא הביא ניצחון ראשון בדרבי מאז 2010, הוא בנה בעקביות קבוצה שמשחקת את הכדורגל היפה בסקוטלנד, מצליחה לא רע בכלל באירופה ומבליטה אותו כמוח כדורגל מבריק. ביום ראשון האליפות הובטחה רשמית, אבל העונה לא נגמרה: ריינג'רס פייבוריטית לעבור את סלביה פראג בשמינית גמר הליגה האירופית, ומי יודע עד לאן תגיע שם.
ג'רארד בחר לעצמו יעד מאתגר בתור המקום בו יפתח בקריירת האימון, אבל הצליח להוכיח את עצמו ולהתייצב כיורש פוטנציאלי ליורגן קלופ בליברפול. אז אולי הוא לא זכה עם ליברפול באליפות כשחקן, אבל מי שהיה קפטן המועדון ומהשחקנים האהובים ביותר בתולדותיו, נראה כמו מי שיוכל לעשות דברים יפים באנפילד בתור מאמן. האם בעתיד הקרוב נראה אותו על הקווים באנפילד? סביר להניח שכן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.