ג'ון היגינס, מגדולי שחקני הסנוקר בהיסטוריה וארבע פעמים אלוף העולם, עבר לא מעט רגעי חרדה לפני שצלח אתמול (ב') את הסיבוב הראשון של אליפות העולם השנה וניצח 7:10 את טיאן פנגפיי.
אחרי סשן ראשון שהסתיים ב-3:4 לטובתו של טיאן, היגינס נראה רע בפתיחת הסשן השני, ביצע מספר טעויות מאוד לא אופייניות ואיפשר ליריבו הסיני לברוח ל-4:7. בנקודה הזו, למזלו של היגינס - נראה היה שהלחץ מנצח את טיאן והמשחק שלו הפך מסורבל מאוד. היגינס החל לנגוס ביתרון של יריבו - ובסופו של דבר חולל מהפך ועלה ל-7:8.
4 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס
ג'ון היגינס
ג'ון היגינס נושם לרווחה
(צילום: Getty Images)
כשהמומנטום לצדו, היגינס רשם את הסנצ'רי הראשון שלו במשחק, 127 נקודות, והציב את עצמו במרחק משחקון משמינית הגמר. בנקודה הזו, המארגנים נאלצו לעצור את המשחק בשל הצורך להכין את האולם לקראת משחקי הערב - והוא חודש רק לאחר שהתפנה שולחן בתום אחד ממשחקי הערב. ההפסקה הכפויה לא עצרה את היגינס שחתם את המשחק בסטייל עם סנצ'רי נוסף, הפעם של 135 נקודות. היגינס ימתין למנצח במשחק בין יריבו הוותיק מארק וויליאמס וסם קרייגי.
"טיאן יכעס על עצמו", אמר היגינס בסיום, "היו לו המון הזדמנויות. אני פשוט נעלמתי וזה ריסק לי את הנשמה. זה היה מביך, החמצתי כל כך הרבה, הייתי אמור ללכת הביתה. אני חושב שמשכתי אותו למטה. המשחקונים בסיום יעניקו לי ביטחון, אבל אני צריך להשתפר".
4 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס
ג'ון היגינס
היגינס. "פשוט נעלמתי"
(צילום: Getty Images)
דרבי הווילסונים בין גארי ווילסון לקיירן ווילסון (אין קשר משפחתי) הסתיים בניצחון דחוק של האחרון 8:10. גארי ווילסון, שלפני שנתיים העפיל לחצי הגמר, חשף השנה כי הוא מתמודד עם דיכאון הפוגע במוטיבציה שלו לשחק, אבל באליפות לפחות הוא נתן את כל כולו. גארי כפה על קיירן, סגן אלוף העולם, קרב קשה וארוך בו הוביל כבר 1:5, אך בסופו של דבר נכנע כשקיירן ניצח בשלושה מארבעת המשחקונים האחרונים. קיירן ווילסון שמקווה לפחות לשחזר את ההישג שלו משנה שעברה אז נעצר רק בגמר, יפגוש בשמינית הגמר את המנצח במשחק בין בארי הוקינס ומת'יו סלט.
אנתוני מקגיל שבשנה שעברה היה במרחק משחקון אחד מהגמר, עלה לשמינית הגמר לאחר שניצח 5:10 את ריקי וואלדן. הקרב בין השניים סומן ככזה שאמור להיות שקול, והוא אכן היה כזה בהתחלה, אך ממצב של 4:4, מקגיל ברח וניצח בשישה משחקונים מתוך שבעה.
4 צפייה בגלריה
קיירן ווילסון
קיירן ווילסון
קיירן ווילסון. קרב קשה וארוך
(צילום: Getty Images)
4 צפייה בגלריה
גארי ווילסון
גארי ווילסון
גארי ווילסון. נתן הכל למרות הדכאון, אבל הפסיד
(צילום: Getty Images)
מקגיל שעבר עד עתה עונה פושרת למדי, יעמוד כעת בפני המבחן האולטימטיבי כשיתמודד מול רוני אוסאליבן בשמינית הגמר. "לא ממש השגתי תוצאות העונה, למרות שההופעות עצמן שלי היו טובות יותר מהתוצאות. הפעם שיחקתי טוב והרגשתי טוב עם עצמי", אמר מקגיל והתייחס למפגש הצפוי מול "רוקט רוני", "לשחק מול אוסאליבן בקרוסיבל, איך אפשר לא להתרגש מדבר כזה? אנסה לעשות את המיטב שלי".
דינג ג'ונווי קיבל את ההגרלה הקשה ביותר מבין השחקנים המדורגים כששובץ כבר בסיבוב הראשון למשחק מול אלוף העולם לשעבר סטיוארט בינגהאם. הסשן הראשון ביניהם היה צמוד כשהמשחקון האחרון הוכרע בכדור השחור אותו הטביע בסופו של דבר דינג במזל כדי לעלות ל-4:5. המשחק יושלם היום ב-16:30. גם ג'ק ליסווסקי ואלי קארטר צמודים, כשבתום הסשן הראשון, ליסווסקי מוביל 4:5. המשחק ביניהם יושלם היום ב-12:00.
היום ייכנס למעגל המשחקים גם המדורג ראשון בעולם, ג'אד טראמפ, שיפגוש ב-16:30 את ליאם הייפילד.