הוועד הפועל של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) אישר היום (שני) את התוכנית המלאה למשחקיים האולימפיים לפריז 2024. הענפים החדשים שיכנסו הם: ברייקדאנס, טיפוס ספורטיבי, סקייטבורד וגלישה.
מלבד את הברייקדאנס, בשלושת הענפים האחרים יהיה אפשר לצפות בפעם הראשונה כבר במשחקים הקרובים בטוקיו 2021. ההצלחה של ענף הברייקדאנס במשחקים האולימפיים לנוער בקיץ האחרון בבואנוס איירס הייתה אחת הסיבות להחלטה לשלבו באולימפיאדת פריז לראשונה.
2 צפייה בגלריה
ברייקדאנס פריז 2024
ברייקדאנס פריז 2024
ברוך הבא לאולימפיאדה. הברייקדאנס ישתתף בפריז 2024
(צילום: AP)
ספורטאי הברייקדאנס הבריטי קארם סינג הסביר ל-BBC מה משמעות הפיכת הענף לספורט אולימפי: "זה יהיה נהדר לענף מכיוון שהוא יקבל הכרה רבה יותר כספורט. לקראת האולימפיאדה, זה ימשוך צעירים שאולי לא עוקבים אחר ענפי הספורט המסורתיים".
משמעות נוספת של ההודעה היא שבייסבול (שבו נבחרת ישראל העפילה) וקראטה - שני ענפי הספורט שנוספו בתוכנית לטוקיו 2021, בנוסף לסקווש, סנוקר ושחמט, יישארו בחוץ. כל אלה השיקו קמפיינים ציבוריים במטרה להשיג מקום במשחקים, ללא הועיל.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל בבייסבול. בפריז הם כבר לא יופיעו
(צילום: Margo Sugarman)
בנוסף, לא פחות מ-20 ענפים מתוך 27 הפעילים כיום בתוכנית האולימפיים, הגישו בקשות לשינויים בתוכנית למשחקים, שחלקם התקבלו - בעיקר בקשות הנוגעות לשוויון בין ספורטאים לספורטאיות, כפי שיעשה באולימפיאדה הקרובה, אלא שבפריז המטרה תהיה להגיע ל-50 אחוז.
באתלטיקה, הוחלט להוריד את תחרות ההליכה ל-50 קילומטר, ונדחתה הבקשה לריצת קרוס קאנטרי. מנגד, אושר להתאחדות העולמית לבחור אירוע מעורב אחד שיהיה לנשים וגברים. בהקשר זה, תוספת שיכולה להיות רלוונטית לישראל, היא אישור זוג מעורב במפרשיות 470.
בתוך כך, למרות השמועות על הוצאתו מהאולימפיאדה לראשונה מאז 1920, ענף הרמת המשקולות יישאר לאולימפיאדה נוספת, אך יופחתו ממנו ארבעה משקלים ועד ל-120 ספורטאים בלבד ב-10 קטגוריות יורשו להשתתף. גם ענף האיגרוף קוצץ במספר קטגוריות.