נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ערך היום (שלישי) ביקור מיוחד במכון וינגייט, בו פגש את הספורטאים האולימפיים בהכנות שלהם לקראת המשחקים בטוקיו. את הביקור ליווה גם שר הספורט חילי טרופר.
הנשיא צפה באימונים, כשתחילה הגיע לבריכה לאימון נבחרת השחייה והשחייה האמנותית. בין השאר נפגש עם השחיין יעקב טומרקין. לאחר מכן הגיע לאימון נבחרת הג'ודו, שם שוחח בין השאר עם שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, טוהר בוטבול, ברוך שמאילוב וטל פליקר.
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין עם נבחרת הג'ודו
ראובן ריבלין עם נבחרת הג'ודו
הנשיא ריבלין עם נבחרת הג'ודו
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בדבריו התייחס הנשיא לג'ודוקא האיראני, סעיד מולאי, שהגיע לישראל לאחר שעלה לכותרות בשל הלחץ שהפעיל עליו השלטון האיראני שלא להתמודד מול מוקי: "בספורט אנחנו נפגשים עם האחר על הדשא, על הפרקט או על המזרן, ומביטים בו בגובה העיניים – שווים".
הנשיא התייחס לקשיי ענף הספורט בתקופת הקורונה: "בשנה האחרונה, בצל המגיפה הקשה, נפגעו ענפי הספורט והחינוך לספורט באופן משמעותי. כעת, החזרה לספורט בהדרגה ובאחריות - כמוה כחזרה לחיים. לא רק עבור הספורטאים המקצוענים, אלא גם עבור הילדות והילדים במועדונים ובמחלקות הנוער בקהילה שהמסגרת הספורטיבית משמשת להם בית ועוגן.
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין עם נבחרת השחייה
ראובן ריבלין עם נבחרת השחייה
ריבלין בשיחה עם השחייניות
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בסוף דבריו הודה הנשיא לספורטאים שייצגו אותנו באולימפיאדה הקרובה: "אני מבקש לאחל הצלחה רבה לאתלטיות והאתלטים המצוינים שלנו שצפויים לייצג אותנו באולימפיאדה בטוקיו. אני יודע שהאימונים לקראת האולימפיאדה היו מאתגרים במיוחד, ושנדרשתם לנחישות, ריכוז, ומשמעת עצמית, יוצאים מגדר הרגיל. אנחנו סומכים עליכם, וגאים בכם כל כך".
מנכ"ל וינגייט, שי אברהמי, הוסיף: "הספורט הוא כלי לקידום ערכים חברתיים נאורים כמו שוויון הזדמנויות, מאבק בגזענות ובאפליה, לאורם יש לחנך את הדור הבא. בספורט קיים מכל היופי של הרוח האנושית - מאמץ, כשרון, התמדה, שאיפה למצוינות, הוגנות, עבודת צוות, כבוד לשני, פירגון, חברות וכיבוד הכללים".