הגביע כבר מזמן הלך, הקאמבק לטופ של היורוליג נקטע על ידי הקורונה, ואפילו גביע ווינר נמצא בארון של הפועל ירושלים. מי היה מאמין שמכבי ת"א תגיע למצב שבו היא תהיה במרחק של הפסד אחד מלסיים עונה בלי תואר – ועוד לפני הפיינל־פור.
הפועל ת"א, שעלתה לרבע גמר הפלייאוף ממש ברגע האחרון וסיימה במקום השמיני, הוכיחה בשני המשחקים בסדרה, גם בהפסד ובעיקר בניצחון הענק בדרייב אין, שהיא ממש לא מתכוונת לפרוש שטיח אדום בפני היריבה הגדולה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
נמאס להם? שחקני מכבי ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
הערב (חמישי, 21:15) תארח מכבי את המשחק השלישי והמכריע ותצטרך להראות המון אופי כדי להתגבר על המשבר שפוקד אותה במאני־טיים. מה קרה לקבוצה שטיילה לאורך העונה כולה בליגה ונתנה הצגות באירופה, מה החלק של ההנהלה בנפילה, למה השחקנים איבדו את החשק, ועד כמה משפיעה מכת הפציעות הבלתי נגמרת.

ההנהלה

כבר לא הלחם והחמאה
זה לא סוד, מכבי ת"א התנגדה לחידוש העונה, ולראייה נמנעה בהצבעה המכריעה בישיבת דירקטוריון המינהלת. וכשההנהלה משדרת לשחקנים שהליגה המקומית לא בראש מעייניה, אז לא פלא שהם לא מביאים את כל כולם לפרקט. ראשי מכבי אף הודיעו במכתב רשמי שאם היורוליג תחזור, ההעדפה תהיה לוותר על הליגה המקומית, מה שעורר סערה בקרב ראשי קבוצות ליגת העל. בסופו של דבר המפעל הבכיר של היבשת בוטל, והצהובים היו צריכים להתמודד עם הביקורת הציבורית מבית.
הכדורסל הישראלי תמיד היה הלחם והחמאה של הצהובים, אבל בשנים האחרונות המסורת הזו הולכת ונסדקת עם עוד ועוד קולות שנשמעים בתוך המועדון הקוראים לעזוב את הליגה. תוסיפו לכך את העובדה שהיציעים ריקים – ותקבלו עוד סיבה למה גם הדרבי כבר לא מעורר את בלוטות החשק.
4 צפייה בגלריה
דייויד פדרמן
דייויד פדרמן
מכבי לא ממש רצתה לחזור לשחק בליגה. דייויד פדרמן
(צילום: עוז מועלם)

השחקנים

תופעת לוואי לקורונה
ציוצים בטוויטר נגד המינהלת, מרמור על תנאי הבידוד, שחקנים שמצפצפים על ההנחיות, וסקוטי ווילבקין אחד שמאבד שליטה ונראה כמי שמחכה בקוצר רוח לסיום העונה – זו האווירה בקרב שחקני מכבי ת"א בעידן הקורונה. הצהובים דווקא חזרו מהפגרה עם סדרת ניצחונות קלילים, כולל על הפועל ירושלים, ובשל כך אולי נכנסו לשאננות מסוימת, אבל שני ההפסדים למכבי ראשל"צ, בעיקר האחרון בהיכל, היו חייבים להדליק נורת אזהרה אצל ספרופולוס, שלא ממש הצליח להעיר את השחקנים שלו לקראת הסדרה מול הפועל ת"א. ווילבקין הוא דמות המפתח בדינמיקה שנוצרה במועדון. ההתפרצויות האחרונות מעידות על משהו רע שעובר על מי שרק לפני כמה חודשים נחשב לאימת ההגנות ביורוליג.
זה התחיל בשבירת שתי תמונות בירידה לחדר ההלבשה בבית מכבי, נמשך בהשלכת בקבוק מים לעבר אוהד היריבה, ונמשך בהרחקה בדרבי שלשום, אחרי שביצע תנועה מאיימת לעבר השופט. היום הוא יעמוד לדין ועלול להשאיר את קבוצתו ללא השחקן הכי חשוב שלה במשחק הכי חשוב שלה.
בזמן שהמנהיג והמוציא לפועל העיקרי בהתקפה מגיע לרגעי ההכרעה של העונה במצב רוח של לעשות בלגן, אפשר להבין למה שחקן צעיר כמו דני אבדיה נראה פתאום חסר ביטחון – עוד סיבה לדאגה עבור המאמן היווני. כאילו שלא הספיקה לו הבשורה שלפיה יובל זוסמן גמר את העונה אחרי שהתברר שהוא סובל מקרע בשריר הירך האחורי. אבדיה נראה צל של אותה מפלצת כדורסל שחזרה מהפגרה עם ממוצעים של 17.3 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו־3 אסיסטים. בשני המשחקים האחרונים התפוקה שלו ירדה ל־5 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו־2.5 אסיסטים, והססטיסטיקה הזאת עוד עושה איתו חסד, כי את המשחק האחרון בסדרה הוא סיים עם אפס נקודות ב־22 דקות.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
איבד עשתונות פעמיים. סקוטי ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
אם ווילבקין יורחק מהמשחק הערב, מכבי תגיע ללא שחקן הקלאץ' שלה (כשבא לו לשחק). בכלל, לספרופולוס יש לא מעט כאבי ראש, גם בחלק המקצועי ובעיקר בצד המנטלי. המאמן היווני כבר הוכיח שהוא יודע "להשתגע" כשצריך, ואולי זה בדיוק הרגע שבו הוא יצטרך לשלוף את הנשק הזה. אין עוד יום.

הפציעות

מכספי עד זוסמן
הפציעות מלוות את מכבי ת"א לאורך כל העונה. דווקא ביורוליג הצהובים ידעו להתעלות כשהרוטציה התכווצה, אבל האמת היא שלספרופולוס מתחילים להיגמר הכלים. אלייז'ה בראיינט כבר לא בעניינים, ועכשיו מגיע תורו של זוסמן. עדיין לא ברור אם קווינסי אייסי יהיה כשיר. אבל חובה לציין, אסור להספיד את מכבי ת"א. למרות כל הצרות, זה עדיין בידיים שלה – וניצחון ישיב את הסדר על כנו. בקיצור: סקנדל או פסטיבל.
4 צפייה בגלריה
יובל זוסמן מול סק הנרי
יובל זוסמן מול סק הנרי
גם הוא בחוץ. זוסמן
(צילום: עוז מועלם)