הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל קיבלה היום (ראשון) מספר החלטות מעניינות. הראשונה היא לקבל את המלצתו של המנהל המקצועי פיני גרשון ולהחזיר את אריאל בית הלחמי לתפקיד מאמן נבחרת העתודה במקומו של גיא גודס שעזב.
כזכור, בית הלחמי הוביל את העתודה לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה ב-2018 בגרמניה וב-2019 כאן בישראל. מאז שעזב אותה הספיק לאמן לתקופה קצרה בהפועל תל אביב ובקיץ הנוכחי מונה למאמנה של הפועל אילת.
3 צפייה בגלריה
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי
בית הלחמי. הביא המון כבוד לכדורסל הישראלי
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
פיני גרשון
פיני גרשון
גרשון. לחץ לחזרתו של בית הלחמי לתפקיד
(צילום: יובל חן)
בנוסף, החליטה הוועדה כי החל מהעונה הבאה (2021/22) קבוצות הליגה הלאומית לא ייקחו חלק בגביע המדינה, כפי שפורסם ב-ynet. למעשה, לליגה השנייה יהיה מפעל גביע משלה. שיטת המשחקים תיקבע בהמשך. ההמלצה תובא לאישור הנהלת האיגוד בעוד יומיים. יש לציין כי במינהלת הליגה לחצו לא מעט שנים לשינוי בשיטת הגביע, והעובדה שהגיעו להסכמות עם האיגוד על מספר העולות והיורדות מליגת העל סייעה להחלטה של הוועדה המקצועית.
כמו כן המליצה הוועדה כי במידה ש-70 אחוזים ממשחקי הליגות התחתונות יתקיימו לאור משבר הקורונה, יהיו עולות ויורדות על פי מצב הטבלה אם וכאשר הליגות יופסקו. במידה שיתקיימו פחות מ-70 אחוזים מהמשחקים לא יהיו עולות ויורדות.
3 צפייה בגלריה
גביע המדינה
גביע המדינה
גביע המדינה
(צילום: אוהד צויגנברג)
בנוסף הוחלט כי במחלקות הנוער לא יהיו השנה יורדות, ובמדיה שיתקיימו לפחות 70 אחוזים מהמשחקים תעלה ליגה קבוצה אחת בכל מחוז.