אליסון פליקס עשתה את זה. האצנית האמריקאית בת ה-35, שהחלה את הקריירה האולימפית שלה אי שם באתונה 2004 העפילה לפנות בוקר (בין ראשון לשני) לאולימפיאדה חמישית בקריירה אחרי שסיימה בשנייה במבחנים האמריקאים ב-400 מטר (50.02 שניות).
פליקס זינקה ממסלול מספר 8 והייתה רביעית כשהרצות הגיעו לישורת האחרונה, אך פיניש אדיר שלה, בדיוק כמו שהיא סיפקה לאורך כל הקריירה, סידר לה את הכרטיס לטוקיו והחיוך המפורסם מיד עלה על פניה.
2 צפייה בגלריה
אליסון פליקס בפעולה
אליסון פליקס בפעולה
בדרך להפוך לאתלטית האמריקאית המעוטרת בהיסטוריה. אליסון פליקס בפעולה
(צילום: AP)
"וואו, זה היה מאבק לא פשוט להגיע לכאן", היא אמרה בסיום. "ודבר אחד שאני יודעת לעשות זה להיאבק, אז רק רציתי לעשות את כל הדרך בצורה הזו".
קוואנרה הייז ניצחה במרוץ וגם היא תהיה בטוקיו, וויידלין ג'ונתאס תצטרף אליהן.
את הבכורה שלה באולימפיאדה עשתה פליקס באתונה 2004 כאמור וטענה שהמשחקים הקרובים יהיו האחרונים שלה בקריירה. היא זכתה בתשע מדליות אולימפיות, שש מהן מזהב והיא אחת האתלטיות המעוטרות בהיסטוריה. האצנית הוותיקה צפויה להשתתף גם במקצי השליחים 4X400 ו-4X400 מעורב. מדליה נוספת שלה תשווה את שיאו של קרל לואיס כאתלט או אתלטית האמריקאי בעל מספר המדליות האולימפיות הרב בהיסטוריה.
פליקס טענה שהיא מתכוונת לנסות להשיג את הכרטיס גם ב-200 מטר בהמשך השבוע, אך לא תוכל להתחרות במקצוע במשחקים מאחר שלוח הזמנים בין ריצות ה-200 מטר וה-400 מטר מתנגש.
2 צפייה בגלריה
אליסון פליקס עם הילדה
אליסון פליקס עם הילדה
"היא נתנה לי רצון חדש להצליח". אליסון פליקס עם קמרין
(צילום: רויטרס)
לפני כשנתיים וחצי פליקס ילדה את בתה הראשונה קמרין בניתוח קיסרי חירום בשבוע ה-32 להריון. קמרין בילתה כחודש בפגיה בטיפול נמרץ והאצנית דיברה אז בפתיחות על הקשיים שלה לחזור לאימונים.
הלילה קמרין כבר עודדה את אימה מהיציע ובסיום הצטרפה אליה על המסלול לצד בנה הצעיר של הייז, הנציגה הנוספת של ארה"ב במקצה. "רק רציתי באמת להראות לה, שלא משנה מה, תמיד צריך להראות אופי, יושר ואף פעם לא לוותר", אמרה פליקס בסיום. "ועבורי, גם אם זה ניצחון או הפסד, לא משנה מה התוצאה, רק רציתי לדבוק בגישה הזו. העובדה שהייתה לי אותה (קמרין) כמוטיבציה בשנתיים האחרונות נתנה רצון חדש להצליח".