למרות שעברו רק שלושה מתוך עשרה מחזורים בבית המוקדמות הישראלי למונדיאל 2022 בקטאר, תמונת הבית ברורה ופשוטה, וסיכויי הנבחרת לסיים במקום השני בבית טובים מאוד - באופן מפתיע ובהתעלם מהיכולת הדלה שהוצגה עד כה - זאת בשל הגרלה מאוד קלה, שהפכה את הבית הישראלי לחלש מבין בתי המוקדמות.
אציג להלן ניתוח סכמטי פשוט, המחלק את הבית לשלוש רמות: דנמרק – הנבחרת הטובה בבית, תנצח בכל עשרת משחקיה. מולדובה ואיי פארו – החלשות בבית, ייקחו נקודות רק אחת מהשנייה. אוסטריה, סקוטלנד וישראל – תסיימנה במקומות 4-2, אשר ייקבעו לפי התוצאות במשחקים ביניהן.

1 צפייה בגלריה
סולומון, דאבור והחברים חוגגים
סולומון, דאבור והחברים חוגגים
סולומון, דאבור והחברים
(צילום: AFP)

ברור כי כל השגת נקודות מול דנמרק (רק לסקוטלנד עוד נותר לארח אותה מבין השלוש), או איבוד נקודות מול מולדובה ואיי פארו, תשנה את המודל ותצריך בהתאם יותר או פחות נקודות בבית המשולש.
נכון לעכשיו: 1. סקוטלנד – אוסטריה 2:2 2. ישראל – סקוטלנד 1:1
בכדי להגיע למקום השני: 1. יש להשיג בארבעת המשחקים הפנימיים לפחות 5 נקודות. 2. ניצחון ביתי על אוסטריה ותיקו בסקוטלנד עשויים להספיק, תיקו גם באוסטריה כמעט מבטיח מקום שני.
המפתח טמון כבר במחזורים הרביעי עד השישי אשר ישוחקו בחודש ספטמבר הקרוב. ניצחון צפוי באיי פארו במחזור הרביעי יעביר את תשומת הלב למשחק החשוב בקמפיין: 04/09/21, אוסטריה בישראל. ניצחון, גם אם יושג בשיניים, מפנדל מפוקפק, יעניק רוח גבית ואמונה שהפעם הפלייאוף אפשרי, ה"קטאר" לא רחוק ואפשר להשיג את הרכבת...
עכשיו נותרה כאמור רק בעיה קטנה אחת: היכולת של הנבחרת. אבל מי שמאמין (ומחשב נכון) לא מפחד, יאללה ישראל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.