הקטע השני של הטור דה פראנס הוזנק היום (ראשון) מניס, צרפת ובסופו הרוב הצרפתי מקבוצת דקונינק, ז'וליאן אלאפיליפ, ניצח אחרי 4:55:27 שעות אחרי פיניש אדיר וקרב נהדר עד קרב הסיום מול השווייצרי מארק הירשי (סאן ווב).
זהו הקטע החמישי בטור שאלאפיליפ מנצח בקריירה והודות לקטע היום הוא עבר להחזיק בחולצה הצהובה (8:41:35 שעות), ארבע שניות לפני אדם ייטס הבריטי (מיצ'לטון-סקוט), שסיים מיד אחרי אלאפיליפ והירשי. גרג ואן אברמאט (סי.סי.סי) וסרחיו אנדרס היגיטה (אי.אף פרו סייקלינג) סגרו את החמישייה של הקטע השני.
5 צפייה בגלריה
ז'וליאן אלאפיליפ
ז'וליאן אלאפיליפ
פייט אדיר עד לקו הסיום. ז'וליאן אלאפיליפ מול מארק הירשי
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
ז'וליאן אלאפיליפ
ז'וליאן אלאפיליפ
ז'וליאן אלאפיליפ חוגג
(צילום: רויטרס)
הרוכב הישראלי גיא ניב, נאלץ לעצור בתחילת העלייה השנייה של המסלול בעקבות תקלה בגלגל האחורי. הזמן שתיקון התקלה גבה ממנו - כשתי דקות, גרם לכך שיהיה זקוק למאמץ גדול כדי לסגור את הפער מהדבוקה, אך בסופו של דבר הצליח לסיים במקום ה-117. אורכו הכולל של הקטע 186 קילומטר. בתום 45 קילומטר מישורי, התחיל הטיפוס הקשה הראשון של המרוץ - קול דה קולמיאן (16.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6.3%), שלאחריו היו עוד שלושה טיפוסים נוספים.

לפני ההזנקה: סילבן אדמס התראיין לאולפן ynet

בעלי יזראל סטרט אפ ניישן, סילבן אדמס, סיפר בהתרגשות על התחושות מאז אמש (שבת). ראשית, התייחס לרוכב הישראלי הראשון בטור, גיא ניב: "הוא נרגש מאוד, עשינו היסטוריה. עברנו את השלב הקשה של ההזנקה. היו תנאים קשים וגשם, אבל גיא הגיע לקו הסיום, ככה שהכל טוב".
5 צפייה בגלריה
ז'וליאן אלאפיליפ
ז'וליאן אלאפיליפ
החולצה הצהובה עברה אליו. ז'וליאן אלאפיליפ
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
יקווה להציג היום יכולת טובה. ניב
(צילום: נועה ארנון)
5 צפייה בגלריה
הרוכבים בטור דה פראנס
הרוכבים בטור דה פראנס
הפעם מזג האוויר היה נהדר
(צילום: EPA)
בהמשך, נגע בחלק הפחות מעודד מהקטע הראשון: "שלושה מחברי הקבוצה התרסקו ונאלצו לעבור צילומי רנטגן, אבל כולם עברו את ההזנקה היום. רכיבה על אופניים היא ספורט קשה ובמיוחד בתחרות הקשה ביותר בעולם. אתה מעביר שלושה שבועות ברצף של שלוש - ארבע, אפילו שש שעות ביום על האופניים, אבל לגיא יש מדינה שלמה מאחוריו, אנחנו הרוח הגבית שלו".
למרות ההיסטוריה שנעשתה בבנוכחות הקבוצה במרוץ, אדמס מצהיר שהוא גם מצפה לתוצאות: "השנה אנחנו מנסים לצוד ניצחונות בשלבים, לנצח בסופו של כל יום. בשנה הבאה כשיעמוד לצדנו כריס פורם הגדול, נבנה את הנבחרת סביב ניצחון כולל של טור דה פראנס". חוץ מהכוכב הגדול שיגיע בשנה הבאה, גם עכשיו הנבחרת מתהדרת ברוכבים נחשבים: "יש לצדנו את אנדריי גרייפל שניצח 11 פעמים את טור דה פראנס ויש לו בערך 150 ניצחונות בקריירה, כך שיש לנו התחלה מצוינת. בנוסף אליו, יש לנו את דן מרטין שסיים בעשרת הטובים ביותר בארבע פעמים בטור, אני חושב, ויש לו שני ניצחונות בשלבים".
ובחזרה לגיא ניב: "המטרה שלנו עם גיא היא שהוא יהיה חבר צוות טוב, ויעזור לחבריו כי הוא לא מוביל בשום שלב. אם משהו יקרה והוא יסיים ברכיבת ברייקוואי וזה אפשרי, יש סיכוי קטן מאוד שיוכל להשיג משהו עבור עצמו. אבל באופן כללי הוא עובד עבור שאר הצוות, ואנחנו מצפים שיגיע בעוד שלושה שבועות לשאנז אליזה".
ומה לגבי השלכות הקורונה? אדמס מודאג: "אני פחות מודאג מזה שמישהו יחלה, אלא יותר מהמשמעות של חיובי או שלילי. אם הנבחרת מקבלת שתי תוצאות חיוביות - היא מחוץ לתחרות. יש שיבושים וקשיים עם הבדיקות, וכדי להיות מועמד להמשיך רוכב חייב לעבור את ההזנקה. אם אתה מפספס שלב אחד אתה מחוץ לתחרות, וזו הדאגה הגדולה שלי. בינתיים כולם נבדקו, גם אני, ואנחנו ב'בועה'. כולנו נבדקנו ויצאנו שליליים".
פורסם לראשונה: 14:40, 30.08.20