שנת 2020 תיזכר לעד בהיסטוריה העולמית, ובעולם הכדורגל בפרט. בשנה זו נלקחה מאיתנו האוהדים החוויה לתקופה ממושכת, וכל כך התרגשנו כאשר העונה חודשה לאחר הפגרה הכפויה.
זוהי שנה מיוחדת. התרגלנו לכדורגל ללא קהל, ראינו שלל הפתעות מרעישות בליגות הבכירות ובליגת האלופות, וכל שנותר הוא לחכות לחזרת הקהל למגרשים. הרי כדורגל הוא לא אותו דבר בלי האוהדים. אבל עד שזה יראה נעשה סיכום קצר של השנה המטורפת הזו.
2 צפייה בגלריה
שער עיתון "אס"
שער עיתון "אס"
העיתונים בספרד קורעים לגזרים את ברצלונה אחרי ה-8:2
אחד הרגעים הבלתי נשכחים היה הזכייה של ליברפול באליפות לאחר 30 שנה, עם כדורגל סוחף בניצוחו של יורגן קלופ, התקפה מסחררת, הגנת ברזל בראשות ואן דייק, וקצב צבירת נקודות היסטורי. האכזבה היחידה מהעונה הנפלאה של ליברפול הייתה רגע הזכייה שהיה ללא הקהל ביציעים. והיה גם רגע שפל – התבוסה 7:2 לאסטון וילה – אחת הסנסציות הגדולות שידע הכדורגל, שלולא הקורונה כנראה לא הייתה מתרחשת.
בליגה האיטלקית מילאן בשיאה העונה והיחידה מבין חמש הליגות הבכירות שעדיין לא הפסידה. זלאטן איברהימוביץ' הבלתי נגמר כובש בצרורות, ומוביל את קבוצתו למקום הראשון. בליגה הספרדית ברצלונה עוברת עונה קשה, שכללה איום ממשי של עזיבת לאו מסי וכמובן ההתפרקות ההיסטורית עם 8:2 לבאיירן מינכן האימתנית. גם ריאל מקרטעת, למרות שהיא במגמת התאוששות לאחרונה, ואת הוואקום הזה ממלאה אתלטיקו מדריד, שלקחה את ההובלה בליגה.
2 צפייה בגלריה
ליברפול חוגגת אליפות
ליברפול חוגגת אליפות
ליברפול חוגגת אליפות
(צילום: AFP)
ואיך אפשר לסכם את השנה מבלי להזכיר את הזוכה בליגת האלופות? עונת הקורונה הייתה מאוד מפתיעה, אך קבוצה אחת פשוט הייתה מעל כולן. באיירן מינכן שיחקה כדורגל שוטף ומרהיב בראשותו של שחקן השנה רוברט לבנדובסקי. השיא כמובן היה הקונצרט מול בארסה, שנמשך ב־0:1 קטן על פ.ס.ז' בדרך לזכייה בלתי נשכחת במפעל.
לסיכום, 2020 הייתה שנה היסטורית בכל קנה מידה, ואנחנו נחכה לחיסונים, כך שהקהל יוכל לחזור למגרשים ולהחזיר את הצבע ואת השפיות למשחק שאנחנו כל כך אוהבים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.