אחרי שקיבלנו פיצוי רטרואקטיבי לימי הקורונה בדמות שלושה אירועי UFC בשבוע, המבט כעת אל אירוע הפייט נייט הבא שייערך ביום ראשון, בו קיבלנו קרב מרכזי מסקרן. נכון, זה לא הקרב שיצית פה לכולנו את המקלדת ויגרום לפורומים השונים לפתוח במחולות, אבל מדובר בקרב ראוי ומעניין, כיאה לאירוע.
גילברט ברנז, הלוחם הכי לוהט כרגע במחלקת הוולטרווייט, יפגוש את טיירון וודלי לקרב שיקרב את המנצח לקרב נוסף - והפעם על התואר. ברנז היה פעיל יותר לאחרונה, ורק לפני חודשיים ניצח את דמיאן מאיה בנוקאאוט טכני. וודלי, לעומתו, חוזר אחרי שנת שבתון. לפני שנה הוא הפסיד את תואר האליפות לאלוף המכהן קמארו אוסמן, ומאז קידם את קריירת הראפ שלו עם הוצאת סינגל וצפייה בקרבות בעיקר מהבית. עכשיו הוא חוזר בגיל 38 כדי לנסות ולקבל הזדמנות נוספת על התואר, אבל בשביל שזה יקרה, הוא יהיה חייב לעבור את ברנז החזק. והוא לא סתם חזק - לברנז יש 100 אחוזי הצלחה בקטגוריית המשקל הזו (3 מ-3), והוא הרשים מול מאיה בקרב הכי גדול שלו עד כה.

1 צפייה בגלריה
טיירון וודלי תוקף
טיירון וודלי תוקף
טיירון וודלי תוקף
(צילום: AP)

בקרב צפויות מספר התנגשויות שיכולות להיות מאוד מעניינות. וודלי היה מתאבק בדרג הראשון של המכללות וגרף תארים כשהיה צעיר יותר. ברנז הוא אחד מלוחמי הג'ו-ג'יטסו הברזילאי הטובים במחלקה, עם 3 אליפויות עולם ושלל תארים נוספים. הכיוונים השונים מעלים את השאלה - לאיזה כיוון ילך הקרב הזה. וודלי הוא האלוף לשעבר ששלט במחלקה במשך שנתיים, מדורג כרגע ראשון, ומחזיק ביתרון בעמידה, במוטת הידיים הארוכה, בהיאבקות ובכוח העומדים לזכותו. אבל ההפסקה הארוכה עלולה להשפיע עליו, ומחכה לו לוחם מאוד פעיל, המדורג 6, שמגיע עם חמישה ניצחונות רצופים, שלושה מהם בוולטרווייט.
עבור ברנז, החשיבות של הקרב עצומה. ניצחון על המדורג מספר 1 יכול לסלול לו דרך מהירה לקרב על האליפות. בממוצע, הוא לוקח בקרב יותר טייקדאונים מאשר וודלי, אבל הפעם יצטרך להיות מאוד יצירתי כדי להצליח לעשות זאת מול מי שעומד על 92 אחוזים בהגנות טייקדאונים. בעמידה הוא יתקל במתאגרף טוב ממנו. וודלי, לעומת זאת, יצטרך להיזהר לא לקחת את ברנז יותר מדי לקרקע. מדובר במי שיכול להכניע גם בחור חזק כמו וודלי במהירות, בטח עם מעברי הגארד המהירים והיפים שיש לו.
מעבר להבדלים הפיזיים והטכניים, היתרון המנטלי פה בהחלט שייך לברנס, שלא מפחד מאף אחד ונמצא בתקופה טובה מאוד. וודלי יצטרך להתעלות מנטלית לפני הכל כדי להתמודד מול איום כזה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.