מינהלת הליגה בכדורסל הישראלי אישרה תקנה שתאפשר לרשום 10 זרים במהלך העונה במקום 8. התקנה התקבלה עקב בקשה של מכבי תל אביב בעקבות אילוצי משבר הקורונה. לכאורה מדובר במהלך הגיוני שמיועד להיות חד פעמי כדי לעזור לקבוצות להתמודד עם שינויים גדולים יותר בסגל. אבל שמונה זרים הוא מספר מוגזם, שרוב קבוצות הליגה, גם במשבר הקורונה, לא יגיעו אליו, למעט כמובן מכבי תל אביב והפועל ירושלים.
למרות שמכבי הציגה את המהלך כחד פעמי ושנועד לטובת הליגה, ברור שמדובר באינטרס אישי. במקום לקחת את המשבר כדי לקדם את הליגה, למנף את השחקן הישראלי ולהקטין את מספר הזרים, מה שהיה צריך לקרות, הליגה בחרה ללכת לפתרון הקל.
1 צפייה בגלריה
רפי מנקו תומר גינת איתי שגב ביג
רפי מנקו תומר גינת איתי שגב ביג
רפי מנקו תומר גינת איתי שגב ביג
(צילום: יאיר שגיא, עוז מועלם וראובן שוורץ)
הרי ברור שמכבי לא תסתפק בעונה אחת, ובסוף השנה יחפשו וגם ימצאו תירוץ שיגרום לליגה להאריך את התקנה. וחבל שכך, הליגה יכולה להיות במצב הרבה יותר טוב, ויש בה הרבה כישרון ישראלי. אין פלא שבשנה האחרונה שחקנים כמו תומר גינת, רפי מנקו ואיתי שגב עזבו. הם פשוט הבינו שלליגה הזאת במתכונת הנוכחית אין אופק. במקום להתקדם אנחנו הולכים אחורה.
המהלך הזה יפגע בליגה ובתחרותיות שלה, ואם אנחנו רוצים לשמור עליה חייבים לבטל אותו לפני שמכבי תפעיל לחץ כמו שהיא יודעת לעשות. אסור לתת לקבוצה אחת לנהל את הליגה, בטח לא כזאת שלשחקן הישראלי כבר כמעט ואין משמעות בה. אם אנחנו רוצים ליגה תחרותית יותר, צריך להקטין את מספר הזרים ולא להגדיל אותו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.