בינואר האחרון הקריירה של אשלי יאנג נראתה גמורה בעת שהוא נפרד ממנצ'סטר יונייטד, אבל הערב (ו', 22:00) הוא יוכל בגיל 35 להוסיף תואר לרקורד שלו בעת שאינטר תתמודד מול סביליה בגמר הליגה האירופית.
יאנג נראה מעבר לשיאו בתקופה בה דישדש והתייבש על הספסל של השדים האדומים, אבל המעבר לנראזורי בהשאלה הוכיח את עצמו. אצל אנטוניו קונטה הוא פרח מחדש וכעת יופיע בגמר של מפעל יבשתי.
8 צפייה בגלריה
אשלי יאנג
אשלי יאנג
פורח מחדש. אשלי יאנג
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
אשלי יאנג ורומלו לוקאקו
אשלי יאנג ורומלו לוקאקו
יאנג נהנה לשחק עם לוקאקו
(צילום: getty images)
קונטה נוקט באינטר במערך 3-4-3, כזה שעזר לו לזכות עם צ'לסי באליפות הפרמייר ליג ב-2017. השיטה שלו מאפשרת למגן האנגלי הוותיק חופשיות לנוע בשטחים ריקים, לצאת קדימה ולסייע להתקפה מלבד מילוי חובתו ההגנתית.
יאנג יתמודד הערב עם משימה לא פשוטה. יהיה עליו להצר את צעדיו של חסוס נבאס, מכר ותיק שלו מהמאבקים בין השניים בדרבים של מנצ'סטר בעבר. הספרדי נחשב לאחד משחקני המפתח של האנדלוסים העונה ובישל לא מעט, ויאנג יהיה חייב למנוע ממנו למסור את כדורי הרוחב המסוכנים שלו.
8 צפייה בגלריה
אשלי יאנג
אשלי יאנג
מרבה לסייע להתקפה. יאנג במשחק נגד באייר לברקוזן
(צילום: AFP)
יאנג לא יודה בכך, אבל הוא מאוד רצה שמנצ'סטר יונייטד תנצח את סביליה ותתמודד מול קבוצתו בגמר, מה שהיה יכול להוות סגירת מעגל עבורו. כל חייו הוא שיחק בליגה האנגלית (בווטפורד, אסטון וילה ומנצ'סטר יונייטד) וכעת עבר לראשונה לשחק במקום זר.
יאנג אפילו תרם לא מעט לקמפיין האירופי של השדים האדומים העונה. שערו האחרון במדים שלהם היה בניצחון 0:4 על אלקמאר בשלב הבתים בחודש דצמבר. כעת, אם אינטר תנצח, תהיה זו זכייה שנייה עבורו בליגה האירופית אחרי שעשה זאת עם יונייטד ב-2017.
8 צפייה בגלריה
אשלי יאנג
אשלי יאנג
יאנג מול דודו משחטאר דונייצק בחצי הגמר
(צילום: AFP)
"ברור שזה היה משהו חדש ושונה בשבילי", הודה המגן השמאלי בראיון לאתר של אופ"א על ההחלטה לעבור לאינטר. "זה ניסיון שקפצתי עליו. דיברתי עם אולה גונאר סולשיאר והוא הבהיר לי שלא אשחק הרבה כמו שני רוצה. הוא אמר שבכוונתו לצרף הרבה צעירים ושלא אקבל הרבה הזדמנויות. בגלל זה, כאשר הגיעה ההזדמנות לעבור לאינטר לא חשבתי פעמיים. רציתי לעלות מיד על המטוס ולהגיע לשם. כשאתה מתקרב לסוף הקריירה אתה רוצה לשחק כמה שיותר ואני מרגיש שעדיין יש לי הרבה מה לתת. הגיל הוא בשבילי רק מספר וזו הייתה הזדמנות שלא רציתי להחמיץ".
8 צפייה בגלריה
אשלי יאנג
אשלי יאנג
יאנג מתכונן לגמר. "לא חשבתי פעמיים כשהגיעה ההצעה"
(צילום: AFP)
יאנג הושאל לאינטר עד לסיום העונה תמורת 1.5 מיליון אירו עם אופציה לעונה נוספת. כשהבקיע בהפסד 2:1 ללאציו בפברואר הוא הפך לכדורגלן האנגלי הראשון מאז דייויד בקהאם ב-2009 (במדי מילאן) שכובש בליגה האיטלקית.
8 צפייה בגלריה
יאנג גילה שיש חיים אחרי מנצ'סטר יונייטד
יאנג גילה שיש חיים אחרי מנצ'סטר יונייטד
יאנג גילה שיש חיים אחרי מנצ'סטר יונייטד
(צילום: גטי אימג'ס)
לדבריו, לא הייתה לו בעיה להתאקלם בסרייה A: "זה לא היה אתגר בשבילי, כי אני שחקן שיכול להתאקלם בסגנונות חדשים ובאורח חיים שונה. מאז אני נהנה מכל רגע ומשחק עם חיוך על הפנים. הדבר היחיד שחסר לי כיום זה האוכל של אמא שלי. כששיחקתי במנצ'סטר יונייטד היא הייתה שולחת אליי את הבישולים שלה, אבל החיים במילאנו נהדרים. גם האנשים וגם האוכל יוצאים מהכלל, אז אין לי תלונות".
כאמור, ההיכרות בין יאנג לקונטה מהליגה האנגלית עזרה למגן להחיות את הקריירה שלו ולרשום ארבעה כיבושים ב-24 הופעות בכל המסגרות.
8 צפייה בגלריה
אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר
הבהיר ליאנג שאין סיכוי שישחק הרבה. סולשיאר
(צילום: AP)
"אנטוניו ווינר, הוא דורש את הכל, גם במשחקים וגם באימונים", מתלהב השחקן מהמאמן. "ברור שהליגה האיטלקית טקטית יותר ממה שהייתי רגיל, אבל התרגלתי לזה. כמגן אתה רץ הרבה, מבצע עבודות הגנה והתקפה, אבל אצלנו אני תוקף יותר. זה מאפשר לי להבקיע ולבשל יותר. במנצ'סטר יונייטד הייתי חייב להתמקד יותר בעבודת ההגנה".
8 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה. יאנג: "הוא ווינר, דורש הכל"
(צילום: AP)
ועם התלהבות כזו, אף אחד לא יתפלא אם אינטר תחליט לממש את האופציה ותאפשר ליאנג לשחק בשורותיה עוד שנה. נכון שהוא כבר זכה באליפות הפרמייר ליג עם מנצ'סטר יונייטד, אבל רק תנו לו לרוץ על הדשא בליגה בכירה עוד שנה. עבורו מדובר בהנאה גדולה מאין כמוה.
פורסם לראשונה: 07:52, 21.08.20