מכבי ת"א הגיעה בחמישי למינכן עם הגב לקיר, כשהיא יודעת שהפסד לבאיירן (למעשה, הייתה צריכה ניצחון ב-4 נקודות ומעלה) סוגר סופית את סיכוייה להגיע לטופ 8 השנה ביורוליג. לאורך מרבית שלבי המשחק נראה היה כי מכבי מבינה את גודל השעה, והצליחה לייצר יתרון קטן. אולם אז קרה לה מה שקורה לה השנה ביורוליג יותר מדי פעמים: היא קרסה מקצועית ומנטלית ברבע האחרון, בו קלעה 12 נקודות בלבד וספגה 21, והפסידה על חודו של סל לקבוצה בינונית שפחות או יותר הגישה לה את הניצחון.
מכבי לא ידעה לקחת, ובעטה בדלי בפעם המי-יודע-כמה השנה. נוכחנו שוב לראות, למגינת ליבנו, את אותן בעיות שורש של מכבי השנה: הסתמכות מוחלטת על סקוטי ווילבקין במאני-טיים, מה שהוביל לכך ששוב החטיא שלשה עם הבאזר (כמה פעמים זה קרה העונה!); הסתמכות על סקוטי כרכז בחלק גדול מהמשחק (האיש לא רכז, אין מה לעשות); קיבעון של יאניס ספרופולוס שפתח שוב עם שני הקרואטים, איבד את היכולות והאנרגיות של סקוטי כקלעי כשנתן לו לרכז, ולא בנה תרגילים בהתקפה; משחק שבלוני ותקוע בהתקפה; חוסר יכולת לשנות או לייצר מהלכים שונים, כמו לחץ על כל המגרש שיביא לחטיפות ומשחק ריצה; וגם קרדיט מוגזם לאנג'לו קלויארו - האיש מתקשה לקלוע ולא מהווה איום על ההגנה, עד כדי כך שהשחקן שלו מרמה בשמירה והולך לעזור על אחרים.

1 צפייה בגלריה
בלייזר ו-ווילבקין
בלייזר ו-ווילבקין
ווילבקין ובלייזר
(צילום: עוז מועלם)

מה עוד? מכבי סבלה מנחיתות בריבאונד, ולא הצליחה לייצר משחק מעבר או התקפות מתפרצות, פרמטר קריטי לניצחון מול באיירן. הקבוצה גם קלעה באחוזים נוראים מהשלוש (6 מ-23, 26%), איבדה 13 כדורים וכמעט לא סחטה עבירות, מה שהוביל לכך שלא הלכה מספיק לעונשין (6 מ-8).
הכנסתו של ג'ונדי, עם האגרסיביות והבלגן שהוא מייצר, הצליחה לייצר שוויון ולהפיח מעט תקווה, אך כרגיל השנה המילה האחרונה הייתה של סקוטי, והעונה זה מסתיים רע. משחק שמיני אותו מסיימת מכבי בהפסד בהפרש של 3 נקודות ומטה, וזה כל ההבדל בין קבוצה ווינרית, אינטליגנטית, חזקה מנטלית, כזו שיודעת לייצר מהלכים מפתיעים עם מאמן חי ותוסס, לבין מכבי של השנה.
חברים, אפשר להוריד את המסך על עונת היורוליג של הצהובים. תם הטקס. מכבי לא מספיק טובה. כולם יודעים זאת - האוהדים, השחקנים, המאמן וההנהלה. בעונה הבאה אין מנוס משינויים מרחיקי לכת, הן ברמת השחקנים (עם דגש על הבאת רכז טופ יורוליג, שחקן 4 אתלט וחוסם, וקלעי בעמדה 3 שגם שומר טוב). קלויארו, דראגן בנדר, כריס ג'ונס ואולי גם טיילר דורסי צריכים לארוז. ברמת הצוות המקצועי, הדגש צריך להיות על המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', האחראי הישיר על המחדלים בקבוצה בשנים האחרונות.
אנחנו כאוהדים נמשיך ללוות את מכבי בליגה וביורוליג באש ובמים, ונייחל לנס צהוב שאולי עוד יבוא.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.