ללאו מסי יש אמנם ארבע זכיות בליגת האלופות – נתון מרשים ביותר, בשלוש מהן היה בורג מרכזי. אך אי אפשר להתעלם מהנתון הבולט שמעריציו מעדיפים להתעלם ממנו – הפרעוש לא מופיע כבר חמש שנים ברציפות לרגעי ההכרעה בליגת האלופות. האם הקסם אבד? אקדים ואומר שמדובר בשחקן אדיר, תענוג לצפות בו ולראות מהלכי כדורגל משובחים ביותר.
דעתי היא לא דעה פופולרית ככל הנראה, אך מסי ביסס את מעמדו בעיקר ככוכב על בלה ליגה. מיותר לציין שהוא לא מצליח להגיע ולהוביל את נבחרת ארגנטינה לשום מקום ומאכזב פעם אחר פעם.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
איבד את הקסם? מסי
(צילום: רויטרס)
רבים בעולם יוצאים מגדרם ונוהגים להלל את מסי ולהכתיר אותו "כטוב בתבל", אך האם הופעות בליגה הספרדית מצדיקים את ההגדרה הזאת? האם שחקן ברמתו יכול שלא להגיע לרגעי ההכרעה של ליגת האלופות ועדיין ליהנות מהתואר השחקן הטוב בתבל? מעניין, בואו נבחן זאת.
אין ספק שבשנים האחרונות ברצלונה נחלשה והרבה פחות נוצצת מבעבר, אך עדיין השכילה לזכות בשלוש אליפויות בחמש עונות ושלוש פעמים בגביע המלך. אז האם כשהקבוצה זוכה באליפויות ובתארים מקומיים זה רק מסי וכשהיא נכשלת זו ברצלונה חלשה? הטיעון הזה לא מחזיק מים.
רק כדי לסבר את האוזן, בחמש השנים האחרונות ברצלונה הודחה מליגת האלופות עם תצוגות נפל וסימן שאלה אחד ענק - איפה ליאו מסי. בעונת 15/16 ברצלונה ניצחה במשחק הראשון את אתלטיקו מדריד 1:2 ובגומלין ספגה 2:0 והודחה ברבע הגמר. בעונת 16/17 בארסה הודחה באותו שלב על־ידי יובנטוס לאחר 3:0 בסיכום שני המשחקים. בעונת 17/18 פגשה את רומא, ולאחר 1:4 במשחק הראשון הפסידה 3:0 בגומלין – ושוב עפה ברבע הגמר.
בעונת 18/19 קיבלה את ליברפול בחצי הגמר ולאחר ניצחון 0:3 במפגש הראשון, הגיעה לאנפילד זחוחה וחטפה השפלה ומהפך מדהים, 4:0.
השיא כמובן הגיע עם ה־8:2 המבזה מול באיירן, כשמסי שוב נראה אבוד על המגרש. חמש שנים ברציפות שהשחקן הטוב בתבל, לטענת רבים, לא מגיע לבמה המרכזית של ליגת האלופות, ולא מצליח להושיע את ברצלונה. מה שמספיק לליגה הספרדית, לא מספיק לליגת האלופות. עובדה.
מסי הראה לא מעט רגעי קסם בשנותיו בברצלונה, אבל רק כשסביבו היו המוחות הכי מבריקים בתולדות המשחק, כמו צ'אבי ואינייסטה, סקוררים נפלאים דוגמת הנרי, וייה אטו, סוארס וניימאר, ושחקני הגנה אדירים כמו אלבס ופויל.
אז לצד היותו שחקן ענק שאחראי על לא מעט רגעי קסם, אי אפשר להתעלם מהכישלונות שרשומים על שמו, כי מי שמקבל את מירב המחמאות ראוי לקבל גם את מירב הביקורת.
אז האם מסי באמת מסוגל לחזור לבמה המרכזית, ושאלת השאלת, האם זה יקרה בבארסה או אולי במקום אחר?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.