עד לפני מספר חודשים נחשב ווסטון מקני לאחת ההבטחות הגדולות בבונדסליגה, כיום הוא כבר מהווה את אחת העסקאות המבריקות של יובנטוס אחרי ההתקדמות המרשימה שביצע בה העונה.
הקשר האמריקאי (22) הצטרף לאלופת איטליה בקיץ האחרון בהשאלה משאלקה לעונה תמורת 4.5 מיליון אירו, עם אופציה לרכישה תמורת סכום שינוע בין 18 ל-25 מיליון. בהנחה שהביאנקונרי אכן יחליטו לממש את האופציה הרי שמדובר בסכום מציאה עבור מי שהולך ותופס מקום של קבע בהרכב של אנדראה פירלו.
7 צפייה בגלריה
ווסטון מקני
ווסטון מקני
הלהיט של יובה. ווסטון מקני
(צילום: רויטרס)
מקני כיכב בתקופה האחרונה באיטליה עם שני שערים שאוהדי יובנטוס לא ישכחו זמן רב. אחד מהם היה בניצחון 1:2 על טורינו בדרבי והשני בוולה מדהים בניצחון 0:3 על ברצלונה בחוץ בליגת האלופות. שניהם מבישולים של חואן קוודראדו.
כל זאת יחד עם היכולת שלו לבשל שערים ולמלא מספר תפקידים במגרש מהווים הצלחה מסחררת, ולא מדובר בעניין של מה בכך. מקני הוא בסך הכל האמריקאי השלישי בהיסטוריה שהבקיע בסרייה א', הראשון שעשה זאת במדי יובה ולא מעט בשל כך הוא גם נבחר לשחקן השנה בארצות הברית ב-2020.
7 צפייה בגלריה
ווסטון מקני
ווסטון מקני
שער מרהיב בקאמפ נואו. ווסטון מקני
(צילום: EPA)
בארצו כבר מתלהבים מההצלחה שלו, מקווים שהוא יוביל גל של שחקנים אמריקאים לארץ המגף וינהיג את הנבחרת להצלחות במוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר. כזכור, ארה"ב נכשלה כישלון חרוץ בניסיון ההעפלה לטורניר האחרון ברוסיה 2018.
יובנטוס לא מצליחה עד כה בליגה האיטלקית ויצאה לפגרת חג המולד כשהיא במקום השישי בלבד ומרוחקת 10 נקודות ממילאן שמוליכה את הטבלה, אבל מבחינת פירלו מדובר ברכש מצוין שפגע בול. המאמן צירף אותו לסגל במטרה לחזק את הקישור האחורי ולהוסיף לקבוצתו עוצמה לפני הבלמים.
בפועל, פירלו לא רק קיבל את מה שרצה, מכיוון שמקני מסוגל לתפקד גם כקשר קדמי במערך 3-4-1-2 ומהווה תחליף הולם לבלז מטווידי שעזב, עד כדי כך שהחזרתו של פול פוגבה למועדון כלל לא עומדת על הפרק.
7 צפייה בגלריה
אנדראה פירלו
אנדראה פירלו
קיבל רכש מצוין. אנדראה פירלו
(צילום: רויטרס)
מקני הוא קשר דינמי ומהיר שמשחק מרחבה לרחבה, ובעת ששיחק בשאלקה הוכיח שכישרונו מאפשר לו לתפקד גם כבלם ואפילו כחלוץ בעת הצורך. וחוץ מזה הנחישות שלו ומבנהו הפיזי (1.85 מטר) הפכו אותו לכוח עבור הגברת הזקנה גם במצבים הנייחים. איתו, מאמינים בקבוצה, ניתן יהיה לא רק לשמור כמצופה על התואר המקומי אלא גם לזכות בליגת האלופות. הביאנקונרי יפגשו את פורטו בשמינית הגמר כאשר המשחק הראשון יהיה ב-17 בפברואר בפורטוגל והגומלין ב-9 במרץ באיטליה.
הכישרון של מקני היה ידוע, וכך גם הרצון שלו להצליח ואינטליגנציית המשחק שלו. יחד עם זאת, ההצלחה שלו מפתיעה רבים, אפילו אותו. כשהוא נשאל אחרי השער מול ברצלונה על שיתוף הפעולה הפורה עם חבריו הוא התלוצץ: "לי ולקוודראדו יש את אותו הראש, רואים את זה בתספורת שלנו".
7 צפייה בגלריה
ווסטון מקני
ווסטון מקני
מקני עם דיבאלה ורונאלדו
(צילום: רויטרס)
לפירלו לא נותר אלא להיות מרוצה: "ווסטון לומד לאט לאט להכיר טוב יותר את הליגה האיטלקית וזה מאפשר לו לבוא לידי ביטוי. יש אצלו עדיין מקום לשיפור, אבל האנרגיה הרבה שלו, התשוקה והמעורבות במשחק הן האיכויות הבולטות שלו. אין לנו אמנם פליימייקר קלאסי, אבל יש לנו קשרים שיכולים למלא מספר תפקידים, הכל תלוי במשחק ובמאפיינים של היריבות שלנו. ממקני אנחנו מנסים להפיק את המיטב, כי הוא יכול לחדור היטב לרחבה מכמה כיוונים ולנצל את המרווחים".
פירלו יודע היטב על מה הוא מדבר לא רק בשל היותו המאמן הנוכחי של יובנטוס, אלא גם אחד מקשרי העבר הגדולים בתולדותיה. את דבריו חיזק מנהל הקבוצה, פאביו פרטיצ'י: "מקני שחקן יוצא מהכלל, יש לנו ציפיות גבוהות מאוד ממנו. הוא כבר מציג רמה גבוהה מאוד, אבל יכול להתקדם עוד הרבה באיטליה".
7 צפייה בגלריה
ווסטון מקני מול פדרי ודה יונג מברצלונה
ווסטון מקני מול פדרי ודה יונג מברצלונה
ווסטון מקני מול פדרי ודה יונג מברצלונה
(צילום: EPA)
ומה אומר כריסטיאנו רונאלדו? הכוכב הגדול התלהב גם הוא והעניק למקני את הכינוי "הנער מטקסס" בשל מקום הולדתו.
"זה כבוד גדול בשבילי לשחק לצידו", הודה האמריקאי. "אני זוכר את הפעם הראשונה בה ראיתי אותו באימון, אמרתי לעצמי 'תישאר רגוע'. הוא בן אדם אמיתי, אומר את הכל בפנים. אנשים חושבים שהוא סנוב, אבל הוא בכלל לא כזה, אלא אחד שתומך בך ומכוון אותך בלי קשר לגיל שלך או למה שעשית בקריירה. זה עוזר לך להשתפר כשאתה משחק עם שחקנים עם הרקורד והניסיון שיש לו".
7 צפייה בגלריה
מקני עם רונאלדו. מצא יד מכוונת ביובה
מקני עם רונאלדו. מצא יד מכוונת ביובה
מקני עם רונאלדו. מצא יד מכוונת ביובה
(צילום: getty images)
7 צפייה בגלריה
ווסטון מקני
ווסטון מקני
מקני ייחשב לכוכב של נבחרת ארה"ב בקמפיין הבא
(צילום: AP)