כריסטיאנו רונאלדו, השחקן ששבירת שיאים זה תחביב עבורו, הפך לכובש הגדול בכל הזמנים, רגע לפני שיחגוג יום הולדת 36. המטרה הבאה כבר מסומנת - לשבור את שיא ההבקעות בנבחרות, ואצל רונאלדו הכל אפשרי.
כמה שחקנים לאורך ההיסטוריה הצליחו בגיל 35 לשחק בטופ של אירופה ולהמשיך לשבור שיאים? בגיל הזה רוב הכוכבים כבר חושבים על החוזה בסין או בארה"ב, ורוצים לסיים את הקריירה באווירה נינוחה, אבל לא כשמדובר בווינר הגדול ביותר שידע משחק הכדורגל, שרעב לעוד ועוד תארים ושבירת שיאים. כריסטיאנו שבר את שיאו של יוזף ביצאן האוסטרי-צ'כוסלובקי, שעל פי רישומים של מאגר הנתונים הגדול בעולם כבש 759 שערים.
1 צפייה בגלריה
מנולס מתקל את רונאלדו
מנולס מתקל את רונאלדו
מנולס מתקל את רונאלדו
(צילום: gettyimages)
5 שערים במדי ספורטיניג ליסבון, 118 במנצ'סטר יונייטד, 450 בריאל מדריד, 85 ביובנטוס, ו־102 בנבחרת פורטוגל. סה"כ 760 שערים ששווים שבירת שיאים אישיים וכמובן אין ספור תארים קבוצתיים: אליפויות וגביעים באנגליה, ספרד ואיטליה, 5 זכיות בליגת האלופות, 4 זכיות באליפות העולם לקבוצות, וזכייה ביורו עם פורטוגל.
ליגת האלופות הפכה למפעל שבו הוא שבר כל שיא - מלך השערים והבישולים, 5 זכיות בכדור הזהב ו־4 זכיות בנעל הזהב האירופית. הוא גם מלך השערים של ריאל בכל הזמנים עם 450 הבקעות ב־438 הופעות, כשבמקום השני החלוץ האגדי ראול עם 323 שערים ב־741 הופעות - נתון מדהים.
רונאלדו הוא כמובן גם מלך השערים של נבחרת פורטוגל עם 102, וזקוק לעוד שמונה כדי לעבור את שחקן העבר האיראני, עלי דאי (109).
יכול להיות שישנם שחקנים יותר מוכשרים ממנו, אך הרעב, הווינריות, המקצוענות, המנהיגות, ואורח החיים הספורטיבי – כל אלה הובילו את הילד ממדיירה הכי רחוק שרק אפשר.
למרות שרונאלדו משחק ביובנטוס הדי אפורה שהעונה מקרטעת ורחוקה מהפסגה, הוא מצליח לשמור על כושר פנטסטי, עם 20 שערים בכל המסגרות, ובסך הכל 85 כיבושים ב־109 הופעות, וכל זה כשהפנומן הפורטוגלי נושק לגיל 36!
גם זלאטן איברהימוביץ' וגם רונאלדו מוכיחים שהגיל לא באמת מהווה פקטור, והם ושוברים שיאים אישיים וקבוצתיים, ולנו נותר רק ליהנות. בשנים האחרונות, לאחר עוד הופעה פנומנלית של כריסטיאנו, צוות אנליסטים בדק את ביצועיו ונתוניו הפיזיים והכל הוביל למסקנה אחת - גופו של השחקן זהה לשל ספורטאי שצעיר ממנו בעשור! אז רונאלדו כילד תיאר לעצמו שיהיה דייג במדיירה היכן שנולד, אך רצה הגורל וקיבלנו אגדת כדורגל ששובר שיא אחרי שיא. שלא ייגמר לעולם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.