את האנמיות והעייפות של הפועל ת"א במשחק נגד בית"ר ת"א/בת ים היה ניתן לזהות אפילו מהחלל. האדומים נראו חסרי יכולת לכבוש מול החבורה מהלאומית, ולרגעים היה נראה שהקבוצה ויתרה על האפשרות לנצח במשחק. אך בסופו של יום הייתה גיבורה אחת - הרגל של ארנסטס שטקוס. אני כמובן מתכוון לעצירת הפנדל האחרון של תומר מכלוף. העלייה לגמר יכולה להיות ההבדל בין עתיד מקרטע לעתיד אדום יותר.
9 שנים עברו מאז שהשדים האדומים רשמו הופעה בגמר הגביע וזכו בו, 9 שנים שבהן ההרגשה בקרב אוהדי הפועל ת"א הייתה שאין הישג שיחזיר לנו את הצבע האדום לפנים. עבור התל אביביים באדום, החשיבות של גמר הגביע היא לא רק האפשרות לזכייה בתואר, אלא האפשרות להחזיר את הפועל ת"א לקדמת הבמה ולהשיב את התלהבות האוהדים.

1 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א בטירוף
שחקני הפועל ת"א בטירוף
שחקני הפועל ת"א בטירוף
(צילום: אורן אהרוני)

לשדים האדומים יש המון "אוהדים רדומים", וניתן לראות זאת לפי ההבדל בין כמויות שמגיעות לבלומפילד המחודש מדי שבוע לבין מספר האוהדים שהגיע למשחקי הקבוצה בעונות שבהן הקבוצה נאבקה על התארים המקומיים ועשתה כבוד בזירה האירופית. אותם אוהדים רדומים כנראה יופיעו לגמר הגביע, וזו ההזדמנות של הקבוצה להחדיר בהם מחדש את התשוקה לקבוצה - אם הפועל ת"א תנצח, בשילוב חזרה לזירה האירופית (כסף ויוקרה) ורכש מוצלח - סביר להניח שאותם אוהדים יגיעו לדחוף את הקבוצה בביצה המקומית בשנה הבאה.
ואם נחזור רגע להווה, הנהלת הפועל ת"א קיבלה החלטה נכונה אחת העונה, והיא לא לפטר את ניר קלינגר. אין ספק שגם למאמן היה חלק בפתיחת העונה המזעזעת, אך למרות הלחץ הכבד והבלגן המתמשך בהנהלה, הצליח קלינגר לעשות את הבחירות הנכונות בינואר, להשאיר את הקבוצה בליגה ולהוביל אותה לגמר גביע המדינה.
כמובן שהיכולת בחצי הגמר לא הפתיעה את העוקבים אחר הקבוצה העונה. לאדומים קל הרבה יותר נגד קבוצות איכותיות מהם, המשחקות פתוח ומאפשרות להפועל, שחסר לה חלוץ איכותי, להגיע למצבים ולנצל התקפות מעבר. אך כמו שציינתי, המשחק עצמו הוא לא העניין, וגם לא זכייה אפשרית. מה שצריך להבהיר לשחקנים לפני הגמר הוא שהם אחראים על העתיד של המועדון, לא פחות ולא יותר. זה משחק אחד שיכול להכריע את הכף - האם האימפריה באדום חוזרת לגדולתה, או ממשיכה להרוס את שמה הטוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.