למשחק שנערך במוצ"ש מול יציעים שוממים בין מכבי חיפה להפועל ת"א נרשמו שתי קבוצות, אבל רק אחת באה לשחק בפועל - וזאת הפועל ת"א. אז לאן מכבי חיפה נעלמה? מה קרה? האם המאמן אשם? או סלליך שאיבד אין ספור כדורים? אז בואו נעשה סדר.
אני קורא המון תגובות של אוהדים שקוראים לשחר לפטר את בלבול, ואני מבין מאיפה זה בא. הבעיות זעקו לשמיים עוד במשחקי האימון, ואף אחד לא ממש טיפל בנושא. יש בעיה קשה בהגנה שחייבת להיות מטופלת (אולי להביא את אוראל דגני...); הכושר הגופני של השחקנים נשחק בפגרה שנכפתה עליהם, אבל זה לא תירוץ, ואין עכשיו הרבה זמן. יש הרבה חלודה להוריד והזמן קצר, קצר מאוד. אסור למכבי חיפה להיראות ככה, נקודה! בואו נאמר את האמת – בלבול נכשל במשחק הזה, ולא משנה אם היה על הקווים או ביציע. הכישלון במשחק הזה הוא נטו כישלון של מאמן.

1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מאוכזבת
מכבי חיפה מאוכזבת
מכבי חיפה מאוכזבת
(צילום: ראובן שוורץ)

ההרכב שעלה למגרש היה הזוי. בואו ניקח את רמי גרשון, שלא שיחק המון זמן. איך אתה פותח איתו ונותן לו מחצית שלמה?! מי עושה טעות כזאת?! ואותם דברים נכונים גם לגבי רז מאיר. ומה עם סלליך, מדוע זה היה החילוף האחרון? זה היה צריך להיות חילוף ראשון. היה צריך לפתוח עם שועה או פלקושצ'נקו במקום סלליך, או אפילו סתיו נחמני או עוואד. ואם ניקיטה לא כשיר, אז לא בושה לעלות עם עוואד בחוד ובהמשך להכניס אותו.
יש נקודה חשובה שמאמנים ישראלים צריכים להבין: גם אם חסרים המון שחקנים, צריך לדעת לשחק נכון עם מה שיש לך, וזה ממש לא הזמן לניסויים הזויים. ראוי לשלב בהדרגה שחקן שחוזר מפציעה ולא לפתוח איתו (כמובן שזה תלוי בחומרת הפציעה ובתקופת ההיעדרות). בלבול יהיה חייב לתקן את הרושם העגום נגד מכבי ת"א. מלבד ניצחון נגדם, שום דבר לא יתקבל אצל האוהדים, ולכן - מרקו, תחשוב טוב-טוב עם איזה הרכב אתה פותח, אין מקום לטעויות!
עכשיו העיניים ליום רביעי. ניצחון על הצהובים ומצבו של בלבול ישתנה פלאים. נו, ככה זה בעולם הכדורגל הישראלי.
*האמור בטור זה הוא דעה בלבד*
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.