מנצ'סטר סיטי חווה עונה לא יציבה, ואחרי 14 מחזורים הקבוצה של פפ רק במקום השישי. אמנם המרחק מהפסגה לא גדול והליגה עוד ארוכה ולא צפויה, אך אין ספק שזו לא אותה יכולת שסיטי הרגילה אותנו בטח בעונות האליפות. סיטי של העונה לא דורסנית, וניתן לראות זאת בעיקר בכך שהיא כבר לא כובשת כבעבר, וההתקפה שלה כבר לא מהפוריות בליגה, לעומת שלוש השנים האחרונות שבהן סיימה עם כמות השערים הגבוהה ביותר בפער משמעותי משאר היריבות.
ובכל זאת, יש נקודת אור בעונה הזאת של מנצ'סטר סיטי, והיא דווקא ההגנה שלה, שגם בשנים היפות תמיד הייתה פגיעה ומנעה ממנה להצליח גם בליגת האלופות.
1 צפייה בגלריה
ברהים דיאס
ברהים דיאס
ברהים דיאס
(צילום: רויטרס)
אבל דווקא העונה, כשהיכולת לא משכנעת ושהקבוצה מתקשה לכבוש, החלק האחורי מצטיין וכרגע הוא גם הטוב בליגה עם מספר הספיגות הנמוך ביותר. כשפפ הגיע לסיטי הוא ידע שנקודת התורפה היא החלק האחורי, ולכן עשה מסע רכש רציני במטרה לפתור את הבעיה הזאת. נדמה שבעונתו החמישית על הקווים במנצ'סטר הוא סוף סוף מצא את הנוסחה. השחקן הראשון המהווה את תחילת הפתרון הוא רובן דיאס, הבלם הפורטוגלי בן ה־23, שהגיע הקיץ מבנפיקה בסכום עתק, ועד עכשיו מביא קבלות עם יכולת מצוינת, שקט נפשי והרבה איכות וביטחון. אם ימשיך ביכולת הזו, הוא יוכל להיות אפילו בלם טוב מקפטן הקבוצה בעבר, וינסנט קומפאני.
עוד גורם שהופך את הגנת סיטי לכל כך טובה הוא ג'ון סטונס, שפפ הימר עליו בקיץ 2016, אז היה בלם צעיר ומוכשר שנרכש מאברטון. האנגלי הצעיר נזרק ישר למערכה אצל פפ בעונת הבכורה שלו על הקווים. הקפיצה למים לא עשתה לו טוב והוא נראה חסר ביטחון, איטי ומסורבל עם לקות ביכולת הטכנית ובהנעת הכדור, מה שגרם לפפ להוריד אותו לספסל.
ארבע שנים סטונס בילה כשחקן רוטציה חסר חשיבות, עד ההזדמנות שקיבל במחזור העשירי של העונה הנוכחית, כאשר פתח בהרכב בעקבות פציעה של איימריק לאפורט, שהיה הבלם המוביל עד אז. את ההזדמנות ניצל סטונס עד תום והציג יכולת אדירה ומפתיעה לטובה כאשר הוא משכיח לחלוטין את לאפורט שנשאר על הספסל למרות חזרתו מפציעה. סטונס משלים מצוין את דיאס כשהוא מפגין יכולת התמצאות נהדרת, בגרות, פיזיות, ועוצמות שמשפרות פלאים את ההגנה של הסיטי, ועכשיו מתחילים להבין מדוע הביאו אותו מלכתחילה. כאשר ההגנה טובה מתמיד בזכות הצמד המדובר, במועדון יכולים רק לקוות לשיפור התקפי שיאזן את את הקבוצה ויחזיר אותה למאבק האליפות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.