3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ואירה ויגדורצ'יק
לינוי אשרם ואירה ויגדורצ'יק
לינוי אשרם ואירה ויגדורצ'יק
(צילום: אורן אהרוני, יובל חן)
סערה גדולה באיגוד ההתעמלות. בהקלטה שהופצה היום (שני) ברשת נשמעה מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית אירה ויגדורצ'יק מבקרת את המתעמלת הבכירה של ישראל לינוי אשרם: "ללינוי אין קלאסה".
אך רוב ההקלטה דווקא עסקה בביקורת שלה נגד אנשים בכירים בענף. "(אירינה) וינר מפחדת מלינוי פחד מוות", היא נשמעה אומרת והתכוונה למאמנת ההתעמלות הרוסית הוותיקה, שמאמנת בין היתר את האחיות דינה וארינה אברינה. "היא צריכה לפחד מהשיפוט, היא צריכה להבין שהיא צריכה לטפל בשיפוט של עצמה. היא חושבת שהיא שולטת בשופטות שלה. היא לא מבינה, הן לוקחות ממנה כסף, אבל היא לא שולטת בהן. אנחנו דומות, היא מבינה שאלה (סמופלוב) שופטת. היא (אירינה) יודעת שהיא כלבה".
3 צפייה בגלריה
סערה באיגוד. אירה ויגדורצ'יק
סערה באיגוד. אירה ויגדורצ'יק
סערה באיגוד. אירה ויגדורצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
על אלה סמופלוב, המאמנת של המתעמלת ניקול זליקמן ושופטת בינלאומית בעצמה, היא אמרה: "אלה יודעת ***** את השכל להרבה אנשים.. היא ידעה להתחבר בזמן... לשופטת הונגרייה בשם אירה ברג".
ראוי לציין שלא ידוע מתי נאמרו דבריה של ויגדורצ'יק ובאילו נסיבות.
3 צפייה בגלריה
אירינה וינר
אירינה וינר
אירינה וינר
(צילום: אורן אהרוני)
מאירה ויגורדצ'יק נמסר: ״לפני כל אולימפיאדה גורמים בעלי אינטרס מוציאים החוצה פייק ניוז שנועדו לפגוע בי ובעיקר בסיכויי הנבחרת וכמובן שהדברים לאחר מכן מתגלים כשטויות. זו הפעם השלישית שזה קורה בדיוק 3 שבועות לפני האולימפיאדה. נסיונות הסרק האלה באים לאחר ועקב הצלחות הנבחרת ועמידה העיקשת שלי לטובת בנות הנבחרת".
מאיגוד ההתעמלות נמסר: "אנחנו נמצאים ממש בישורת האחרונה לפני המשחקים האולימפיים ולכן, כל סוגיה שמסיטה אותנו מהמטרה - תידחה עד לאחר המשחקים. יתכן שהדלפת הדברים דווקא עכשו באה בדיוק כדי להסיט אותנו מהמטרה. לא ניתן לזה לקרות. כל הדברים ייבדקו אחרי משחקי טוקיו".
גורמים בסביבתה של אשרם מסרו: "ראינו בהלם את הסרטון בו יוצאת מאמנת נבחרת ישראל אירה ויגדורצ'יק כנגד המתעמלת האמנותית הבכירה של ישראל לינוי אשרם והוכינו בתדהמה! הדברים המובאים בסרטון אותם אמרה לכאורה ויגדורצ'יק הינם קשים לשמיעה ומטרידים ביותר. לא עלה על דעתנו בכל הקמפיין האולימפי שגורמים מבית יעשו מאמצים לחבל במאמצינו להגיע למשחקים האולימפיים. לא יעלה על הדעת שהמאמנת הראשית של נבחרת ישראל תתבטא ותפעל לכאורה בצורה בוטה כזו כנגד המתעמלת הבכירה של ישראל! אנו דורשים את התערבות איגוד ההתעמלות על מנת לבצע בדיקה יסודית של כל הדברים שמושמעים בהקלטות ולמצות את הדין עם אומרם".