המאמן המפוטר של מכבי תל אביב, יורגוס דוניס, רמז מיד אחרי עזיבתו כי אין כל תוכנית להחתים שחקנים בחלון ההעברות בינואר, וכשנותרו חמישה ימים לסיום מועד ההעברות בליגה הישראלית, מנהל האקדמיה, פטריק ואן לוון, ששינה את העונה של הצהובים, קיבל רק את אנדרה ז'ראלדש. אבל זה ממש לא "רק".
אין ספק שהחזרה של המגן הימני הפורטוגלי, שהעדיף לשוב למכבי ת"א על פני חתימה במכבי חיפה שחפצה בו, משדרגת את ההגנה של מכבי, שעוד לפני החזרה שלו לגמרי לעניינים ספגה רק שני שערים בשבעה משחקים מאז שוואן לוון לקח את השליטה על המועדון.
4 צפייה בגלריה
אנדרה ז'ראלדש
אנדרה ז'ראלדש
ז'ראלדש. חזר הביתה
(צילום: מכבי תל אביב)
העונה החולפת של מכבי ת"א יצרה את הקבוצה ההגנתית הטובה ביותר בהיסטוריה של הליגה. ז'ראלדש היה כמובן אבן יסוד באותה הגנה, אבל לא רק הוא. גם ז'איר אמאדור, שבינתיים הספיק לעזור לסראגוסה, היה חשוב במערך של ולדימיר איביץ'. ולכן, העזיבה של השניים, יחד עם היכולות הטקטיות של דוניס וגם ירידה בכושר של דן גלזר למשל, גרמה לבעיה גדולה בהגנה הצהובה.
עמדת המגן הימני הייתה בעייתית מאוד במכבי ת"א כבר מתחילת האימונים. מאור קנדיל היה זה שפתח בהרכב עד שנפצע, והצוות המקצועי הבין ששחר פיבן לא מספיק טוב על מנת להחליפו. צריך גם לדבר על בן ביטון, שניסו לצייר את שאילתו מהפועל באר שבע כאיזושהי הצלחה גדולה, אבל הוא לא קיבל קרדיט וכבר הספיק לחצות את הכביש ולחתום בהפועל ת"א בה גדל. לאור כל הצרות הללו מה הפלא שז'ראלדש השתלט במהירות על עמדת המגן הימני?
4 צפייה בגלריה
בן ביטון בפעולה
בן ביטון בפעולה
ביטון. השאלה מיותרת
(צילום: AFP)
הפורטוגלי חזר למכבי ת"א מאפואל ניקוסיה, בה שיחק יחד עם עומר אצילי, שהספיק לעבור למכבי חיפה, ובן שהר שנותר באי השכן, והיה לו חלק לא קטן בהתרסקות של המועדון הגדול בקפריסין. המגן, שהגיע לניקוסיה על חשבון אמיליאנו אנסואה, שנחשב לאהוב במועדון, סומן די מהר אחרי שגרם בנגיעת יד לפנדל במשחק העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית מול סלובן ליברץ - וגרם להדחה שלה.
הביקורות לא איחרו להגיע, וז'ראלדש נכנס לטראומה. המאמן ושחקן העבר של המועדון, מרינוס אוזונידיס, שהביא את המגן לאפואל, המשיך להתעקש עליו בהרכב אבל בעקבות היכולת הרעה של הקבוצה בליגה וההדחה המוקדמת מאירופה הוא פוטר.
4 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
שהר. היחיד מבין ה"ישראלים" שאיכשהו התאקלם באפואל
במקומו של אוזונידיס הגיע מייק מקארת'י, מאמן נבחרת אירלנד לשעבר, שעוד נתן לז'ראלדש קרדיט בתחילת דרכו. הקש ששבר את גב הגמל היה בדרבי מול אומוניה ניקוסיה, כאשר שחקני היריבה קיבלו תדרוך לשחק על האגף של הפורטוגלי ואצילי. זה נגמר בשלישייה. בהמשך גם מקארת'י פוטר מאפואל, ובמקביל ז'ראלדש הגיע לסיכום על סיום דרכו במועדון.
"בקריירה של שחקן מקצועי יש לא מעט תחנות. רק ברי מזל מצליחים ליצור חיבור אמיתי שהוא הרבה מעבר לכדורגל", סיפר ז'ראלדש אחרי שהעדיף את ההצעה של הצהובים על פני זו של מכבי חיפה. הוא כאמור כבר הציג שדרוג בעמדת המגן הימני בשני המשחקים האחרונים נגד חיפה והפועל באר שבע.
4 צפייה בגלריה
אנדרה ז'ראלדש
אנדרה ז'ראלדש
ז'ראלדש מול ב"ש. לא היה צריך להתאקלם בחזרה
(צילום: עוז מועלם)
"היה לי את המזל לשחק במועדון שהפך למשפחה עבורי. מועדון שדרכו הכרתי תרבות חדשה, חברים, אוהדים. מועדון שהמרחק ממנו גרם לי להבין כמה אני מתגעגע. בקריירה של שחקן יש גם הזדמנויות, וכשהייתה לי ההזדמנות לחזור - הבנתי שאני לא מפספס אותה. ידעתי שאחזור למכבי", סיכם הפורטוגלי.
הערב (שבת, 20:15) ז'ראלדש ומכבי תל אביב יארחו את בני סכנין מהתחתית, ירצו קודם כל לנצח, ובמקביל יקוו לשמוע על הפתעה מכיוון אצטדיון הי"א שם מ.ס אשדוד תארח את מכבי חיפה.