7 משחקים תוך 21 יום, כאשר כל הצמרת מתמודדת בינה לבין עצמה – זוהי המציאות שהקבוצות בהולנד חוו לאחרונה בניסיון לעמוד בלוח הזמנים הצפוף שאינו מתחשב בקורונה, אלא נבנה בהנחה (אופטימית?) שאליפות אירופה בכדורגל תתקיים ביוני הקרוב... כאמור, אלו שלמעלה זכו לסדרה של משחקי עונה פנימיים, ועברו לחץ גדול עוד יותר בגלל שלא היו יכולות להרשות לעצמן לתת לכוכבים הגדולים זמן מנוחה, מחשש שהדבר יעלה להן באיבוד נקודות יקרות. ומחר (שלישי) כבר מתחיל עוד מחזור.
אז איזו צמרת נקבל בתחילת פברואר ומה היה לנו עד כה בהתמודדות בין הגדולות? איאקס הגדולה התחמשה בחלוץ הצרפתי/חוף שנהבי סבסטיאן האלר, ששיחק בהולנד בעבר בהצלחה והצליח פחות באנגליה במדי ווסטהאם. עד כה הבקיע האלר פעמיים ומסר שני אסיסטים. הקבוצה סיימה בבית בתיקו 2:2 עם איינדהובן אחרי שחזרה מהצמד של ערן זהבי, ניצחה בבית את פיינורד (בקושי) 0:1 וניצחה בחוץ (עם הרכב שני למעשה) בגביע את אלקמאר 0:1 ואתמול התקשתה להשיג שלוש נקודות ב-1:2 בחוץ על פורטונה סיטארד. בין לבין ניצחה איאקס בחוץ את טוונטה, ועם 44 נקודות, היא שומרת על פער של שלוש מוויטסה וארבע מאיינדהובן.
1 צפייה בגלריה
 ערן זהבי חוגג
 ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
איינדהובן שביצעה רכש מאסיבי ומרשים בקיץ לא מתכוונת לנצל את חלון ינואר כדי לבצע העברות נוספות, ובונה על כך שזהבי ימשיך בחזרה לכושר. פרט לתיקו מול איאקס היא ספגה בבית 3:1 מאלקמאר, וניצחה את ספרטה רוטרדם ור.ק.ס - במשחק השני עם בעיטה חופשית מושלמת של זהבי. פיינורד הביאה בחלון ההעברות את החלוץ הארגנטינאי הוותיק לוקאס פראטו (32) מריבר פלייט, אבל עוד ייקח לו זמן להתאקלם, מה שלא קורה בינתיים. היא אמנם ניצחה בדרבי את ספרטה, אבל יכולת טובה מול איאקס הוביל רק להפסד 1:0, והיא מדורגת חמישית, תשע נקודות מהפסגה.
אלקמאר הרביעית, שבע נקודות מהפסגה, עדיין חולמת על התואר, בטח בזכות העובדה שהפכה לחממת הכישרונות הגדולה ביותר בהולנד. התקופה העמוסה הייתה נפלאה עבורה: היא ניצחה את פ.ס.וו באיינדהובן, את דן האג בבית, השיגה 2:3 על פיינורד ברוטרדאם - ועכשיו מחכה למשחק ב-31.1 בבית נגד איאקס, שגם יכול להוות נקמה אחרי ההפסד בגביע, וגם לשנות את מאבק האליפות. פתיחת העונה שלה הייתה צולעת, אבל אלקמאר בכושר שיא.
ואת מי לא הזכרתי עדיין? את ויטסה. יכול להיות שכרגע מדובר בקבוצה המרשימה ביותר בהולנד, ולא סתם היא במקום השני. הקבוצה של אלי דסה, שאינה נחשבת כחלק ממועדון הצמרת המסורתי, מנצחת עם כדורגל פשוט ויעיל. ה-0:1 על כרונינגן בשבת היה הניצחון החמישי ברציפות, ואל תתפלאו אם היא תלך על כל הקופה בליגה הפתוחה הזו. יש למה לחכות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.