טום בריידי שם עוד חותמת, אחת מיני רבות, על תואר שחקן הפוטבול הגדול אי פעם, תשאלו את קנזס סיטי שראתה אותו מפרק אותה בסופרבול לפנות בוקר (בין ראשון לשני) ומוביל את טמפה ביי לאליפות שנייה בתולדותיה. אבל יש שיגידו שהלילה הוא גם הרוויח את תואר הספורטאי הגדול אי פעם, לא בטוח שמייקל ג'ורדן יאהב את ההצהרה הזו, אבל רבים בארצות הברית כבר טוענים שהתואר מגיע לו.
"אני כל כך גאה בכל הבחורים כאן, ועם כל מה שהצלחנו להתמודד איתו במהלך העונה הזו", אמר בריידי בסיום. "היה לנו חודש קשה בנובמבר, אבל בי-איי (ברום אריאנס, המאמן) סמך עלינו לכל אורך הדרך, ולקבוצה היה הרבה ביטחון בעצמה. התחברנו ברגע הנכון. אני חושב שידענו שזה הולך לקרות הלילה, לא ככה? דווקא בסיום העונה נתנו את המשחק הכי טוב שלנו".
3 צפייה בגלריה
טום בריידי עם גביע וינס לומברדי
טום בריידי עם גביע וינס לומברדי
טום בריידי עם גביע וינס לומברדי
(צילום: getty images)
"כשיש לך את טום בקבוצה, אתה באופן אוטומטי הופך למועמד לאליפות", אמר הווייד-רסיבר מייק אוואנס. "הוא כמו לברון. לא משנה באיזו קבוצה תשים אותו, הוא יהיה מועמד לאליפות. זו הולכת להיות קבוצה שיהיה קשה מאוד לנצח".
זו הייתה זכייה שביעית של בריידי בסופרבול וחמישית בתואר ה-MVP, שניהם שיאים שהיו שייכים לו עוד לפני הניצחון הלילה. למעשה כרגע לקוורטרבק בן ה-43 יש יותר זכיות בסופרבול מאשר לכל קבוצה אחרת בליגה.
אם כבר משווים אותו לכלל הענפים האמריקאים, אז רק לארבעה נוספים יש שבע אליפויות ולפחות שלושה תארי MVP בקריירה: אגדות הבייסבול יוגי ברה, ג'ו דימאג'יו ומיקי מנטל ואגדת ה-NBA ביל ראסל.
אגב, הוא בסך הכל הקוורטרבק השני בהיסטוריה שזכה בסופרבול עם שתי קבוצות שונים, הראשון היה פייטון מאנינג, שעשה זאת עם אינדיאנפוליס ודנבר.
3 צפייה בגלריה
טום בריידי עם גביע וינס לומברדי
טום בריידי עם גביע וינס לומברדי
הדיח את ג'ורדן מהכיסא? בריידי אחרי הזכייה
(צילום: AP)
ויש עוד שלל שיאים וציוני דרך, כמו השחקן הראשון ב-NFL עם אליפויות בשלושה עשורים שונים והיחיד בספורט האמריקאי שזכה באליפויות עם שתי קבוצות שונות אחרי גיל 40 (כן, מישהו בדק את זה). כל הנתונים הללו היו אמורים להספיק לכל אחד אחר כדי לתלות את הנעליים והקסדה, אבל לא לבריידי.
כשנשאל על ידי שדר CBS ג'ים נאנץ אם הוא מתכוון לשוב בעונה הבא, הסופרסטאר אפילו לא התלבט: "אנחנו חוזרים. אתה כבר יודע את זה".
"צריך לקום ולהריע לאחד ההישגים הכי גדולים בהיסטוריה של הספורט", אמר חברו הקרוב של בריידי רוב גרונקובסקי, אותו הקוורטרבק שיכנע לשוב מפרישה ולחתום בבאקס. "אני מתכוון, אני לא אומר שזה ההישג הגדול אי פעם, אבל זה לגמרי שם בטופ. להגיע לכאן לטמפה, להגיע למועדון שהיה מוכן להתחיל לנצח, להצטרף לשחקנים האלו, כולם שחקנים נהדרים, אנשים נהדרים, כולם פה, הסיפור הזה לא ייאמן וזה לחלוטין מדורג כאחד ההישגים הגדולים אי פעם".
3 צפייה בגלריה
רוב גרונקובסקי וטום בריידי חוגגים
רוב גרונקובסקי וטום בריידי חוגגים
"אחד ההישגים הגדולים בתולדות הספורט". רוב גרונקובסקי וטום בריידי חוגגים
(צילום: AP)
הליינבקר שאקיל בארט, שזכה ב-2015 בסופרבול עם הברונקוס, אז יחד עם מאנינג בשלהי הקריירה שלו, השווה את הזכייה הלילה לזו לפני שש שנים: "היחסים שלו עם כולם בחדר ההלבשה, הדרך שהוא התכונן למשחקים, איך שהוא הכין את כולם. זה מאוד דומה לבריידי. זה היה מדהים שבריידי הגיע לכאן והוביל אותנו לזכייה בסופרבול. אין עוד מה לומר. בריידי, אי אפשר לעשות כלום מולו. קבוצה חדשה, מקום חדש, שנה ראשונה, מגיע לסופרבול וזוכה בהכל. הוא הטוב בכל הזמנים, ללא ספק".