בשנים האחרונות הכדורגל הישראלי לא ידע הצלחות באירופה - או יותר נכון, ידע אך ורק כישלונות - אך העונה קרה משהו שונה. אמנם מכבי ת"א הפסידה 3:0 בסיכום שני המשחקים לשחטאר דונייצק בשלב 32 הגדולות בליגה האירופית, אבל נתנה הופעה מכובדת ביותר, בטח ביחס לכך שלפני המשחקים הללו הרבה אנשי ספורט ישראלים ואוקראינים הימרו על כך ששחטאר תדרוס את קבוצתו של פטריק ואן לוון.
מה שראינו היה שונה: זה לא שהקבוצה האוקראינית נמצאת בכמה רמות מעל הקבוצה הישראלית, אלא פשוט נהנית מהרבה יותר ניסיון, איכות וקור רוח. לכן היא ניצחה, אבל לפחות בגומלין, הפער על המגרש היה קטן מאוד, ולא היינו רחוקים מלראות סוג של סנסציה.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי
שחקני מכבי
שחקני מכבי
(צילום: AFP)

אלופת ישראל עשתה לעצמה שירות מצוין בזכות הקמפיין האירופי המוצלח, שהתחיל עוד במוקדמות ליגת האלופות: הסכום המובטח לצהובים הוא 12 מיליון אירו, אחרי קיזוז 3.6% מהתמלוגים. יתרה מכך, הצהובים השיגו 8 נקודות דירוג אירופיות העונה, ואל העונה הבאה ייכנסו עם 20.5, נתון שצפוי לעזור בדירוג במוקדמות ובהגרלות מול יריבות נוחות יותר.
אם מסתכלים קדימה, ייתכן שההופעות באירופה יובילו את מכבי להכנסות נוספות ממקור אחר, שעשויות להשפיע על הסגל והמחשבה המקצועית. אם לא יקרה משהו מפתיע, מכבי תמכור בקיץ את שלושת השחקנים הכי חשובים שלה: דור פרץ, דן גלזר ויונתן כהן. אלו השמות שהצטיינו יותר מוכלם בקמפיין הנוכחי, ויכולים להיות שווים הרבה מאוד כסף.
זה מהלך טבעי עבור מועדון כמו מכבי ת"א. מעבר לייצור הכנסות משחקני בית, שינוי הסגל הנוכחי יפנה מקום לצעירים אחרים שגדלו במועדון לבוא לידי ביטוי, כאלו שמושאלים לקבוצות אחרות או עדיין מחכים לפריצה. כך מתנהל מועדון גדול בצורה נכונה וחכמה, ויוצר דור המשך שימשיך בדומיננטיות המקצועית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.