מכבי תל אביב מסכמת עונת שפל נוספת באירופה וזכייה בדאבל בליגה הישראלית, לאחר ניצחון על גלבוע/גליל בסדרת הגמר. מכבי התחילה לחזק את הסגל עם צירופו של "הפתעת העונה", הסנטר ג'יילן ריינולדס, שכיכב בשורותיה לפני שנתיים. הסנטר הציג עונת שיא כשקלע 13.6 נקודות והוריד 5.8 ריבאונדים בבאיירן מינכן. עכשיו, בוא נראה את המהלכים שמכבי צריכה לבצע העונה:
נשארים:
סקוטי ווילבקין – השחקן הכי טוב וחשוב של מכבי תל אביב בשנתיים האחרונות. MVP של סדרת הגמר בין מכבי לגלבוע. השחקן שאיתו מכבי תקום ותיפול חייב להישאר בעונה הבאה, וכך יהיה.
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
אנטה ז'יז'יץ' הסנטר שאף קבוצה לא מצליחה לעצור בליגת העל, אבל ביורוליג הוא נראה כמו הצל של עצמו. עם הרגליים האיטיות והרכות שלו בהגנה וההתקפה הדי מוגבלת שלו אל מול הגבוהים האימתניים של קבוצות אחרות ביבשת (וולטר טאברס), ז'יז'יץ' מאכזב מאוד ביחס למה שציפו ממנו ומהחוזה הכבד שלו. אבל, לא ניתן להתיר את חוזהו בקלות כיוון שאם מכבי תעשה זו, זה יעלה לה לא מעט כסף. אז ז'יז'יץ' נשאר.
אנג'לו קלויארו – שחקן יחסית מוגבל התקפית (למרות היכולת המרשימה שהציג בסדרת הגמר נגד גלבוע). אך עם לב גדול באה הגנה גדולה! קלויארו הפך לסמל של המועדון והוא חייב להישאר.
ג'ון דיברת'ולומאו - שחקן שתמיד משחק חזק, קשוח ורוצה להצליח. היכולת של הקפטן העונה איכזבה לעומת הציפיות. אך אל תשכחו שהוא חזר משתי פציעות קשות. ג'ונדי הוא שחקן שכל קבוצה הייתה שמחה שיהיה לה! אסור לשחרר או לתת את יקיר האוהדים לקבוצה אחרת!
יובל זוסמן – חווה עונה אישית חלשה במיוחד + שבר ביד. אך בפלייאוף האחרון נראה כי הוא מתחיל לחזור ליכולת הטובה שהציג במהלך העונה שעברה. זוסמן הוא הסמל הישראלי של הקבוצה, ולליגה הישראלית הוא מצוין! בנוסף, הראה כי הוא מצליח לעצור את גדולי השחקני ההתקפה של היבשת ועל כן מכבי צריכה להשאירו לחוזה ארוך טווח.
עוז בלייזר – פתח את העונה בצורה טובה מאוד ביחס לציפיות, אך ככל שהעונה התקדמה, היכולת ירדה. אבל מכבי חייבת להביא שחקנים ישראלים למועדון, והשוק כעת דליל בעמדה שלו – החלשה של מכבי העונה. אז עוז הרווחת, אתה נשאר.

מועמדים מובילים:

הרכז הבכיר – לורנזו בראון, רכז פנרבחצ'ה והכוכב האדום לשעבר בן ה-31, מסיים חוזה. הוא העמיד בעונה החולפת ממוצעים נהדרים של 9.5 נקודות למשחק, 47% ל־2, קצת יותר מ־2 ריבאונדים בממוצע למשחק, 4 אסיסטים, 1.5 חטיפות, וחצי חסימה למשחק ב־22 דקות משחק. זה אומר שבראון הוא שחקן טוב מאוד מבחינה התקפית שמרבה למסור, בנוסף על פי הסטטיסטיקה ניתן לראות כי הוא גם שומר טוב ויתאים למכבי כמו כפפה ליד.
רכז מחליף – אין לי שם אחד, אלא 3: יפתח זיו, נועם דוברת או ים מדר. מדר מעוניין להגיע לבוסטון וינסה לעשות הכל כדי להגיע לשם. על מנת להביא את דוברת מכבי תצטרך הרבה כסף כד לשחרר אותו שזו משימה לא פשוטה. ולכן, יפתח זיו הוא המתאים ביותר! יפתח עשה קפיצת מדרגה גדולה מאוד בשנתיים האחרונות בגלבוע וכעט הוא מכוון לאירופה. כך שמכבי תהיה אופציה נהדרת עבורו. יפתח גם יגיע למכבי כשהוא בשיא הקריירה. עם ההצעה הנכונה, אנחנו נראה אותו מלהטת עם הכדור ביד אליהו, רק הפעם עם המדים הצהובים. מכבי אינה צריכה את אוונס מהפועל חיפה.
2 צפייה בגלריה
דיברתולומיאו מול זיו
דיברתולומיאו מול זיו
דיברתולומיאו מול זיו
(צילום: עוז מועלם)
קלעי מחליף – יש שתי אופציות טובות מאוד. נמניה נדוביץ' ודירון היליארד. נדוביץ' נתן אשתקד עונת שיא מבחינה אישית, אך סבל מפציעות, לכן הייתי על היליארד בן ה-28, העמיד בעונה החולפת 9 נקודות, 2 ריבאונדים, ויהיה המחליף האולטימטיבי לסקוטי.
הפאוור פורוורד הראשי – ג'ורדן מיקי, שהוזכר פעמים רבות כמועמד, חייב להגיע לקבוצה. מיקי בן ה־27 העמיד 15.5 נקודות למשחק בחימקי, 60 אחוז מהשדה, 6 ריבאונדים ו־1.5 חסימה למשחק. יש לו יכולת אתלטית טובה במיוחד ובכך יחפה על חוסר האתלטיות של ז'יז'יץ'.
פאור פורוורד מחליף – גם בעמדה הזו יש 2 אופציות מרכזיות: המועדפת עליי היא טי ג'יי ליף בן ה-24, המתנשא לגובה של 2.08 מטרים. עם הגובה העצום של ליף ומוטת הידיים הארוכה, ליף מראה יד רכה משלוש. הוא נחשב כישראלי ובכך יהיה המחליף של כספי שצפוי להודיע על פרישה. במידה שליף יתעקש לחפש את מזלו בליגה הטובה בעולם, הייתי הולך על בונזי קולסון (25, 1.98), שנבחר בעונה החולפת ל־MVP של הליגה הצרפתית. קולסון מזכיר בסגונון המשחק שלו את השחקן אולי האהוב ביותר בעשור האחרון במכבי תל אביב, דווין סמית'. דרגן בנדר איננו צריך להמשיך.
סנטר מחליף – ג'ייק כהן נחשב לשחקן משלים טוב שיעזור לקבוצה בעיקר בליגה וישמש כמנהיג שלה.
תודה רבה שקראתם את הטור שלי ובהצלחה למכבי בעונה הבאה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.