כשהיא מרחק שני משחקים בלבד מהעפלה היסטורית ליורו 2021, נבחרת ישראל עלתה על הדשא בהאמפדן פארק בידיעה שאפשר לעשות את זה ושהסיכויים הם שווים, בטח בהתחשב בעובדה שהמשחק ללא קהל ושהסקוטים חסרים מספר שחקני מפתח.
מהפתיחה ניתן היה לראות שמבחינת איכות, לשתי הנבחרות לא היה סיכוי, אם לא השיטה הנוכחית של ליגת האומות, למצוא את עצמן במאבק על הכרטיס ליורו. שתי נבחרות בינוניות פתאום במרחק 180 דקות בלבד ממקום במפעל הבכיר של יבשת אירופה.
1 צפייה בגלריה
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
(צילום: AFP)
אז כאמור, המשחק לא התעלה לרמה גבוהה ושתי הנבחרות הגיעו לחצאי מצבים בלבד. שני המאמנים התכוננו למשחק עם הכלים העומדים לרשותם, ואין ספק שמבחינה טקטית הנבחרות שיחקו נכון. מבחינת יצירתיות, שתי הנבחרות הן חסרות יכולת ומעוף. בצד הסקוטי, כל השחקנים חוץ מהמחליף פרייזר ומגנה של ליברפול, רוברטסון, הם שחקנים פיזיים, אבל חסרי מהירות או יצירתיות. החלק הקדמי שלהם כולל יתרון במשחק הגובה, אבל כל עוד הכדור על הארץ אין להם הרבה מה להציע.
בצד הישראלי החולייה החלשה על הנייר היא זו האחורית, אך דווקא במשחק הזה היא הייתה החולייה המצטיינת שהתמודדה יפה עם הפיזיות של הסקוטים. יחד עם זאת, סביר להניח שאם לסקוטים היה שחקנים מהירים ויצירתיים בהתקפה, אז היינו מדברים אחרת לגמרי.
ההתקפה שלנו איכותית ועדיפה בהרבה על זו של הסקוטים, אך בכל זאת לא הצלחנו לייצר מצבים של ממש, וזה מהסיבה הפשוטה שאין מי שיספק את הכדורים מהקישור לצמד החלוצים שלנו. האיש שהיה אמור להיות אמון על המלאכה הוא מנור סולומון, אך הכישרון הצעיר התקשה לבוא לידי ביטוי עקב השמירה האישית של הסקוטים הקשוחים. התחושה הייתה שהוא לא הולך מספיק לעומק כדי לייצר מצבים לעצמו ולנבחרת, אלא עסוק יותר בעזרה הגנתית ובעבודה הטקטית.
גם אייל גולסה, שחקן עם ראיית משחק נהדרת, לא הצליח לבוא לידי ביטוי מבחינה התקפית. השחקנים המסוכנים ביותר שלנו היו צמד המגנים (דסה ואלחמיד) שהיו המצטיינים על המגרש, גם הגנתית וגם התקפית.
בסופו של דבר היעדר יצירתיות בחלק הקדמי וחוסר דיוק בשליש האחרון מנעו מאיתנו לכבוש ושלחו אותנו לדו קרב של מזל מהנקודה הלבנה, שאת הסוף שלו כולנו כבר מכירים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.