שחקן הסנוקר הסקוטי-ישראלי עדן שרב הודח היום (א') מהסבב המקצועני אחרי שש שנים.
שרב (28), מדורג 78 בעולם ומכיוון שרק 64 הראשונים בדירוג המבוסס על הישגים בשנתיים האחרונות, שורדים אוטומטית בסבב, הסיכוי הטוב ביותר שלו לקבל כרטיס היה דרך התברגות בין שמונת השחקנים הטובים ביותר בשנה החולפת שטרם הבטיחו את מקומם בסבב. עם זאת, לאחר שהפסיד היום 6:3 לגרהאם דוט, אלוף העולם ב-2006, בסיבוב המוקדמות השלישי של אליפות העולם, הוא איבד סיכוי לעשות זאת.
2 צפייה בגלריה
עדן שרב
עדן שרב
הודח מהסבב המקצועני. שרב
(צילום מסך)
שרב נולד במושב משמר איילון לאבא ישראלי ולאמא סקוטית. הוריו התגרשו כשהיה בן 3 והוא עבר עם אמו לסקוטלנד, שם גם נחשף לענף הסנוקר. ב-2015 העפיל שרב לסבב המקצועני וב-2017 הודיע כי הוא עובר לייצג את ישראל. תחת המדים הישראלים, שרב שיחק פעמיים יחד עם שחר רוברג, בגביע העולם, מעין אליפות עולם לנבחרות.
הישג השיא בקריירה המקצוענית של שרב היה העפלה לחצי גמר אליפות צפון אירלנד ב-2018. תוצאה שזיכתה אותו ב-20 אלף פאונד. סך הכול זכה שרב במעל ל-154 אלף פאונד בקריירה.
2 צפייה בגלריה
עדן שרב
עדן שרב
הישג השיא בקריירה היה העפלה לחצי גמר אליפות צפון אירלנד. שרב
(צילום מסך)
למרות ההדחה המצערת מהסבב, לא מדובר עדיין בסוף פסוק לקריירה. לשרב שמורה הזכות להשתתף בסיום העונה בטורנירי ה-Q-School בהם מתמודדים חובבנים ומקצוענים לשעבר על כרטיסים לסבב. השנה יוענקו דרך טורנירי ה-Q-School, 14 כרטיסים לסבב.
סבב הסנוקר המקצועני נחשב לאקסקלוסיבי מאוד ומכיל רק 128 שחקנים. מדי שנה שחקנים רבים מאבדים את מקומם ביניהם גם שחקנים כישרוניים מאוד. העונה למשל בנוסף לשרב הודחו מהסבב גם ג'קסון פייג' הוולשי שנחשב לכישרון צעיר בולט בענף, ג'יימס קייהיל שלפני שנתיים הדהים כשהדיח את רוני אוסאליבן מאליפות העולם ואלן מקמנוס שזכה בעבר במאסטרס והעפיל שלוש פעמים לחצי גמר אליפות העולם. מקמנוס בן ה-50 הודיע על פרישה מסנוקר מיד לאחר הדחתו מהסבב.