יומיים אחרי שחתם רשמית על חוזה לשנתיים באפואל ניקוסיה הקפריסאית, ערך היום (ראשון) בן שהר מסיבת עיתונאים בה הסביר את החלטתו לעזוב את הפועל באר שבע לאחר חמש שנים לטובת הקבוצה מהאי השכן. "אם הייתי נשאר בב"ש יכול להיות שהייתי הופך לגדול הכובשים של המועדון. זאת הייתה החלטה קשה מהרבה בחינות. להעביר את המשפחה עם שני ילדים. בגלל זה לקח לי זמן להחליט", סיפר החלוץ.
על הסיבות למעבר, אמר שהר: "רציתי לאתגר את עצמי מחדש, לצאת מאיזור הנוחות. בב"ש נגענו בכל התארים, והגביע עם השער בגמר היה המתנה הכי מרגשת שיש. ראיתי ששחקנים עוזבים והסתכלתי גם על זה, אבל בעיקר הסתכלתי על עצמי. ראיתי לאן הפועל ב"ש הולכת. מי שהיה מעורב בפרטים ידע שרציתי ללכת למען המועדון והסכמתי לקצץ המון כסף. הייתי בכל הרגעים המשמעותיים של הקבוצה ועזרתי לה בכל הקטע הכלכלי. אני מבין שיש בעיות כספיות אבל לא אוהב שמדברים על המשכורת".
2 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
שהר. עזב למען ב"ש
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
בן שהר עובר את דני עמוס
בן שהר עובר את דני עמוס
שהר. אפואל ניקוסיה היא קבוצה מעניינת עבורו
(צילום: הפועל ב"ש)
"ברגע שהגיעה הצעה כזאת מניקוסיה החלטתי לעבור לאתגר הבא. זה יצא טוב לשני הצדדים. עזרתי להפועל ב"ש מבחינת התקציב, ראיתי שהמצב שם לא טוב מבחינה כלכלית בגלל זה גם דחיתי את המענק שאני צריך לקבל. אני מקווה שעכשיו השחקנים הצעירים יותר יובילו. כל אוהד ב"ש יודע שזאת לא הולכת להיות אותה קבוצה של השנים הגדולות. שחקנים משמעותיים עזבו אבל כל קבוצה צריכה לבנות את עצמה מחדש דרך צעירים ואיזון תקציבי. אם יבנו את זה נכון תהיה קבוצה טובה, זה תלוי בניהול ואני סומך על האנשים שם".
אנחנו יודעים שהפריעה לך העובדה שלא נחשבת לסמל כמו ברדה ומליקסון. מצד שני, הם לא היו עוזבים במצב הנוכחי, אלא מקצצים בשכר ונשארים.
"ברדה ומליקסון הם אגדות ומגיע להם להיות כאלה. לנטוש? אני ממש לא נוטש ולא חושב שהאוהדים חושבים ככה. קיבלתי מהם המון הודעות תמיכה. גם אם הייתי מקצץ המון בשכר שלי, והסכמתי לזה, עדיין להפועל ב"ש היה קשה מאוד להשאיר אותי. ויתרתי על הרבה כסף כדי שהמועדון יוכל להתקיים בשנים הבאות. ברגע שמועדון כמו ניקוסיה רוצה אותך, ובאותה הזדמנות אם אעזוב גם אעזור כלכלית למועדון שהיה לי לבית, אז החלטתי ללכת על זה. הגעתי למועדון גדול וענק שכמעט כל שנה משתתף במפעלים האירופיים ואני מאושר. מהשנייה הראשונה שלי בקפריסין הרגשתי שזה מועדון גדול. כולם כאן מדברים על המועדון הזה. הוא מוכר אפילו בעולם. הגעתי למקום שאני צריך להוכיח שאני יכול להתמודד בו".