כמיטב המסורת, נשיא המדינה יעניק את גביע המדינה ב-30 במאי לקבוצה שתנצח בגמר. אבל הפעם הדברים יהיו מעט שונים: כנראה שהזוכה בגביע תיקבע כבר בחצי הגמר, במשחק הענק בין שתי הקבוצות הטובות בישראל העונה, מכבי ת"א ומכבי חיפה. לא משנה מי תנצח בחצי הגמר השני, בין הפועל ת"א והסינדרלה מהלאומית בית"ר ת"א-בת-ים, היא תהיה האנדרדוג מול הענקית שמולה.
אם מסתכלים על הליגה, אז מכבי חיפה ומכבי ת"א מספקות לנו מותחן הפכפך על מאבק האליפות, וכיף שנקבל טעימה מהיריבות הזו גם במשחק מכריע בגביע. המשחקים ביניהן העונה היו צמודים ומרתקים, אבל חשוב לזכור שבשורה התחתונה, בשנים האחרונות המפגשים בירוק-צהוב הלכו לכיוון אחד באופן מובהק. למעשה, ב-30 משחקי הליגה האחרונים חיפה השיגה ניצחון בודד. מה שיכול לנחם את חיפה הוא שבגביע זה אחרת: 0:3 בשמינית הגמר ב-2018, וכמובן ה-0:1 בגמר 2016.

1 צפייה בגלריה
עומר אצילי ואבי ריקן
עומר אצילי ואבי ריקן
עומר אצילי ואבי ריקן
(צילום: עוז מועלם)

בכל עונה אחרת, הכושר המטורף וקצב צבירת הנקודות של שתיהן היו מספיקים לאליפות, אבל הן נותנות זו לזו פייט אדיר. חיפה פתחה את הפלייאוף קצת בגמגום, אבל חזרה לכושר בדיוק בזמן, לעומת מכבי ת"א שפתחה טוב ואיבדה במחזור האחרון נקודות יקרות מול אשדוד. השנה מכבי חיפה באמת הצליחה לגשר על הפערים העצומים שמכבי ת"א יצרה בשנה הקודמת עם איביץ'. על פניו לחיפה יש יתרון קל בעמדת המאמן ולמכבי ת"א יתרון קל בניסיונם של השחקנים במעמדים הללו. וזה לא הכל: הן עוד ייפגשו פעם אחת בפלייאוף העליון, באותו שבוע בו ייערך חצי הגמר, וכל האקשן של העונה הזו יתנקז לימים האלה. קבוצה אחת תרוץ לדאבל? הן יתחלקו בתארים?
נכון, גביע זה זמן להפתעות, אבל שוב, קשה לראות את הפועל ת"א או בית"ר ת"א-בת ים מנצחות אחת מהן בגמר על כל הקופה. על פניו נראה שהפועל ת"א פייבוריטית ברורה, גם עפ"י כושרה המשתפר וגם בזכות עברה כ"קבוצת גביע טיפוסית". הפועל ת"א זכתה להניף את הגביע 16 פעמים (6 לפני קום המדינה), ביתר ת"א על שלל גלגוליה הניפה פעמיים את הגביע בשנות ה-40 המוקדמות. אחת מהן יכולה להגיע לאירופה עם זכייה, אבל זה נראה רחוק.
אין כמו הקסם של הגביע, אבל השנה כנראה שלא נזכה לראות הפתעות. העונה מתנקזת לקרב זוגי בין מכבי חיפה ומכבי ת"א, על שני התארים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.