ביום שישי התקיימה אליפות ישראל באופני טנדם ביער בן שמן של קרן קיימת לישראל. התחרות התקיימה על ידי 'קבוצת כן ולא', קבוצת רוכבים של אנשים רואים ואנשים עם עיוורון או לקות ראייה, המתחרים באופני הטנדם באופן מקצועי.
אופני הטנדם הם אופניים המיועדים לשני רוכבים, היושבים זה מאחורי זה ותורמים יחד את הכוח להנעת האופניים, כאשר הרוכב הרואה יושב לפנים, והרוכב עם לקות הראייה יושב מאחוריו. לתחרות הגיעו כ-200 רוכבים על 100 זוגות אופניים.
2 צפייה בגלריה
צוות בית הלוחם מסיים ראשון
צוות בית הלוחם מסיים ראשון
צוות בית הלוחם מסיים ראשון
(צילום: יוסי ירון)
הזוכים במקצה הארצי - צוות 'בית הלוחם תל אביב' שכלל את בן יהודה זיו ויזהר כהן.
במקצה הגברים עד גיל 45 זכו במקום הראשון חמודה מוחמד וארכדי דוגוריאנסקי מקבוצת 'גל גלאור'. במקצה הגברים בגילאי 45-60 זכו במקום הראשון בן יהודה זיו ויזהר כהן מ'בית הלוחם תל אביב', שגם זכו בתחרות הארצית. במקצה של מעל גיל 60 זכו אביטל אילן ושושי חיים.
בקבוצות המעורבות, זכו במקצה של עד גיל 45 ברטנד כליליה וספיר לירן מקבוצת 'גם וגם' במקצה של גילאי 45-60 זכו יגאל תמיר ובן מויאל גרציה מקבוצת 'כן ולא צפון'. במקצה של גילאי 60 פלוס זכו נחמני הראל ומועלם רונית מקבוצת 'כן ולא השרון'.
2 צפייה בגלריה
אליפות ישראל באופני טנדם
אליפות ישראל באופני טנדם
אליפות ישראל באופני טנדם
(צילום: יוסי ירון)
התחרות התקיימה לאורך 20 קילומטרים של מסלול חצץ, שכלל עליות תלולות, ובסיומה התקיים טקס הענקת גביעים למתחרים בקטגוריות השונות. האירוע התקיים בשיתוף בית חינוך עיוורים, קק"ל, המרכז לעיוור בישראל, בנק הפועלים, ההתאחדות הישראלית לספורט נכים ואיחוד ההצלה.
יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, אלי בירנבאום אמר: "זאת ארץ ישראל היפה. אני מצדיע לכם ואני שמח מאוד שהזמנתם אותי. כל הכבוד לכל המשתתפים"
מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק-כהן: "אני מודה לקק"ל ואני מצדיע לכם. רכיבה במסלולים תלולים ומורכבים היא אינה דבר פשוט גם לספורטאים רואים וקל בחומר לספורטאים עם עיוורון שצריך לגייס כוחות פיזיים ונפשיים נוספים.
מירב דוידיאן, ממונת נגישות בקק"ל: "קק"ל חרטה על דגלה להנגיש את היערות והטבע למגוון אוכלוסיות, ביניהן גם ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, אנו שמחים וגאים לארח תחרות כזאת ביער שלנו ומזמינים את כלל אזרחי ישראל להגיע ולרכב בשלל הסינגלים של קק"ל ברחבי הארץ."